انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه آب نبات چوبی خانگی خوشمزه!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طرز تهیه آب نبات چوبی خانگی خوشمزه! 1


مواد لازم
شکلات
شکر- ۲ پیمانه
شربت گلوکز- دوسوم پیمانه
اسانس خوراکی دلخواه - ۲ قاشق چای‌خوری
ترافل رنگی - به میزان دلخواه
چوب آب نبات - ۶ عدد


طرز تهیه:

۱- برای شروع کار ابتدا دو عدد کاغذ روغنی را روی سطح کار پهن کنید. یک کاسه بزرگ را با آب یخ پر کنید و در کناری بگذارید.

۲- شکر را با شربت گلوکز (گلوکز مایع) و یک چهارم فنجان آب در یک شیرجوش کوچک ترکیب کنید. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید. یک عدد دماسنج آشپزخانه را نیز داخل شیرجوش بگذارید.

۳- حرارت اجاق گاز را تا درجه‌ای بالاتر از متوسط زیاد کنید تا مخلوط شروع به جوشیدن کند. تا زمانی که شکر در مخلوط حل نشده و باقی مانده است، از هم زدن آن دست نکشید. یک قلم موی شیرینی پزی کوچک را در آب خیس کنید و به کمک آن دور داخلی ماهیتابه را خیس و نمدار کنید. این کار به حل شدن شکر و شفاف شدن مخلوط کمک می‌کند.

۴-اجازه دهید مخلوط به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشد تا دماسنج آب نبات دمای ۱۵۵ درجه سانتی گراد را نشان دهد.

۵- وقتی مخلوط به این دما رسید، ماهیتابه را فوری از روی حرارت بردارید و آن را در کاسه آب یخ (که در مرحله اول آماده کرده بودید) قرار دهید. مراقب باشید ماهیتابه در آب غوطه ور نشده و قطره‌ای آب وارد آن نشود. به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه شیرجوش را در کاسه آب یخ نگه دارید تا خنک شود، سپس آن را بردارید.

۶- اگر تمایل دارید اسانسی در آب نبات چوبی تان بریزید، باید در این مرحله این کار را انجام دهید.

۷- شربتی را که تهیه کردید روی کاغذ روغنی به شکل دایره‌هایی با قطر ۵ تا ۷ سانتی متر بریزید. بین آبنبات‌ها حدود ۷ تا ۹ سانتی متر فاصله بگذارید تا مطمئن شوید به هم نمی‌چسبند.

۸- فوری چوب آب نبات را در مایع آب نبات بگذارید و به آرامی فشار دهید. ترافل‌های رنگی را روی مایع آب نبات بپاشید. اجازه دهید آب نبات‌ها کاملا خنک و سفت شوند. سپس به آرامی آب نبات‌ها را از کاغذ جدا کنید.
این آب نبات حال میده وقتی حوصله نداری فقط بچرخونی رو زبون ◕‿-
تنکسسسسس