انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان 1

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با بیان اینکه قطع درآمد و انباشته شدن هزینه‌ها در عصر کرونا اصناف را با شرایط بد اقتصادی مواجه ساخته است، گفت: ورشکستگی صنوف و تعدیل نیرو نتیجه تحمیل محدودیت‌ها بر بازار هرمزگان است.

ناصر فخاریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت کسبه و تعطیلی کامل بسیاری از صنوف استان، افزود: بایستی توجه داشت که در عمل فعالان صنفی هرمزگان با قطع درآمد و انباشته شدن هزینه‌ها، در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار دارند.

وی افزود: برخی از صنوف که به‌طور کامل تعطیل شدند و یا با کاهش فعالیت صنفی مواجه شدند، شامل صنف خیاطان، خرازان، ابزارفروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، خشک‌شویی‌ها، طلا و جواهر، تالارهای پذیرایی، پوشاک، تلفن همراه، کیف و کفش، صوت و تصویر، عینک‌سازان، فرش و موکت، صنایع‌دستی، عکاسان و فیلم‌برداران، مصالح ساختمانی، آهن و پروفیل، نمایشگاه‌های اتومبیل، مشاورین املاک، آجیل و خشکبار، شیرینی فروش‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و آبمیوه و بستنی و ... هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان تصریح کرد: اصناف و بازاریان نیز از آغاز شیوع ویروس کرونا جزو اولین اقشاری بودند که با وجود همه ضررهایی که از تعطیلی اجباری متحمل می‌شدند،حفظ سلامت جامعه را بر کسب‌وکار ترجیح دادند و نقش بسزایی را در این بخش ایفا کردند.

فخاریان در ادامه با بیان اینکه ایام پایانی سال و عید نوروز برای هر کاسبی به‌عنوان، دوره حیاتی جهت رونق کسب‌وکار محسوب می‌شود و فرصت‌های درآمدزایی در این روزها با کل سال برای صاحبان صنوف برابری می‌کند، اضافه کرد: تعطیلی اجباری یا کاهش ساعات فعالیت برای ترغیب مردم به ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع کرونا، مستقیم یا غیرمستقیم آسیب جدی به اصناف وارد آورد.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرچه قدر زمان درگیری جامعه با کرونا بیشتر شود، کسب‌وکارهای خرد با ضرر و زیان بیشتری مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه فرش، موکت، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان بندرعباس، ادامه داد: با توجه به اینکه صاحبان صنوف ضرر مالی را به جان خریده‌اند تا سلامت جامعه حفظ شود در این شرایط لازم است مردم نیز دقت بیشتری کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی بیان کرد: بیشترین ضرر ناشی از کرونا در ایام پایانی سال به ترتیب متوجه تالارهای پذیرایی، مزون‌ها عکاسی‌ها، قنادی‌ها و آرایشگران شده است.

فخاریان با بیان اینکه اصناف هرمزگان در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت بسیار بدی پیدا کردند، گفت: همه اصناف درگیر این قضیه شدند و اگر دولت کمک نکند و مردم برای کنترل این ویروس همراهی ننمایند، وضعیت اصناف و اقتصاد تا دو سه ماه آینده به‌شدت سخت‌تر خواهد شد.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان، یادآور شد: با ورود ویروس ‌کرونا و شیوع آن متأسفانه به دلیل عدم امکان فروش و کسب درآمد، اغلب کسبه با چک‌های فرم خورده، حقوق عقب‌افتاده کارگران، بیمه، مالیات، اجاره مغازه و ... مواجه شده و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که اصناف بیش از هر زمانی ‌نیازمند حمایت هستند. ‌

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنفی با ضررهای جبران‌ناپذیری ‌از قبیل تعدیل نیرو، ورشکستگی و از دست دادن سرمایه خود مواجه هستند و تداوم تعطیلی بازار و تحمیل محدودیت‌ها به بیکاری بخش عظیمی از فعالان صنفی و مشاغل فعال در این بخش منتهی خواهد شد. ‌

فخاریان با درخواست از شهروندان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور غیرضروری در سطح شهر، بیان کرد: همکاران ما در صنوف مختلف تلاش دارند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های فروش آنلاین و غیرحضوری از تردد غیرضروری شهروندان از منزل جلوگیری به عمل‌آورند.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با اشاره به آسیب‌ها و خسارات وارد آمده بر اصناف استان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: اصناف و بازاریان همواره به‌عنوان بازوان نظام و انقلاب در بخش‌ها و مقاطع مختلف تاریخ این کشور از جان و مال خود برای حمایت از ارزش‌ها و کمک به نیازمندان گذشته‌اند و امروز زمان آن رسیده تا به درخواست این قشر آسیب‌دیده پاسخی درخور و شایسته داده شود.