انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: زری فتحی: می‌خواهم در جام جهانی فوتسال سوت بزنم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زری فتحی: می‌خواهم در جام جهانی فوتسال سوت بزنم 1

داور بین‌المللی فوتسال ایران می‌گوید قضاوت در جام جهانی یکی از بزرگترین اهداف او است.

زری فتحی، داور بین المللی فوتسال ایران در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت خود در روزهای شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در خانه تمرینات هوازی، کار با کش و وزنه را انجام می‌دهم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم.

او در مورد وضعیت داوران‌ زن ایران بیان کرد: داوران زن ایران حرف اول را در آسیا می‌زنند و من با کمک آنها داور بین‌المللی و الیت شده‌ام. پیشکسوت‌های بزرگی داریم که قضاوت را کنار گذاشته‌ و وارد کار نظارت شده‌اند که از این طریق هم به من خیلی کمک کرده‌اند. وقتی ابلاغ آسیا و اروپا را می‌گیرم، مدیون کمک داوران ایرانی هستم که در ایران به ما کمک کرده‌اند.

فتحی در مورد هدف خود در داوری گفت: در ابتدای کار اهدافم خیلی کوچک و شاید بیشتر شبیه آرزو بود اما وقتی به آنها رسیدم اهدافم بزرگ‌تر شد و به دنبال این هستم که روزی ابلاغ جام جهانی را بگیرم و بهترین مسابقه را سوت بزنم.

این داور بین‌المللی به خاطره انگیزترین قضاوت خود اشاره کرد و گفت: اولین ابلاغی که برای قضاوت در مسابقات دانشجویان جهان به من دادند خیلی خاطره‌انگیز بود چون برای اولین بار بین داوران زن ایران قضاوت دیدار مردان را انجام داد.‌

او در مورد داشتن حجاب در مسابقات بین‌المللی گفت: در مسابقات دانشجویان جهان همراه با خانم گلاره ناظمی حضور داشتیم که خیلی راحت حجاب ما را قبول کردند. هر سوتی زدیم، کسی اعتراض کوچکی هم نداشت. در جام ملت‌ها هم حجاب ما خیلی جلب توجه کرد و با کمال احترام با ما رفتار شد. داوران دیگر خیلی وقت‌ها در مورد حجاب، دین و نماز با ما صحبت می‌کنند. اصلا اینگونه نیست که چون حجاب داریم بازیکنان از ما حرف شنوی نداشته باشند.

این داور بین‌المللی ایران در مورد برنامه خود در سال ۹۹ بیان کرد: هنوز چهار بازی از لیگ برتر بانوان باقی مانده که باید آنها را سوت بزنیم. علاوه بر این جام ملت‌های آسیا، مسابقات داخل سالن و جام جهانی هم به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و منتظرم این بیماری تمام شود و مسابقات برگزار شوند.

او در مورد شانس خود برای قضاوت در جام جهانی گفت: در یک سمینار به داوران اعلام‌ کردند که تنها خانم‌هایی کاندیدای قضاوت در جام جهانی می‌شوند که تست‌های مربوط به مردان را انجام دهند. من و یک داور چینی تنها زنانی بودیم که این تست‌ها را پاس کردیم. به همین دلیل امیدواری من برای دریافت ابلاغ جام جهانی بیشتر شده است.

فتحی در پایان گفت: از خانواده‌ام که حامی همیشگی من بودند، داوران خانم ایران که پیشتیبان هستند و با خوشحالی من خوشحال می‌شوند و از کمیته داوران که برای ارتقا ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، تشکر می‌کنم.