انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انیمیشن «خرچنگ» به جشنواره قبرس و انیمیشن «خورده شده» به کوزوو راه یافته اند!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انیمیشن «خرچنگ» به جشنواره قبرس و انیمیشن «خورده شده» به کوزوو راه یافته اند! 1

انیمیشن «خرچنگ» به بخش مسابقه جشنواره قبرس و انیمیشن «خورده شده» به جشنواره‌ «اَنیبار» کوزوو راه یافت.

انیمیشن خرچنگ به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در این رقابت بین‌المللی قرار است با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، مکزیک، آلمان، بلژیک، آمریکا و روسیه رقابت کند.

فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه هزار یورویی و جایزه بزرگ جشنواره و فیلم‌های کوتاه ملی نیز برای جایزه نقدی 500 یورویی و جایزه بهترین فیلم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بر این اساس انیمیشن ایرانی 10 دقیقه و 50 ثانیه‌ای «خرچنگ» ساعت 21:15 دوشنبه 20 مرداد 1399 (10 آگوست 2020 میلادی) در سینمایی رو باز در شهر نیکوزیا قبرس به نمایش گذاشته می‌شود.

داستان فیلم خرچنگ درباره‌ پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه در آید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است. 

بر اساس این گزارش، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمافست قبرس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم این کشور و تنها جشنواره انیمیشن قبرس امسال از 19 تا 22 مرداد 1399 (9 تا 12 آگوست 2020) در سینماهای روباز شهر نیکوزیای کشور قبرس برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب بهترین تولیدات انیمیشن روز جهان در حوزه فیلم‌های هنری و غیرتجاری انیمیشن و رشد آگاهی مخاطب و ارتقای توسعه فرهنگی، اجتماعی در زمینه فیلم‌سازی مستقل انیمیشن و ترویج این هنر عنوان شده است.

انیمیشن «خورده شده» به جشنواره‌ «اَنیبار» کوزوو راه یافت


آنیبار Anibar تنها جشنواره‌ انیمیشن «کوزوو» و از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی این کشور است که از 17 تا 23 آگوست 2020 برابر با 27 مرداد تا 2 شهریور 99 برگزار خواهد شد.

همزمان با برگزاری جشنواره آنیبار و در کنار نمایش فیلم‌های منتخب، برنامه‌های مختلفی نظیر کارگاه‌های تخصصی انیمیشن، سخنرانی‌ها، مباحثات، رویدادهای ویژه، بحث و گفت‌وگو با فیلمسازان و همچنین کنسرت و کمپینگ برگزار خواهد شد. این جشنواره تلاش می‌کند فیلم‌هایی که از نظر فنی و هنری کیفیت بالایی دارند را به نمایش بگذارد.

«خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

این انیمیشن کوتاه پیش از این برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ هیئت داوران یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران شده و در بخش مسابقه‌ ده‌ها جشنواره‌ بین‌المللی نظیر New York International Children's Film Festival و اشتوتگارت (که مورد تأیید آکادمی اسکارند)، سیکاف، استاپ‌موشن مونترال و... به رقابت پرداخته است.

داستان انیمیشن «خورده شده» در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگرند؛ اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد..



*تسنیم