انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دوپینگ وزنه‌برداران عراقی به ضرر دبیر کل فدراسیون جهانی!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دوپینگ وزنه‌برداران عراقی به ضرر دبیر کل فدراسیون جهانی! 1

دوپینگ وزنه برداران عراقی علاوه بر محرومیت و جریمه نقدی برای فدراسیون وزنه برداری عراق به ضرر دبیرکل عراقی فدراسیون جهانی وزنه برداری شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت insidethegames، نمونه دوپینگ سه وزنه بردار از عراق مثبت شده است که پیامدهایی برای وزنه برداری این کشور دارد. اگر این موارد تأیید شود، عراق به دلیل سه تست مثبت دوپینگ در دوره مقدماتی المپیک، حضور در بازیهای المپیک را از دست می دهد.

هر کشوری که دارای سه نمونه مثبت یا بیشتر در طی یک سال باشد 50 هزار دلار جریمه می شود و تا چهار سال به حالت تعلیق درمی‌آید و حق حضور در رویدادی را نخواهد داشت. با این حال مهمترین پیامد این اتفاق می تواند دامن دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری را بگیرد.

محمد جلود دبیرکل فدراسیون وزنه برداری بین المللی اهل عراق است و در صورت تعلیق فدراسیون وزنه برداری عراق، در دور بعدی انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری واجد شرایط نخواهد بود. این در حالی است که اینتارات ، معاون اول فدراسیون جهانی وزنه برداری از تایلند، از حضور در انتخابات بعدی محروم است چرا که این کشور نیز وزنه برداران متعدد دوپینگی داشته است.

سایر کشورهایی که به حالت تعلیق درآمده اند عبارتند از مصر، مالزی، کلمبیا، رومانی و اکنون عراق. جمهوری آذربایجان همچنین می تواند با تعلیق روبرو شود، زیرا چهار وزنه بردار خود را در یک سال محروم شده می بیند.

البته در گزارشی که سایت insidethegames درباره این موضوع منتشر کرده است به اشتباه از عکس علی هاشمی وزنه بردار ایرانی استفاده کرده است.