انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی برترین خودرو های جهان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
Audi R8 5.2 FSI
آئودی R8 5.2 FSI به تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . البته اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد این خودرو منتشر شده بود چندان زیاد نبود ولی به تازگی اطلاعات کامل تری از این سوپراسپرت جذاب به خبرگزاری های خودرویی راه پیدا کرده که بد نیست آن ها را مرور کنیم .
معرفی برترین خودرو های جهان 1
س از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .
برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .
سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .
میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !
از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست . جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .
معرفی برترین خودرو های جهان 1
برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .
سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .
تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .
آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .
معرفی برترین خودرو های جهان 1
از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .
آئودی R8 5.2 FSI در سه ماهه ی دوم امسال با قیمت پایه ی 142400 یورو وارد بازار کشور آلمان می شود .
عزیزان سپاس یا دادن اعتبار یادتون نره؟؟ممنون میشم .Smile
آعودی چه حوشگله هاHeartHeartHeartHeart