انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رییس فدراسیون کبدی: از مربی ایرانی استفاده می‌کنم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس فدراسیون کبدی: از مربی ایرانی استفاده می‌کنم 1

عباس اورسجی معتقد است که باید از مربیان داخلی برای تیم‌های ملی استفاده شود ولی در بخش بانوان ممکن است از شایلا جین استفاده کند.

رییس فدراسیون کبدی در گفت و گو با ایسنا، در مورد انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی اظهار کرد: اعتقاد دارم که بهتر است از مربیان داخلی برای تیم‌های ملی استفاده کنم. در بخش آقایان که مشکلی نیست و قطعا از مربی ایرانی استفاده خواهیم کرد. در بخش بانوان نیز باید به جمع‌بندی برسیم، چند شاخصه برای مربی تیم ملی هست، اگر مربی ایرانی با آن شاخصه‌ها داشتیم انتخاب خواهد شد. در غیر اینصورت از مربی خارجی به خصوص خانم جین استفاده خواهیم کرد. شایلا جین هندی سابقه حضور در ایران را دارد، با سطح فنی بازیکنان و فرهنگ ایرانی آشنایی دارد و با او به مدال طلا رسیده‌ایم.

اورسجی در مورد برنامه‌های فدراسیون در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: سال پر مسابقه‌ای و پرتراکمی از نظر برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌های آموزشی داریم که به دلیل شیوع ویروس کرونا شاید برنامه‌ها دستخوش تغییراتی شود. البته ما برنامه‌های خود را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنیم. برگزاری مسابقات در هر رشته‌ای حرف اول را می زند. ما در این سال قهرمانی جهان بانوان و مردان را در بخش بزرگسالان و قهرمانی جوانان جهان را در بخش دختران داشتیم که فعلا لغو شده است و باید ببینیم در ادامه چه می شود.

رییس فدراسیون کبدی افزود: بازی‌های آسیایی ساحلی را طبق برنامه در تابستان پیش رو داریم که هنوز این مسابقات لغو نشده است. ما منتظریم که هر زمانی وزارت ورزش و وزارت بهداشت اجازه فعالیت در بخش ورزشی را بدهد مسابقات انتخابی را برگزار کنیم. اگر هم که فعلا اجازه برگزاری مسابقه انتخابی نداشته باشیم، مجبوریم در کمیته فنی اعضای تیم ملی را انتخاب و اردوها را آغاز کنیم هر چند که امیدوارم بتوانیم انتخابی داشته باشیم تا حق بازیکنی ضایع نشود.

وی در مورد لژیونرهای کبدی گفت: شیوع کرونا برنامه لژیونرها هم تحت شعاع قرار گرفته است. طبق هر سال حدود ۲۰ روز قبل مزایده بازیکنان برای پروکبدی هند انجام می شد اما در حال حاضر این مسابقات به تعویق افتاده است. امیدوارم که این مسابقات لغو نشود و لژیونرهای ما بتوانند همچون گذشته در این رویداد حضور داشته باشند. قطعا تلاش می‌کنم که همانند دوره قبل ۱۵ لژیونر در پروکبدی داشته باشیم و این تعداد کمتر نشود. تغییرات ۳۰ تا ۴۰ درصدی هم خواهیم داشت و می‌خواهیم بازیکنان جوان‌ قوی‌تر را جایگزین بازیکنان ضعیف‌تر در تیم ملی کنیم.

اورسجی در مورد افزایش سطح دانش مربیان و داوران کبدی گفت: به آموزش خیلی تاکید دارم. کشور را به ۸ منطقه تقسیم کردیم و در هر بخش ۴ استان را قرار دادیم. هدف ما از این تقسیم‌بندی بحث آموزش مربیان بود. معتقدم باید آموزش از رده‌های پایه درست انجام شود. بنا به همین دلایل در این تقسیم بندی دوره‌های آموزشی مربیان در چند فاز انجام خواهد شد و بعد در نهایت از میان آن ها مربیانی انتخاب و به دوره‌های پیشرفته تر اعزام خواهند شد. سطح دانش داور و مربیان باید افزایش یابد و یکسان سازی شود.