انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: |طرز تهیه گراتن پاستا|
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
|طرز تهیه گراتن پاستا| 1

گراتن پاستا یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
هویج ۱ عدد متوسط
قارچ ۶ عدد متوسط
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سس بشامل ۱ لیوان
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
دستور پخت گراتن پاستا
مرحله اول
برای تهیه گراتن پاستای خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند.

مرحله دوم
در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، هویج را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله سوم
حالا قارچ و فلفل دلمه ای به صورت نگینی یا ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه آب اضافی قارچ تبخیر شد و فلفل دلمه ای نرم شد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شود.

طرز تهیه گراتن سیب زمینی
طرز تهیه گراتن سیب زمینی

مرحله چهارم
در ادامه یک لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا گوشت چرخ کرده و سبزیجات به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. در همین حین یک قابلمه آب جوش روی حرارت قرار می دهیم و کمی نمک به ان اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
۱ قاشق غذاخوری روغن هم داخل آب جوش می ریزیم تا ماکارونی ها به هم نچسبند. حالا ماکارونی را نسبت به زمان پختش که معمولا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می باشد در آب جوش می ریزیم و پس از اینکه پخت با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله ششم
حالا یک ظرف مناسب مثل پیرکس انتخاب می کنیم و کف و دیواره های آنرا با روغن کمی چرب می کنیم، در ادامه ماکارونی را کف ظرف به صورت یکدست با قطر یکسان پخش می کنیم و سس بشامل را روی ماکارونی می ریزیم.

مرحله هفتم
حالا مخلوط گوشت چرخ کرده و سبزیجات را روی سس بشامل پخش می کنیم و پس از صاف کردن سطح مایه گوشتی روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا ظرف را در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم
پس از گذشت ۳۰ دقیقه گراتن پاستای ما تقریبا اماده استف فقط باید حدود ۳ تا ۵ دقیقه گریل را روشن کنیم تا پنیر روی گراتن طلایی شود. در پایان گراتن را از فر خارج کرده و پس از اینکه کمی خنک شد برش می زنیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات پخت گراتن پاستا
سس بشامل
گراتن پاستا را به دلخواه می توانید با سس بشامل یا بدون این سس درست کنید. البته این سس خوشمزه به دلیل ترکیبات خاص می تواند به خوشمزه تر شدن گراتن پاستا کمک کند..
|طرز تهیه گراتن پاستا| 1