انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: لواندوفسکی کفش طلا را در ویترین افتخاراتش می‌بیند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لواندوفسکی کفش طلا را در ویترین افتخاراتش می‌بیند 1

مهاجم بایرن مونیخ با دبل برابر دوسلدورف یک گام دیگر به کسب کفش طلا نزدیک شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، روبرت لواندوفسکی در ۳۱ سالگی همچنان می‌درخشد. مهاجم بایرن مونیخ با ۲۹ گل در صدر فهرست کفش طلای اروپا قرار دارد. بازیکن لهستانی در این رابطه از لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ارلینگ هالند بالاتر است. او در پیروزی ۵ بر صفر بایرن مونیخ برابر دوسلدورف توانست دبل کند و به کسب این جایزه نزدیک شود. او هفته را با ۲۷ گل و برابری با چیرو ایموبیله در امتیاز ۵۴ شروع کرد اما اکنون ۵۸ امتیاز دارد و یکی از بخت‌های نخست برای کسب این عنوان محسوب می شود. برخی ها می‌گویند لواندوفسکی در دومین دوران جوانی‌اش قرار دارد.

در سه سال اخیر مسی توانست با ۳۷ گل (۱۷-۲۰۱۶)، ۳۴ گل (۱۸-۲۰۱۷) و ۳۶ گل برنده کفش طلا شود. با این حال ستاره بارسلونا با ۱۹ گل اکنون فاصله زیادی با صدر جدول دارد و برابر با جیمی واردی بازیکن لسترسیتی است. رقیبان اصلی لواندوفسکی ایموبیله (۲۷ گل)، هالند (۲۶)، ورنر (۲۴) و رونالدو (۲۱) هستند. در این فهرست کیلیان ام‌باپه با ۱۸ گل در جایگاه هفتم قرار دارد.

مسیر دست یابی به کفش طلا همیشه خیلی سخت است. یک سال جایزه به بازیکنی رسید که ۵۰ گل رسانده بود. مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ چنین رکوردی را به ثبت رساند. ستاره آرژانتینی شش بار این عنوان را به دست آورد. این در حالی است که رونالدو چهار بار توپ طلا را کسب کرده است. هر دو یک رکورد به ثبت رسانده‌اند.

یک فصل رویایی

لواندوفسکی ششمین فصل خود را در بایرن سپری می کند. علاوه بر این که می تواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد چالش دیگری هم دارد که آن کفش طلاست. او در چهار بازی نخست خود توانست هفت گل به ثمر برساند. او این شروع خوب را در ادامه حفظ کرد. به عنوان مثال از هفته بیستم تا بیست و پنجم شش بار گلزنی کرد. مهاجم لهستانی با وجود این که در فصل های ۱۹-۲۰۱۸، ۱۸-۲۰۱۷، ۱۶-۲۰۱۵، ۱۴-۲۰۱۳ بهترین گلزن بوندسلیگا شد اکنون به دنبال عناوین بیشتری است و می خواهد از لحاظ گروهی نیز جامی کسب کند. بایرن با ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به دورتموند صدرنشین بوندسلیگاست و در لیگ قهرمانان اروپا در بازی رفت پیروزی ۳ بر صفر را در خانه چلسی به دست آورد. دیدار برگشت به دلیل بحران کرونا برگزار نشد اما احتمال حضور بایرن در یک چهارم نهایی خیلی زیاد است.
(07-10-2020، 21:46)زهرا1399 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
عالییی بود

به جای کلمه عالیی بود میتونید
دکمه سپاس رو بزنید