انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در صورتی که ماشین شما به سرقت رفت نخستین اقدام تماس با پلیس ۱۱۰ است. باید به پلیس محل و زمانی دزدی را اطلاع دهید. به این ترتیب پلیس مشخصات را ثبت و نیروی گشت را به این محل می‌فرستد، عجله نکنید و تا رسیدن پلیس منتظر باشید .
مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو 1
سرقت خودرو اقدامات پس از آن
یکی از مشکلاتی که از دیر باز صاحبان خودروها را تهدید کرده است و همیشه وقوع آن شوک بزرگی را به‌ مالک‌ وارد می‌کند، سرقت‌خودرو است.

معظلی که شرکت‌های تولید خودرو و لوازم‌جانبی را بر آن می‌دارد همیشه به‌دنبال ارائه‌کردن آپشن‌های ‌ایمنی ‌جدید باشند تا بتوانند شانس سرقت خودرو را تا حد امکان کاهش‌ و آسودگی و ایمنی بیشتری را به خریداران خود هدیه دهند. اما گذشته از تمامی پیشرفت‌های صنعت خودرو و اضافه‌شدن تمامی آپشن‌‌های پیشگیرانه، سرقت همیشه درکمین تمام خودروهای موجود در بازار است.

پس از سرقت خودرو چه کنیم ؟
گاهی مالکان خودروها به دلیل فشار ناشی از به‌سرقت ‌رفتن خودروی ‌خود و سردرگمی دقیقا نمی‌دانند اولین قدمی که باید پس از سرقت بردارند چییست.

در اینجا به‌تمامی کسانی که این اتفاق برای آن‌ها می‌افتد یا همراهان آن‌ها اکیدا توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری با پلیس ۱۱۰ تماس‌گرفته و اعلام سرقت کنند.

پس از اعلام ‌سرقت از سوی شما و دادن اطلاعات مربوط به محل‌سرقت، نوع خودروی ‌سرقتی و زمان وقوع جرم، نیروهای پلیس به محل ارتکاب ‌جرم اعزام خواهند شد، پس تا آمدن آن‌ها صبور باشید.

درمرحله‌ی بعد گزارشی توسط پلیس تنطیم ‌خواهد شد و یک نسخه از آن دراختیار شما قرارخواهدگرفت.

سپس شما با دردست‌ داشتن گزارش تنظیم‌شده توسط پلیس به ‌نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه می‌کنید و سرقت انجام ‌شده را گزارش می‌دهید.

مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو 1
درهنگام مراجعه به کلانتری ‌نیروی ‌انتظامی مدارک ماشین و مدارک شناسایی خود را حتما به همراه داشته‌ باشید تا بتوانید به‌راحتی مالکیت خودرو را اثبات کنید.

به‌منظور اینکه درچنین ‌مواردی دچارمشکل نشوید سعی‌کنید تمامی مدارک مربوط به ‌ماشین را درخودرو نگه ندارید.

درارائه‌ دادن آدرس و شماره تلفن خود دقت کنید و درصورت تغییر آدرس و تلفن حتما اطلاع‌دهید.

اگر احساس می‌کنید شرایط لازم برای ارائه اطلاعات درست را ندارید حتما از یکی از نزدیکان خواهش کنید شما را همراهی‌کند.

اما با توجه به ‌اینکه امروزه اینترنت و تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی ما نفوذ کرده‌ است دور از انتظار نیست که درخصوص پیگیری خودروی سرقتی نیز ردی از آن وجود داشته‌باشد.

شما پس از اعلام و ثبت سرقت خودرو می‌توانید با مراجعه به سامانه‌ی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://postyafteh.pos.ir/r/fSearchCarAll.aspx یا از طریق سامانه‌پیامکی ۱۱۰۱۰۶۰۶۰ نسبت به ‌استعلام وضعیت خودرو اقدام ‌نمایید.

اما از دیگر نکاتی که باید در این ‌مبحث به ‌آن اشاره‌کرد، اشتباهات ‌احتمالی مال‌باختکان پس ‌از سرقت‌خودرو است.

از میان این ‌اشتباهات می‌توان به ‌عدم‌ گزارش ‌سرقت یا به ‌تاخیر انداختن ‌گزارش به ‌پلیس نام ‌برد، که باید به ‌این‌ دسته از افراد یادآوری کنیم که درصورت عدم ‌اطلاع‌رسانی شما درمورد سرقت خودرو هرگونه ‌خلافی که با پلاک ‌خودروی شما انجام‌شود عواقبش متوجه شما خواهد بود.

اشتباه دیگر این است که بسیاری افراد با این طرزفکرکه طی‌کردن مراحل ‌قانونی بسیار وقت‌گیراست و شاید نتیجه‌ای ندارد، به‌جای مراجعه به ‌مراجع‌قانونی منتظر تماس احتمالی از طرف سارقین می‌مانند تا شاید با پرداخت ‌پول درازای دریافت خودرو این مشکل را به‌خیال خود راحت‌تر حل کنند.

اما خطای‌ دیگری که ممکن است از مالک ‌خودروی ‌مسروقه سربزند، این‌است که باوجود اعلام‌ سرقت به‌ مراجع‌قانونی در صورت تماس سارقین به‌علت ترس از دست دادن مال خود تماس را به اطلاع پلیس‌آگاهی نمی‌رسانند.

در تمامی موارد عنوان‌شده افراد به‌دلیل عدم ‌آگاهی از عواقب کارخود ممکن ‌است شانس پیداشدن خودوری خود را تاحدزیادی کاهش ‌دهند.

مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو 1
مراحل پیگیری پلیس آگاهی
پس از تهیه گزارش سرقت توسط پلیس و ارسال به دادسرا، پرونده برای تجسس بیشتر به پلیس‌آگاهی هم ارجاع داده‌ می‌شود و تیم ‌متخصص کار خود را شروع خواهد کرد تا درکوتاه‌ترین زمان خودروی ‌سرقتی را به مالک ‌آن بازگرداند.

در قدم اول شماره‌ پلاک ‌خودروی ‌شما به تمامی مراکزپلیس اعلام‌خواهد شد تا درصورت مشاهده‌ی آن در هر نقطه ازشهر موقعیت را به‌ واحدهای مربوطه گزارش دهند، اما این درصورتی است که سارقین بلافاصله پس از سرقت پلاک خودرو را تعویض نکنند.

مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو 1
جمع‌بندی اقدامات پس از سرقت خودرو
به عنوان جمع‌بندی باید بگوئیم اگرشما تمامی تدابیر امنیتی را درنظرگرفتید و اصول ایمنی مانند قفل بودن تمامی درب‌ها، رها نکردن ماشین روشن، انتخاب جای‌ پارک مناسب، استفاده از قفل ‌فرمان و قفل‌ چرخ و قرارندادن اشیا قیمتی در دید سارقین را رعایت کردید اما بازهم خودروی شما به‌سرقت رفت و با این سوال مواجه شدید که پس از سرقت خودرو چه کارهایی باید انجام دهیم حتما دراولین قدم با پلیس تماس گرفته و آن‌ها را از وقوع جرم مطلع سازید و با تکمیل پرونده ادامه‌ی تجسس را به کارشناسان واگذارکنید .

در قدم‌های بعدی همان‌طورکه درمتن اشاره ‌شد داشتن ردیاب برای عملیات تجسس پلیس بسیار مفید خواهد بود و داشتن بیمه‌ی‌ مخصوص ‌سرقت‌خودرو آسودگی خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

شاید عده‌ای براین ‌باور باشند تنها گزارش دادن به‌ پلیس و انتظار راه‌کار مناسبی نیست اما باید بگوئیم این عاقلانه‌ترین کاری ‌است که می‌توانید انجام‌دهید و درصورت ‌به‌دست‌آمدن هرگونه سرنخ آن‌را به اطلاع پلیس‌آگاهی برسانید.