انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: «عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
«عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹ 1

پیش بینی شده، در سال ۹۹ بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد صادرات ۲۱ استان کشور به ۱۵ کشور همسایه انجام شود.

اهمیت صادرات به 15 کشور همسایه باعث شده، در سازمان توسعه تجارت برای هر کشور میز صادراتی خاص تعیین شده و همچنین سهم هر استان نیز برای صادارت به این کشورها تعیین شده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده، استانهای کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با سهم 100 درصدی تمام صادرات شان به 15 کشور همسایه خواهد بود. البته سهم این چهار استان در صادرات به کشور هند و چین و سایر کشورها صفر پیش بینی شده است، بنابراین برنامه ریزی های انجام شده برای این استانها صادرات به کشورهای همسایه است.

گفتنی است،  سهم آذربایجان غربی، ایلام ، زنجان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مرکزی، مازندران، اصفهان، قزوین از صادرات به 15 کشور همسایه 90 درصد به بالا است. همچنین بالای 80 درصد صادرات استانهای فارس، خراسان شمالی، یزد، البرز، گلستان، همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی نیز به 15 کشور همسایه پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان توسعه تجارت، برای سایر استانها از جمله لرستان، خراسان رضوی، قم، تهران، سمنان، بالای 70 درصد صادراتشان در سال 99، به 15 کشور همسایه در نظر گرفته شده است.همچنین استان کرمان،خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد نیز کمتر از 40 درصد در صادرات به 15 کشور همسایه سهم خواهند داشت.

*پیش بینی سهم 45 درصدی هرمزگان در صادرات به چین و هند

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده استانهای هرمزگان با 45 درصد، خوزستان با 43 درصد، بوشهر با 40  درصد، کرمان با 30 درصد و قم با 15 درصد بیشترین سهم را در صادرات به کشورهای چین و هند در سال جاری خواهند داشت.

البته استانهای تهران، سمنان، همدان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، فارس، مرکزی و قزوین نیز کمتر از 10درصد در صادرات به چین و هند در سال جاری نقش خواهند داشت.


منبع:خبرگزاری تسنیم