انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بهترین ردیاب خودرو چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی دارد ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بهترین ردیاب خودرو چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی دارد ؟ 1
کاری که ردیاب خودرو انجام می دهد، حاصل رابطه متقابل میان «جی پی اس» و «جی پی آر اس» است. دستگاه‌ های همراه که روی خودروها نصب شده ‌اند، دو بسته از اطلاعات را به ماهواره انتقال می ‌دهند
سیستم ردیاب خودرو
ردیاب خودرو، زمینه ردیابی و کنترل خودروها به وسیله رایانه های آنلاین، تلفن های هوشمند، تبلت و غیره را به صورت ۲۴ ساعته از طریق ماهواره جی پی اس فراهم می کند.

این سیستم در تعیین موقعیت کنونی خودرو به ما کمک می کند؛ همچنین می تواند سابقه تغییرات موقعیتی و سرعتی خودرو در بازه زمانی مشخص را در اختیار راننده قرار دهد.

مسیرهایی که خودرو طی کرده و ایستگاه های توقف خودرو نیز داده هایی است که این سیستم در اختیار راننده قرار می دهد.






سیستم ردیاب خودرو چگونه کار می کند ؟
کاری که ردیاب خودرو انجام می دهد، حاصل رابطه متقابل میان «جی پی اس» و «جی پی آر اس» است. دستگاه های همراه که روی خودروها نصب شده اند، دو بسته از اطلاعات را به ماهواره انتقال می دهند: زمان کنونی که اطلاعات به ماهواره ارسال می شود و موقعیت ماهواره در محور چرخشی خود در زمان انتقال اطلاعات.

علاوه بر اطلاعات فوق، اطلاعات تله متری (ضبط اطلاعات اندازه گیری شده و ارسال آن از طریق فناوری های دیجیتال را تله متری می گویند) مانند دما نیز ارسال می شوند. این اطلاعات، دریافت و ذخیره می شوند. راننده از طریق این ارتباط، بلافاصله به سابقه اطلاعات و موقعیت کنونی خودرو دسترسی پیدا می کند.

امکانات ردیاب خودرو
۱-زمان کنونی یا زمان گذشته
ردیاب خودرو بر اساس پولی که می پردازید، به شما امکان می دهد که از موقعیت خودرو در این لحظه یا مثلاً ۱۰ دقیقه پیش باخبر شوید (بازه های زمانی برای دستگاه های مختلف متفاوت است). با توجه به اینکه این دستگاه ها کوچک هستند، امکانات آن ها محدود است. برای دسترسی به بازه های زمانی بیشتر البته باید پول بیشتری هم بپردازید و دستگاه هایی با امکاناتی گسترده تر خریداری کنید.

۲-باتری
دستگاه های ردیاب خودرو معمولاً در اندازه کوچک طراحی می شوند تا امکان جاسازی و پنهان سازی آن ها در خودرو فراهم باشد، لذا اگر این دستگاه به صورت پیش فرض روی خودروی شما نصب نیست و مجبور به خرید دستگاه مجزا هستید، مدل های کوچک این دستگاه را امتحان کنید. باتری های این دستگاه هم متناسب با حجم کم آن ها، کوچک هستند.

هر چند وقت یک بار می خواهید دستگاه ردیاب خودروی خود را شارژ کنید؟ دستگاه های کوچک، باتری های کوچکی دارند و نیازمند حداقل یک بار شارژ در هفته هستند. مدل های بزرگ تر تا یک ماه هم شارژ دارند، با وجود این، پنهان کردن آن ها ممکن نیست. با این توصیف، بهتر است که خودروی شما به صورت پیش فرض دارای ردیاب باشد.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو
پیداکردن خودروهای سرقتی: اگر خودروی شما دزدیده شود، ۵۰ درصد شانس دارید که دوباره خودروی خود را پیدا کنید، اما اگر سیستم ردیاب خودرو داشته باشید می توانید با اعلام محل دقیق خودرو به نیروهای انتظامی، احتمال پیدا کردن آن را چندین برابر افزایش دهید.
نظارت بر استفاده از اتومبیل: این روزها خانواده ها از اتومبیل های مشترک استفاده می کنند و ممکن است چند عضو از یک خانواده به صورت هفتگی و در بازه های مختلف از یک خودرو استفاده کنند. سیستم ردیاب خودرو به والدینی که نگران نحوه رانندگی فرزندشان هستند، این قابلیت را می دهد تا از طریق همگام سازی ردیاب با تلفن همراه یا رایانه شخصی، عملکرد ترافیکی خودرو را چک کنند.
نظارت بر اتومبیل در شرکت: اگر شما صاحب یک شرکت خصوصی هستید که دارای خودروهای سازمانی است و نگران مصارف شخصی این خودروها برای کارکنان هستید، سیستم ردیاب خودرو امکان نظارت بر مسیرهای طی شده از سوی کارکنان در خودروهای سازمانی را فراهم می آورد.
بهترین ردیاب خودرو چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی دارد ؟ 1
انواع سیستم ردیاب خودرو
سیستم های ردیاب خودرو دو دسته هستند:

ردیاب خودرو فعال
ردیاب خودرو از نوع فعال، همیشه در حال انتقال اطلاعات به ماهواره است. این نوع ردیاب، امکان بررسی مداوم و لحظه ای اطلاعات مربوط به سرعت اتومبیل را برای راننده فراهم می کند. این نوع ردیاب های خودرو، توانایی ثبت نام، پرداخت هزینه اشتراک و دسترسی به خدمات ماهواره ای را دارند.

ردیاب خودرو منفعل
سیستم ردیاب خودرو منفعل، زمانی که به ماهواره متصل است، اطلاعات را به ماهواره انتقال نمی دهد، بلکه اطلاعات را در خود ذخیره می کند؛ به این شکل شما می توانید دستگاه را به لپ تاپ و … وصل کنید و اطلاعات داخل دستگاه ردیاب خودرو را بررسی کنید؛ همچنین این دستگاه ها از نظر قیمتی، به مراتب، ارزان تر از مدل های فعال هستند و هزینه شارژ ماهیانه هم ندارند.

بهترین ردیاب خودرو چه خصوصیاتی دارد ؟
بعد از توضیحاتی که راجع به الزام خرید ردیاب خودرو ارائه کردیم، بهتر است یادآور شویم که هر ردیابی را هم نباید بخرید. در حال حاضر، سیستم های ردیاب متعددی در بازار وجود دارند که بعد از مدتی درمی یابید که عملکرد مناسبی ندارند و خیلی زود بدون استفاده می شوند.

اگر به دنبال خرید هر نوع سیستم ردیابی هستید، باید بدانید که این سیستم باید چند ویژگی زیر را داشته باشد:

دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن و نماد اعتماد الکترونیکی محصولات باشد.
ابعاد و وزن مناسبی داشته باشد تا در مکان ها و شرایط مختلف مثل مراقبت از حیوانات و سالمندان قابل استفاده باشد.
گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.
در حال حاضر فقط یک تولید کننده سرور ردیاب در ایران هست که «کارینا صنعت» نام دارد. جالب است بدانید که کارینا صنعت، اولین و تنها تولید کننده ردیاب در خاورمیانه هم هست. این شرکت تولید کننده، به جز ردیاب، تجهیزات الکترونیکی دیگر را نیز به بازار عرضه می کند.
سیستم ردیابی که کارینا صنعت ارائه می کند، چند کاره است و علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، خصوصیات زیر را هم دارد:

ردیابی آنلاین از طریق سیستم های اندروید، ios، وب و ویندوز
ردیابی آفلاین
ردیابی SMS
گزارش گیری از یک ماه تا یک سال قبل
قطع کن خودرو
پارک امن
حسگر مختل کننده
این ردیاب، ابعاد و وزن بسیار مناسبی دارد، موقعیت کنونی را به همراه صدای ضبط شده همان موقعیت، لحظه به لحظه برای فرد ارسال می کند و قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور و از طریق SMS را داراست. ردیاب چندکاره میکرولینو جی ایکس ۲ (Microlino GX-2) در حال حاضر در بین محصولات فروشگاه توربویدک موجود است و می توانید به راحتی آن را سفارش دهید.