انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ثوری: از ظرفیت‌های خود برای برگزاری تورنمنت جام‌ فجر استفاده می‌کنیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ثوری: از ظرفیت‌های خود برای برگزاری تورنمنت جام‌ فجر استفاده می‌کنیم 1

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: زمان خوبی در اختیار داریم و سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های خود در تهران، تورنمنت بین‌المللی جام فجر را برگزار کنیم.

حسین ثوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قطعی شدن برگزاری رقابت‌های بین‌المللی بوکس جام فجر در ایران، توضیح داد: رقابت‌های جام فجر بوکس پیش از این و در سال‌های قبل هم برگزار شده است اما دقیق نمی‌دانم که آخرین دوره جام فجر چه سالی بود. با همه این صحبت‌ها از نظر من آخرین دوره این تورنمنت‌ ۱۰، ۱۲ سال پیش در ایران برگزار شده بود.

او ادامه داد: به هر حال ما قصد داشتیم این مسابقات‌ را اسفند ماه برگزار کنیم که بنا بر دو دلیل این امکان فراهم نشد. دلیل اول به تعویق افتادن مسابقات گزینشی المپیک در چین به خاطر ویروس کرونا بود و دلیل دوم هم شیوع این بیماری خطرناک در داخل کشور بود. ما پیش از این‌ها با فدراسیون جهانی برای برگزاری این مسابقات به توافق رسیده‌ایم، نظر آن‌ها مساعد است.

رئیس فدراسیون بوکس ایران در مورد دلایل دیگر به تاخیر افتادن برگزاری این تورنمنت نیز توضیح داد: ابتدا قرار بود این تورنمنت را در ارومیه برگزار کنیم که تعدادی از کشورها گفتند اگر میزبان تهران باشد شرکت می‌کنند. برای آمادگی تیم ملی پیش از رقابت‌ها یانتخابی المپیک چین می‌خواستیم این رقابت‌ها را برگزار کنیم که امکان‌پذیر نشد.

او همچنین با اشاره به فواید برگزاری چنین رقابت‌هایی توضیح داد: اگر قصد داریم بوکس کشور را معرفی کنیم، باید مسابقات با کیفیتی را در نظر بگیریم تا بوکسورهای خود را به آمادگی خوبی برسانیم. ما زمان بندی خوبی را هم برای برگزاری این تورنمنت انتخاب کرده‌ایم. بعد از این تورنمنت‌ که بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، مرحله دوم رقابت‌های گزینشی المپیک را پیش رو داریم که می‌تواند تیم ملی را برای این مسابقات مهم آماده کند.

ثوری در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ایران می‌تواند از نظر مالی این رقابت‌ها را پشتیبانی کند؟ توضیح داد: از الان تا زمان برگزاری مسابقات فرصت مناسبی داریم تا اسپانسر بگیریم ‌و به نوعی این موضوع را هم تامین کنیم. شخصا کاری که خودم بخواهم انجامش دهم را با همه توان انجام داده و به همه ابعادش فکر می‌کنم. اکنون برگزاری این تورنمنت هم کاری است که گفته‌ام انجام می‌دهم و مطمئن باشید همانطور هم می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای مختلف از این تورنمنت استقبال خوبی می‌کنند؟ توضیح داد: فکر می‌کنم با توجه به زمان مسابقات استقبال خوبی از این تورنمنت شود. کشورهای هند، ازبک، قرقیز، ترکیه ‌و ‌عراق به احتمال فراوان در این تورنمنت حضور دارند و ما هم در تلاش هستیم تا تعداد این کشورها را بیشتر کنیم. با کشورهای مختلفی صحبت کرده‌ایم و همچنان پیگیر افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده هستیم.

رئیس فدراسیون بوکس، در پاسخ به این سوال که آیا تهران ظرفیت مناسب برای برگزاری این تورنمنت را دارد؟ اظهار کرد: ما در تهران سالن‌های خوبی داریم که ‌می‌توانیم با استفاده از آن‌ها در موعد مقرر این مسابقات را برگزار کنیم‌. همانطور هم که گفتم زمان‌ ۸-۹ ماهه داریم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. ‌هتل ‌آکادمی ما در ورزشگاه انقلاب محل ‌مناسبی برای اسکان تیم‌ها و سالن افراسیابی ‌محل مناسبی برای برگزاری رقابت‌هاست. از ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم.

او در پایان گفت: به هر حال اگر می‌خواهیم در بوکس پیشرفت کرده و به حق‌ خودمان برسیم، باید دنبال اهداف خود باشیم‌. برگزاری تورنمنتی بین‌المللی سخت است اما برای رسیدن به هدف باید ریسک ‌و ‌تلاش ‌کرد.