انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: این ۲۵ برنامه را فوراً از گوشی همراهتان حذف کنید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این ۲۵ برنامه را فوراً از گوشی همراهتان حذف کنید 1


گوگل اعلام کرده است که ۲۵ برنامه مخرب اندروید برای گوشی‌های هوشمند را از پلی استور خود حذف کرد.


اگر مشخص شود که برنامه‌ای مشغول انجام فعالیت های مخرب و به خطر انداختن امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران است از پلی استور سریعاً حذف خواهد شد و Google به دلیل حذف راحت برنامه‌ها از فروشگاه Play شناخته شده است. از این رو به طور مثال Mountain View سریعاً به دستور دولت هند مبنی بر ممنوعیت 59 برنامه چینی پاسخ داد و همه آنها از جمله TikTok را در طی چند روز مسدود کرده بود.

این شرکت همچنین از شرکت های تحقیقاتی امنیتی بازخورد می‌گیرد و برنامه‌هایی را که مشاهده می شود با توجه به پروتکل‌های امنیتی و حریم خصوصی آن ، حذف نمی شود. ماه گذشته ، Google مجموع 30 برنامه را برای تهدیدات بدافزار از فروشگاه Play حذف کرد. اکنون ، این شرکت 25 برنامه اضافی را که به نظر می‌رسد امنیت ندارند و می‌تواند سرقت اطلاعاتی کند؛ حذف کرده است.



25 برنامه Android که باید از گوشی هوشمند خود حذف کنید

1.Super Wallpapers Flashlight

2.Padenatef

3.Wallpaper Level

4.Contour Level wallpaper

5.iPlayer & iWallpaper

6.Video Maker

7.Color Wallpapers

8.Pedometer

9.Powerful Flashlight

10.Super Bright Flashlight

11.Super Flashlight

12.Solitare Game

13.Accurate scanning of QR code

14.Classic card game

15.Junk file cleaning

16.Synthetic Z

17.File Manager

18.Composite Z

19.Screenshot Capture

20.Daily Horoscope Wallpapers

21.Wuxia Reader

22.Plus Weather

23.Anime Live Wallpaper

24.Health Step Counter

25.com.tqyapp.fiction


گوگل پس از کشف توسط شرکت سایبری امنیتی فرانسوی Evina ، این برنامه ها را حذف کرد. Evina گزارش داد که ماهیت تهاجمی این 25 برنامه از اهمیت جدی برخوردار است زیرا دارای یک کد مخفی هستند که هنگام نصب به طور خودکار فعال می شوند. سپس این برنامه منتظر است تا کاربر شبکه اجتماعی را راه اندازی کند و با پوشاندن یک پنجره مرورگر وب در بالای برنامه ، صفحه ورود به سیستم را تقلید می کند. هنگامی که کاربر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرد ، این اعتبارنامه به هکرها ارسال می شود. Evina کد مخرب را در 25 برنامه پیدا کرد و آنها را به Google گزارش داد.



بعد از تأیید یافته‌ها ، Google سریعاً این برنامه ها را از فروشگاه Play حذف کرد. بسیاری از این برنامه ها، برنامه های پس زمینه و چراغ قوه بودند و دو مورد از آنها بیش از 500000 نصب توسط کاربران داشتند. از آنجا که دیگر برنامه ها برای بارگیری از فروشگاه Play در دسترس نیست ، دیگر لازم نیست نگران نصب آنها به اشتباه باشید. با این حال ، اگر هرکدام از این برنامه‌ها را بر روی تلفن خود بارگیری کرده‌اید ، پیشنهاد می کنیم بلافاصله آنها را حذف کرده و رمز عبور شبکه‌های اجتماعی خود را تغییر دهید.

گوگل پیشتر 30 برنامه را با استناد به تهدیدات بدافزاری حذف کرده بود

گوگل پیشتر 30 برنامه را به دنبال گزارشی از سوی شرکت تحقیقاتی امنیتی WhiteOps حذف کرده بود. براساس این گزارش ، این برنامه ها با ایجاد تبلیغات ناخواسته و هدایت کاربران به وب سایت های تصادفی بدون نیاز به کلیک بر روی هر پیوند ، پیدا شده اند.
من همین الان سرچ کردم همه برنامه های فوق به تعداد متعدد در
google play store وجود دارد
حرف تیک تاک شد

باید بگم تیک تاک برنامه جاسوسی هست
این سری برنامه ها کاربردی ساده دارن که روی نسخه های قدیمی هم تاثیر بد افزاری دارن