انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه حل های تعمیر صفحه کیبورد کامپیوتر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مشکلات نرم افزاری
وقتی همه کلید های از کار افتاده باشد، قطعا رد پای یک مشکل نرم افزاری نیز دیده خواهد شد؛ با راه اندازی مجدد کامپیوتر می توانید مشکل را رفع کنید. اگر همه چیز به خوبی کار می کند تنها کافی است از طریق منوی استارت، کامپیوتر را در حالت shut down قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه داشته تا کامپیوتر خاموش شده و سپس دوباره شروع به کار کند.

اتصال نامناسب
گاهی اتصال نامناسب کابل صفحه کلید به مادر برد باعث می شود صفحه کیبورد کامپیوتر هنگ کند و کارایی خود را از دست بدهد. در این شرایط قطعا اتصالات مادربرد و کابل اکسیده شده اند یا ارتباط به هر شکلی قطعی دارد. جهت تعمیر کیبورد کامپیوتر در این حالت با مهندسین و متخصصین تعمیر کامپیوتر تماس بگیرید.

فشرده و زیاد نزدیک بودن دو کلید
گاهی ممکن است دو کلید کنار هم، به علت استفاده زیاد از صفحه کلید و فشرده شدن آن، از زیر صفحه به هم متصل شده باشند. سعی کنید با فشردن مداوم کلیدهای معیوب مشکل را حل کنید. برد اصلی از رده خارج شده و نیاز به تعویض دارد.

انباشت آشغالهای ریز
اگر دکمه های صفحه کلید یکی در میان قعطی دارند، ممکن است به دلیل انباشت آشغال های ریز این اتفاق افتاده باشد. به منظور تمیز کردن کامپیوتر بهتر است کیبورد را کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار در بیاید، سپس آن را تکان دهید تا تمام اضافات خارج شوند. اما در این شرایط خیلی تکان ندهید تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود.

خاموش بودن کلید NumLock
ممکن است کلید NumLock بی جهت و بدون استفاده فعال باشد این کلید را غیر فعال کنید.

معیوب شدن مدار
گاهی مدار کنترل کننده ی صفحه کلید متصل به مادر برد معیوب شده و به دنبال آن صفحه کلید کار نمی کند؛ شاید با برسی ها بیشتر مجبور باشید مادربرد را تعویض کنید.