انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اخبار کوتاه به سبک کتاب!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام
اینجا اخباری از کتابها رو قرار میدیم که ارزش 
تاپیک جدا شدن ندارند




---------
کتاب جدید کوبی برایانت در صدر پرفروشها
کتاب «مجموعه داستان‌های ویزنارد: فصل اول» که داستان روند پیشرفت یک بسکتبالیست جوان و رویارویی او با مشکلات و موانع مختلف در مسیر موفقیت را روایت می‌کند، هفته گذشته منتشر شد.
این کتاب اوایل همین هفته در رتبه نخست آمازون در بخش کتاب‌های پرفروش بسکتبال کودکان نیز قرار گرفته بود.
با توجه به مرگ «کوبی برایانت» اسطوره بسکتبال در حادثه سقوط هواپیما، در روزهای اخیر فروش سایر کتاب‌های او نیز با استقبال مواجه شده است.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
از کتاب‌های دیگر «برایانت» که اوایل امسال به فهرست‌پرفروش‌ها راه یافتند به «اپوکا: درخت کرافت»، «میراث و ملکه» و «ویزنارد: کمپ آموزش» می‌توان اشاره کرد.
کتاب سال ۲۰۱۸ این بسکتبالیست با عنوان «ذهنیت مامبا: چطور بازی می‌کنم» نیز در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته بود.
«کوبی برایانت» با تیم «لس‌آنجلس لیکرز» برنده پنج عنوان لیگ «ان‌بی‌ای» شد. او که دو مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد در سال ۲۰۱۸ جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را به خود اختصاص داد.


















آخرین جزییات از برگزاری نمایشگاه کتاب
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درصورت صدور اجازه، از اواخر نیمه اول سال یا نیمه دوم سال جاری، نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.
 برنامه تقاطع فرهنگ در گفتگو با ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
دهقانکار درباره وضعیت آتی نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر این‌مهمان ناخوانده نبود امروز با یار مهربان مشغول وقت گذرانی بودیم. در ماه نخست سال به سر می‌بریم و زمان زیادی تا پایان سال فرصت داریم و امیدواریم نمایشگاه کتاب را به‌صورت حضوری و فیزیکی شاهد باشیم.
وی افزود: در صورت صدور این اجازه یا از اواخر نیمه اول سال و یا در نیمه دوم سال نمایشگاه را برگزار کنیم. نمایشگاه کتاب تهران به قدری بزرگ است که ارزش صبر کردن برای برپایی را داشته باشد. برخی نهادها تعجیل کرده و خیلی‌زود زمان جایگزینی را برای نمایشگاه مطرح کردند و اتفاقاً در آن‌روزها پیک کرونا را در پیش داشتیم.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: وزارت ارشاد و خانه کتاب وظیفه دارند حالت‌های جایگزین را برای ناشران در نظر بگیرند و قطعاً سیاست حمایتی وزارت ارشاد بر این است که حتی‌الامکان در صورت عدم برپایی نمایشگاه، حالات جایگزین را در نظر بگیریم و برپایی مجازی یکی از پیشنهادات است. این هم که یارانه چگونه به‌دست کتابفروشان و ناشران برسد در دست بررسی است.
دهقانکار گفت: برپایی نمایشگاه کتاب لطف دیگری دارد. در عین‌حال برای استفاده از طرح‌های حمایتی دیگر وزارت ارشاد، فعلاً باید صبر کنیم. شاید موفق به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شویم.
وی درباره پویش کتابخوانی در ایام قرنطینه گفت: اواخر سال ۹۸ دستگاه‌ها به فکر پرکردن اوقات خانه‌نشینی مردم بودند و در وزارت ارشاد نیز چیزی بهتر از کتاب نیافتیم؛ بنابراین با همکاری مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال و ناشران الکترونیک کشور دست به‌کار شدیم.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همراهی و همکاری ناشران الکترونیک را ستودنی خواند و گفت: امسال یکی از بهترین سال‌های پویش کتاب بود که کتاب‌های کودک و بزرگسال را با تخفیفات ۸۰ و ۷۰ درصدی به دست مخاطبان رساندیم.












کتاب الکترونیک مخاطب دارد یا کاغذی؟!
احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان، در خصوص حرکت صنعت نشر ما به سمت انتشار کتاب های ایبوک گفت: ظرفیت انتشار کتاب های ایبوک در صنعت نشر ما وجود دارد؛ اما میزان استقبال از کتاب های ایبوک در کشور ما به اندازه کشورهای اروپایی نیست و هنوز کاغذ حس خودش را در میان مردم دارد. بنابراین اگر قرار باشد کتاب های ایبوک بیشتری در کشور تولید شود، باز هم انتشار کتاب های کاغذی ادامه خواهد داشت و اینگونه نخواهد بود که کتاب کاغذی دیگر در کشور منتشر نشود.
او افزود: در کشورهای اروپایی هم که استقبال از کتاب های ایبوک بیشتر از ایران است، روزنامه جمع نشده است و کتاب کاغذی هم در کنار کتاب های ایبوک منتشر می شود. هنوز هم روزنامه ها در این کشورها فعالند و روزنامه‌نگاران به کار خود ادامه می دهند. مردم ما در این چند سال بیشتر به مطالعه کتاب روی آوردند و جمعیت کتابخوان ما افزایش یافته است. اما هنوز آن طور که باید از کتاب های ایبوک در کشورمان استفاده نمی شود و هنوز کتاب کاغذی را بیشتر استفاده می کنند.
مدیر مسئول انتشارات نگار تابان ادامه داد: البته این گونه نیست که مردم از ابزارهای جدید برای مطالعه کتاب استفاده کنند، شاید یکی دوبار کتاب را از روی تبلت و وسایل الکترونیکی بخوانند اما این روند ادامه دار نیست. کسانی را دیدم که کتاب الکترونیک را به صورت رایگان دانلود کردند اما پس از آن کتاب کاغذی را خریداری کرده اند.
دولت آبادی بیان کرد: قبول دارم قیمت کتاب در کشورمان بالاست و از این مسئله ناراحت هستم. من هم عضوی از جامعه هستم و مانند دیگر اعضای جامعه به مطالعه روزمره نیاز دارم و برای تهیه کتاب هایم با مشکل مواجه می شوم. مخاطب حق دارد که به کتاب دسترسی داشته باشد. هنوز حتی یک کتابفروشی در برخی از شهرهایمان وجود ندارد. متاسفانه ما فقط روی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران تمرکز کردیم. مسئولان ارشاد باید نمایشگاه های استانی کتاب را در شهرهای دوم و سوم استان ها هم برگزار کنند و تنها در مرکز استان این نمایشگاه ها برگزار نشود.
مدیر مسئول انتشارات نگارتابان تصریح کرد: متاسفانه یا خود شهرهای دوم و سوم استان ها نخواستند میزبان نمایشگاه استانی کتاب باشند یا اینکه اداره ارشاد در این شهرها ضعیف عمل کرده است. از علت اصلی این مسئله آگاهی ندارم اما مردم تبلیغات کتاب را در سایت ها می بینند و دوست دارند کتاب های جدید را مطالعه کنند.
او عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم به طور مستقیم کتاب را از سایت ها می خرند و به خرید اینترنتی کتاب روی آوردند، تا چند سال دیگر پخش‌های کتاب کم رونق می شوند. وقتی مردم می توانند کتاب را در خانه تحویل بگیرند دیگر به کتابفروشی نمی روند. مردم کتاب را از هرسایتی که باشد تهیه می کنند و ترجیح می دهند، مستقیم با فروشنده کتاب در ارتباط نباشند و کتاب را با تخفیف از راه های دیگری تهیه کنند.
تمیدید غیرحضوری امانت کتاب در کتابخانه ملی

اعضای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند برای تمدید امانت کتاب از طریق پیام‌نگار (ایمیل) اقدام کنند و نیازی به حضور در محل کتابخانه ملی نیست.
روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین، اعضای کتابخانه ملی برای تمدید امانت کتاب از طریق پیام‌نگار (ایمیل) با آدرس public.1317@gmail.com اقدام کنند و نیازی به حضور در محل کتابخانه نخواهد بود.
این سازمان اعلام کرده که در زمان تمدید، اعضا باید به موارد زیر توجه کنند:
- درخواست تمدید کتاب خود را حداقل ۴۸ ساعت قبل از اتمام مدت امانت به پیام‌نگار (ایمیل) فوق ارسال کنید.
- تمدید دو دوره متوالی از طریق ارسال ایمیل امکان‌پذیر نیست.
- در زمان تمدید، مشخصات زیر را حتماً در متن درخواست خود ذکر کنید:
الف. نام و نام خانوادگی
ب. شماره عضویت
ج. عنوان کتاب
د. شماره بازیابی کتاب (شماره‌ای که با برچسب روی جلد کتاب است)
در صورت وجود هرگونه پرسش، اعضا می‌توانند در ساعات اداری و با توجه به شرایط حضور کارمندان براساس ساعت کار ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا، با شماره‌های 81623272 و 81623258 تماس بگیرند.
انتشار کتاب شعر مهران مدیری !


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

مجموعه اشعار مهران مدیری همراه با یک لوح فشرده حاوی دکلمه‌های او با آهنگسازی خودش منتشر می‌شود.

مجموعه اشعار مهران مدیری شامل سه بخش دوران نوجوانی، دوران جنگ و عاشقانه‌های مهران مدیری است که در این سال‌ها سروده است.

به گفته او بخش جنگ که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، در زمان حضور وی در جبهه در پشت خاکریز‌ها سروده شده است. بخش عاشقانه‌ها مجموعه شعر‌های چند سال اخیر زندگی او را دربرمی‌گیرد که در قالب شعر نو و با مضمون بسیار تلخ سروده شده است.
با شیوع کرونا ویروس، کتاب فروشان خیابان انقلاب نیز مانند بسیاری از صنوف دیگر دچار کسادی بازار شده اند. به گفته این کتاب فروشان، در کنارشیوع کرونا تعطیلی دانشگاه ها و مدارس نیز، مزید بر علت کسادی بازارشده است . لازم به ذکر است که فروش اینترنتی در این روزها فقط حدود 20 درصد فروش کتاب فروشان را تامین می کند.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1
فریدون عموزاده‌خلیلی در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد:


برگزاری نمایشگاه مجازی نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه کتاب تهران ‌شود


عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معتقد است نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی کتاب، فکر خوبی است، ولی نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه کتاب شود.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

فریدون عموزاده‌خلیلی، رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب تهران را یکی از چند ایده مطرح شده در شورای سیاست‌گذاری این دوره نمایشگاه کتاب خواند و گفت: تابه‌حال چند ایده برای جایگزینی نمایشگاه کتاب تهران در شورای سیاست‌گذاری این دوره نمایشگاه مطرح شده است، اما فعلا روی هیچ کدام از این ایده‌‌ها تاکید و تمرکز بیشتری نیست.
 
او ادامه داد: تا الان 5 یا 6 ایده درمورد نمایشگاه کتاب مطرح شده که قرار است در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه راجع‌به آن‌ها بحث و تصمیم‌گیری شود. نمایشگاه مجازی یکی از این ایده‌ها است؛ اما چون از طرف برخی ناشران و دیگران هم مطرح شده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه نمایشگاه مجازی دو جنبه دارد، اضافه کرد: اگر منظورمان از نمایشگاه مجازی، فضایی است که در آن یک‌سری کتاب به‌صورت فایل پی‌دی‌اف و امثال آن عرضه می‌کند؛ این فضا چندان نمی‌تواند جایگزین و آلترناتیوی برای نمایشگاه کتاب درنظر گرفت.
 
وی افزود: همین کار الان از طرف برخی ناشرها انجام می‌شود و بعضا خیلی هم کارهای ابتکاری صورت گرفته و راهکارهای تازه‌ای و البته موفق هم تجربه شده است. ولی این راهکارها و تجربیات نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه کتاب به آن مفهوم اصلی‌اش باشد.
 
عموزاده‌خلیلی در توضیح نوع دوم نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد: اگر نمایشگاه مجازی کتاب را به‌عنوان یک فروشگاه مجازی کتاب درنظر بگیریم، اوضاع فرق می‌کند و باید به سازوکارهای امکان عرضه و رساندن کتاب به دست مخاطب فکر کرد؛ شبیه کارهایی که استارتاپ‌های فروش کالا انجام می‌دهند و کالای خریداری شده شما را در نصف روز به دست شما می‌رسانند. اینجا هم می‌توان به استارتاپ یا فروشگاه مجازی به‌صورت بسیار گسترده و تخصصی کتاب فکر کرد که این نوع نمایشگاه با نوع اول خیلی فرق دارد.
 
وی افزود: به نظرم نمایشگاه مجازی کتاب اگرچه فکر خوبی است و بخشی از آن هم تابه‌حال انجام شده؛ باید در کنار یک نمایشگاه اصلی کتاب باشد، ولی نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه کتاب شود.
 
رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تاکید بر برگزاری نمایشگاه مجازی را درصورتی درست خواند که نمایشگاه مجازی را تنها آلترناتیو و جایگزین نمایشگاه کتاب فرض کنیم و اضافه کرد: می‌شود به جایگزین‌های دیگری هم فکر کرد که هم بتواند برخی از پتانسیل‌های نمایشگاه کتاب را فراهم کند و هم اینکه با شرایط حال سازگار باشد.
 
یک نمایشگاه متکثر به وسعت ایران
او ادامه داد: ما با انجمن ناشران کتاب کودک، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن نویسندگان یک‌سری نشست‌ها و هم‌فکری‌هایی داشتیم. مثلا می‌توان به یک نمایشگاه متکثر کتاب به وسعت ایران فکر کرد، که باعث ادغام هم نشود.
 
عموزاده‌خلیلی در توضیح «نمایشگاه متکثر» بیان کرد: به‌جای اینکه ده روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در تهران برگزار کنیم، به مدت یک ماه یا حتی 90 روز در طول تابستان، طرحی را در تمام کتابفروشی‌های سطح کشور برگزار کنیم؛ به این صورت که بخشی از بودجه نمایشگاه را برای این بگذاریم که کتاب را به‌صورت گسترده و ارزان، ازطریق فروشگاه‌های کتاب به دست مخاطب در سراسر کشور برسانیم.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد و نمایشگاهی در سطح کشور داشته باشیم، می‌شود با تبلیغات حساب‌شده و گسترده از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، این نمایشگاه را به‌طور جدی مطرح کرد؛ به‌طوری که مخاطب و عموم مردم بدانند که در این بازه زمانی قرار است در کشور یک جشنواره ملی و سراسری کتاب اتفاق بیفتد.

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه سی‌وسوم در پاسخ به این سوال ایبنا که آیا منظور از نمایشگاه متکثر، همان طرح‌های فصلی که از سوی خانه کتاب برگزار می‌‌شود است، گفت: مساله طرح‌های فصلی این است که ناشران به طور مستقیم در آن‌ نقشی ندارند و اعتبار به کتاب‌فروشی‌ها می‌رسد. اگر بتوان تغییراتی را در طرح‌های فصلی ایجاد کرد که ناشران نیز در آن از فروش مستقیم سهم داشته باشند، می‌تواند جایگزین خوبی برای نمایشگاه کتاب باشد.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه گفت: مواردی که گفته شد جایگزین‌های پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب است؛ البته می‌توان به جایگزین‌های دیگری هم فکر کرد که هم با شرایط کرونا سازگار باشد و هم واقعا نمایشگاه باشد. یعنی صرفا محدود به فضای مجازی نشود.
مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
طرح «بهارانه كتاب» در حد و اندازه خود مفید بوده است
مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کسی كه قصد بهره‌مندی از تخفیف برای سقف 150 هزار تومان خرید را ندارد، خیلی برایش تفاوتی نمی‌كند كه از تخفیف طرح «بهارانه کتاب» بهره‌مند بشود یا نشود.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

سیدغلامرضا حسینی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم در رابطه با «طرح بهارانه» گفت: طرح‌های تخفیف كتاب كه به‌همت موسسه خانه كتاب برگزار می‌شود، به نوبه خود اقدامی ارزشمند است، و هر چند وقت یك بار دلگرمی در میان اهل مطالعه و كتابفروشی‌ها ایجاد می‌كند.
 
وی اضافه کرد: بی‌شك هر فعالیت و اقدامی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. حتماً مسئولان خانه كتاب علاقمند هستند این طرح از گستردگی بیشتری از حیث فراگیری جغرافیایی و خدمات ارائه شده به مخاطب و كتابفروشی برخوردار باشد، كه البته با محدودیت و مضایق مختلفی مواجه هستند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: حجم تخفیف ارائه شده به كتابفروش و مخاطب خیلی وسوسه‌كننده نیست، به‌عنوان مثال افرادی كه قصد بهره‌مندی از سقف 150 هزار تومان خرید را ندارند و صرفاً قصد تهیه یك كتاب را دارند، خیلی برایشان تفاوتی نمی‌كند كه از این تخفیف بهره‌مند شوند یا نشوند.
 
حسینی به دیگر مشکلات طرح بهارانه کتاب اشاره کرد و یادآور شد: یك مشكل كه برخی دوستان كتابفروش آن را مطرح كردند، عدم ثبت كتاب‌های جدید در سامانه است كه احتمالاً به دلیل عدم اعلام وصول كتاب‌های جدید است.
 
وی تسریع در تسویه حساب را مهم برشمرد و بیان کرد: در شرایط بحران ناشی از كرونا، بدیهی است كه هر كمك و طرحی كه موجب رونق حداقلی كتابفروشی‌ها بشود، ارزشمند است و طرح بهارانه كتاب هم در حد و اندازه‌ی خود مفید بوده است. البته تسریع در تسویه حساب خیلی مهم است.
 
حسینی در پایان افزود: تلاش برای افزایش سرانه‌ فروش كتابفروشی‌ها از محل طرح و همچنین تشویق به شركت و حضور فراگیر آنها در طرح‌های خانه كتاب می‌تواند به پویایی طرح‌ها كمك بیشتری بکند. برخی برنامه‌های جنبی از قبیل معرفی و تشویق كتابفروشی‌های فعال و موفق و همچنین برگزاری مسابقه با شركت مخاطبان كه از تخفیف طرح استفاده كرده‌اند و یا تشویق ناشران فعال، كتاب‌های پرفروش و... می‌تواند و در شرایط فعلی به پویایی بیشتر طرح كمك كند.
تا پایان خردادماه ۱۳۹۹

تخفیف ویژه خدمات پستی سامانه پست کتاب تمدید شد

با توجه به استقبال ناشران و فروشندگان و توزیع‌کنندگان کتاب، فرصت استفاده از تخفیف ویژه، خدمات سامانه «پست کتاب» در طرح «عبور از کرونا با کتاب» با موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در طرح تخفیف سامانه پست کتاب با عنوان «عبور از کرونا با کتاب» از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۵۸ هزار و ۴۶۲ بسته کتاب ارسال شده که بیش از ۴۰ درصد کل بسته‌های ارسالی در این سامانه بوده‌است. در این طرح که با هدف عدالت دسترسی به کتاب برای همه شهروندان ایجاد شده، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه «پست کتاب»، برای ارسال هر بسته پستی کتاب به هر نقطه کشور در سرویس «سفارشی» تا دو کیلوگرم صرفاً مبلغ ۳۰ هزار ریال دریافت می‌‌شود و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می‌شود.

تا اواسط اسفند ۱۳۹۸، ۴۵۰ فعال حوزه کتاب و نشر شامل ناشر، کتابفروشی و فروشگاه اینترنتی در سامانه پست کتاب عضو شده‌بودند، اما با اجرای طرح «عبور از کرونا با کتاب» این تعداد به ۸۱۱ عضو رسیده است.
در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۵۳ هزار و ۹۶۲ بسته ارسالی (۹۲ درصد) متعلق به شهرها و ۴ هزار و ۵۰۰ بسته ارسالی (۸ درصد) به روستاها اختصاص داشته است. همچنین بیشترین میزان ارسال کتاب در این طرح متعلق به  تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بوده اند.

ناشران، کتابفروشان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت‌نام و عضویت اقدام کنند. پس از ثبت‌نام حداکثر پس از ۲۴ ساعت پنل پستی سامانۀ پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
انتشار یک داستان منتشر شده از ایتالو کالوینو

یک داستان هرگز منتشر نشده از ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی پس از گذشت 73 سال از مرگ نویسنده رنگ چاپ به خود دید.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-ایتالو کالوینو در سال 1985 و در سن 61 سالگی از دنیا رفت. او از زمان انتشار اولین اثرش «کورهراه لانههای عنکبوت» که در سال 1947 منتشر شد از مرزهای ادبیات ایتالیا فراتر رفت و به عنوان مهم‌ترین نویسنده ایتالیایی قرن بیستم شناخته شد.

رسانه‌های ایتالیایی نوشته‌اند داستانی که اخیرا از این نویسنده ایتالیایی منتشر شده امضا و تاریخ انتشار همین اولین رمان او را بر خود دارد. متنی که تاکنون ناشناخته مانده بوده است.

روزنامه مشهور ایتالیایی لاریپابلیکا در شماره‌ای که در تاریخ 16 می منتشر شد این داستان دست‌نویس با امضای خود نویسنده را به صورت کامل منتشر کرده است.

این داستان که با عنوان «معاشقه قبل از مبارزه» منتشر شده، سرگذشت یک عشق تابستانی را روایت می‌کند که با اولین رمانش فضا و موضوعات و عناصر مشترکی نظیر وارد شدن در جنگ‌های حزبی و رغبت در به آغوش کشیدن اسلحه دارد.

روزنامه لاریپابلیکا علاوه بر انتشار متن کالینو، یادداشتی نیز از پائولو موری، منتقد ادبی منتشر کرده که او در این یادداشت به نکاتی نظیر چه‌وقت و چگونه این متن متولد شده و دلایلی که چرا این همه سال در خفا مانده و منتشر نشده بوده اشاره کرده است.

انتشارات موندادوری قرار است این داستان منتشر نشده را همراه با اولین رمان کالوینو در یک کتاب جدید در ماه دسامبر سال جاری منتشر کند. این انتشارات ایتالیایی درباره این داستان نوشته است «این داستان اگرچه تاکنون منتشر نشده اما در دیگر آثار او حضور داشته است. روایت عشقی تلخ و بحث‌برانگیز که با خواسته شخصیت داستان برای پیوستن به مبارزات حزبی در تعارض قرار می‌گیرد.»

این انتشارات ایتالیایی همچنین شباهت‌های آشکاری را بین شخصیت اصلی این داستان با نویسنده ایتالیایی یافته و به آن اشاره کرده است.

ایتالو کالوینو نویسنده رمان و داستان‌های کوتاه ایتالیایی است که از او به عنوان نویسنده‌ای پست مدرن و یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم ایتالیا نام می‌برند. مجموعه داستان کوتاه «شهرهای نامرئی» و «شش یادداشت برای هزاره بعدی» و  سه‌گانه «نیاکان ما» از آثار تحسین‌شده او هستند. اغلب آثار این نویسنده به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.
به‌همت یک نویسنده زنجانی صورت گرفت؛

تصحیح و انتشار دیوان «همتی انگورانی» شاعر زنجانی قرن 11 هجری

دیوان «همتی انگورانی»، شاعر قرن 11 هجری قمری، بر اساس نسخۀ ایلخچی (ویرانی) و توسط نویسنده زنجانی منتشر شد.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، «مولانا همتی انگورانی» از شاعران توانمند و البته نه‌چندان شناخته‌شده زنجانی است که در اوایل قرن یازدهم می‌زیسته است.

« مولانا همتی انگورانی» 7 هزار شعر بیت را به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی سروده و در دو دفتر گردآوری کرده است.

جلد نخست اشعار این شاعار شامل 2500 بیت با موضوع امام علی (ع) و جلد دوم نیز شامل 4500 بیت در قالب قصیده و غزل است.

وی از چهره‌­­های برجسته ­ فرهنگ و ادبیات استان زنجان در عرصه­­ ادب و اندیشه در قرن دهم هجری است که زندگی خود را در طبق اخلاص نهاد و بعد از یک عمر پر بار در راه عشق و عقیده، شهادت را به جان خرید.

طی روزهای گذشته دیوان مولانا همتی انگورانی بر اساس نسخۀ ایلخچی (ویرانی) با تلاش و همت محمدعلی نقدی نویسنده زنجانی چاپ و روانه بازار کتاب شد.

این دیوان در دو بخش تدوین شده که بخش اول آن اشعاری در مناقب و مدایح مولای متقیان علی (ع) است که طبق نسخه خطی کتابخانه دانشگاه تهران به زیور طبع آراسته گشته است.

همچنین بخش دوم دیوان که اشعار لیریک و عارفانه وی بوده بر اساس نسخۀ ایلخچی (ویرانی) چاپ و منتشر شده است.

این کتاب شامل ۳۵۴ غزل غنایی است که در ۱۶۵ صفحه، قطع وزیری به اهتمام محمدعلی نقدی در انتشارات قلم مهر زنجان به چاپ رسیده است.


اعتماد کتاب فروش به مشتری ها در روستای ولز

این کتاب فروشی موسوم به صداقت در روستایی در کشور ولز واقع شده است. در این کتابفروشی خرید و فروش کتاب بر پایه صداقت است.
اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیلی کاس، این کتابفروشی در دهکده کوچک هی‌آن‌وای در ولز قرار گرفته و جذابیت خاصی به آن بخشیده است. دهکده ی‌آن‌وای با دارا بودن 40 کتابفروشی و فقط 1400 ساکن به شهر کتابفروشی‌ها معروف است اما کتابفروشی صداقت از همه معروف‌تر است.
 
این کتابفروشی در دهه 60 میلادی شکل گرفت و کتاب‌ها در قفسه‌ای در فضای آزاد قرار دارد. در کنار این قفسه‌های جعبه‌ای وجود دارد که باید هزینه کتاب خریداری ‌شده را در آن قرار داد و همه درآمدها به قلعه هی‌آن‌وای می‌رسد.
 

اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1



اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1



اخبار کوتاه به سبک کتاب! 1

 
صفحه‌ها: 1 2