انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy 1

انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy از جیمز مول فرانسوی داستان سفر پسری به دنیایی عجیب در پی یافتن شادی را روایت می‌کند. با معرفی این اثر زیبا و متفاوت همراه ما باشید.

‌انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy را می‌توان در کلماتی همچون زندگی، مرگ، شادی، فلسفه و بازی‌های ویدیویی رترو خلاصه کرد؛ در این اثر ما با ترکیبی عجیب و خاص مواجهیم که به طرزی جالب توجه نتیجه‌‌ای دلنشین به همراه دارد. ممکن است ظاهر این ساخته‌ی جدید جیمز مول (James Molle) در همکاری با آموزشکده‌ی Gobelins در نگاه اول غلط انداز باشد؛ استفاده از ظاهری مشابه به بازی‌های ویدیویی بسیار قدیمی آخرین چیزی است که از داستانی با مضامین فلسفی Black Sheep Boy و احساسات پیچیده‌ی آن انتظار دارید. با تمام این اوصاف اما جلوه‌ی بصری متفاوت Black Sheep Boy به خوبی به خدمت داستان آن درمی‌آید و هماهنگی قابل تحسینی از خود با نحوه‌ی روایت نشان می‌دهد؛ این نکات Black Sheep Boy را به اثری خاص و ارزشمند تبدیل می‌کند که نباید از دست داد.

داستان Black Sheep Boy روایت‌گر سفر طولانی پروتاگونیستی جوان در جست‌وجوی «شیر دانا» است. او امید دارد که بعد از یافتن شیر از راز چگونه شاد بودن پرده بردارد. ماجرای این پسر بی نام وقتی آغاز می‌شود که او از کابوس ترسناکی که به مرگ او ختم شده سراسیمه برمی‌خیزد و برای آرام کردن ذهن خود به هواخوری کوتاهی در خارج از خانه می‌رود. در طی این هواخوری شبانه پسر با گربه‌ای خوش لباس برخورد می‌کند و هم کلام می‌شود؛ حاصل این تعامل آشنایی بینندگان با احساس واقعی پسر است. در اینجا درمی‌یابیم که پسر زمان زیادی است که شادی را درون خود احساس نکرده و از زندگی خود راضی نیست. گربه به تنهایی نمی‌تواند کمک زیادی به پسر کند و از سوالات پیچیده‌ی او گیج و عصبی می‌شود، اما می‌داند که او کجا می‌تواند پاسخ سوالات وی را پیدا کند. گربه به پسر می‌گوید که او می‌تواند کلید حل مشکلاتش را در دست شیر دانا بیابد و پیشنهاد می‌دهد که او را در این سفر همراهی کند. این زنجیره اتفاقات آغازگر سفری جذاب است که داستان Black Sheep Boy را شکل می‌دهد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy 1

ادامه‌ی متن بخشی از داستان انیمیشن را لو می‌دهد.

به وضوح میتوان دید که جیمز مول در به تحریر درآوردن داستان Black Sheep Boy از داستان‌های کلاسیک معروفی همچون «جادوگر شهر از» و «آلیس در سرزمین عجایب» الهاماتی شگرف گرفته است؛ حاصل این انتخاب در نگارش داستان حسی نوستالژی، متفاوت از آنچه در جلوه‌ی بصری می‌بینیم، است، که تجربه‌ای قدرتمند‌تر و عمیق‌تر را برای ما رقم می‌زند. داستان این انیمیشن کوتاه در پنج بخش روایت می‌شود؛ ما کابوس ترسناک پسر را مشاهده می‌کنیم، رفتن او از خانه را می‌نگریم و سفرش به سرزمینی عجیب و گم شدن وی در آن را می‌بینیم و در نهایت شاهد ملاقات او با شیر دانای در حال مرگ هستیم.

سفر پسر خالی از وقایع مختلف و برخورد با شخصیت‌های گوناگون و عجیب نیست؛ هر یک از این برخوردها و اتفاقات مقصودی معنایی دارد و در تصویر بزرگ‌تر، در جهت پیام کلی اثر حرکت می‌کند. جیمز مول از پتانسیل ثانیه ثانیه‌ی انیمیشن برای پرداختن به مسئله‌ی شادی در زندگی و دیدگاه‌های مختلف درباره‌ی آن استفاده می‌کند و این هدفمندی در نگارش و روایت داستان یکی از نقاط قوت Black Sheep Boy محسوب می‌شود. در جست‌وجوی شادی بودن یکی از خصوصیات مشترک تمام انسان‌هاست، اما تعریف جوامع و فرهنگ‌ها از مفهوم واقعی شادی می‌تواند متفاوت باشد؛ جیمز مول تلاش‌ کرده با نشان دادن شخصیت‌هایی متفاوت و ساده، که هر کدام روش خود را در برخورد با وقایع نامطلوب و ناخوشایند زندگی دارند، اثری برای همه بسازد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی انیمیشن کوتاه Black Sheep Boy 1

طبیعی است که تمام بینندگان در پایان این سفر منتظر پاسخ شیر دانا و یافتن کلید خوشبختی و شادی باشند؛ با توجه به ماهیت سوال، نمی‌شود انتظار نداشت که با پایانی آنتی-کلایمتیک روبرو نباشیم، اما جیمز مول با داستانی از سگی مرده و یک بومرنگ سفر پانزده دقیقه‌ای بینندگان را بی نتیجه نگذارد؛ اینکه شما پاسخ سوالتان را در صحبت‌های شیر دانا بیابید، یا با برداشت جیمز مول از شادی در زندگی موافق باشید اما به برداشت‌های شخصیتان برمی‌گردد.

پایان بخش حاوی اسپویل

استفاده از داستان سرایی کلاسیک با مفاهیم فلسفی، سفر فکری و مضامین مرکزی این فیلم کوتاه جدید جیمز مول در هارمونی کامل است، اما همانطور که پیش‌تر گفتیم در پوسته انتخاب این جلوه‌ی بصری و سبک طراحی به کار رفته ممکن است با در نظر گرفتن مفاهیم اثر کمی تا قسمتی سوال برانگیز به نظر بیاید؛ این حدس اما نمی‌توانست بیشتر از این اشتباه باشد. علاوه بر حس نوستالژی شیرینی که با این سبک طراحی همراه است، حال و هوای بازی‌های نقش آفرینی قدیمی با فرمت اپیزودیک فیلم و نوع به نمایش درآمدن تعاملات شخصیت اصلی با سایر شخصیت‌ها هم‌خوانی بسیار زیادی دارد. دیالوگ‌‌های زیادی در Black Sheep Boy رده و بدل نمی‌شوند و همان معدود جملات حاضر در انیمیشن نیز به صورت زیرنویس و همراه با افکت‌های صوتی خاص به نمایش درمی‌آیند که بیش از پیش حال و هوای بازی‌های RPG را به بیننده می‌دهند و ایشان را در دنیای فراواقع گرایانه‌ی خاص این فیلم غرق می‌کنند.



آموزشگاه Gobelins, L'École de L'Image ید طولایی در ساخت و تهیه کنندگی آثار کوتاه دارد و همکاری آن با مول در تولید Black Sheep Boy اولین تجربه‌ی این مدرسه‌ی با سابقه‌ی فرانسوی در زمینه‌ی انیمیشن‌های کوتاه محسوب نمی‌شود و اتفاقا Gobelins بیش از آنکه به خاطر فیلم‌های لایو اکشنش مشهور باشد، به خاطر انیمیشن‌هایش شهرت دارد؛ تعداد زیادی از فارغ التحصیلان و دانش آموزان این آموزشگاه سابقه‌ی همکاری با غول‌های صنعت انیمیشن از جمله استودیوهای Universal ،Hanna Barbera ،Pixar ،DreamWorks و Disney را در کارنامه دارند. نظرات خود را در رابطه با این انیمیشن با ما در میان بگذارید.
منتقل شد!