انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شوک به اردوی پرسپولیس در قطر/ آل کثیر ۶ ماه محروم شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شوک به اردوی پرسپولیس در قطر/ آل کثیر ۶ ماه محروم شد 1



کنفدراسیون فوتبال آسیا مهاجم گلزن تیم فوتبال پرسپولیس را ۶ ماه محروم کرد.

به گزارش ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر را به مدت ۶ ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

شادی گل عیسی آل کثیر در دیدار برابر پاختاکور جنجالی شد و کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن را نقره داغ کرد.

طبق اعلام  کمیته اخلاق، آل کثیر ۶ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد و محرومیت او از اکنون قابل اجراست.

کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا مهاجم پرسپولیس را همچنین ۱۰ هزار دلار جریمه کرد.

طبق ماده ۵۸.۱ AFC  چنانچه بازیکنی رفتارهایی که خلاف کرامت انسانی باشد یا رنگ و نژاد را به تمسخر گیرد با محرومیت مواجه می شود و شادی گل مهاجم پرسپولیس هم چنین رفتاری تلقی می شود و به همین خاطر هم با محرومیت سنگین مواجه شد.


توییت خبرنگار سرشناس عربستانی: به خدا پرسپولیس مظلوم است


خبرنگار سرشناس عربستانی واکنش جالبی به محرومیت ۶ ماه عیسی آل کثیر داشت و طعنه تندی به AFC زد.

به گزارش ایسنا، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها ساعاتی قبل از دیدار پرسپولیس برابر النصر عربستان دست به تصمیم عجیی زد.

AFC عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس را ۶ ماه از همراهی تیم محروم کرد و ۱۰ هزار دلار جریمه کرد تا این بازیکن تاثیر گذار پرسپولیس دیدار حساس برابر النصر را از دست دهد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا شادی گل آل کثیر را توهین نژاد پرستانه قلمداد کرده است و چنین محرومیت سنگینی را برای این بازیکن در نظر گرفت.

سعد الحارثی، خبرنگار سرشناس عربستانی اینگونه به محرومیت بازیکن پرسپولیس واکنش نشان داد: به خدا پرسپولیس مظلوم است. به خدا مظلوم است. فهمیدیم چه کسی AFC را اداره می کند.

او همچنین گفته است که "پرسپولیس باید به این حکم اعتراض کند و قطعا پیروز خواهد شد."



توضیحات یک کارشناس حقوقی درباره محرومیت آل کثیر


کارشناس حقوقی فوتبال ایران می گوید: باشگاه ها باید آئین نامه های انضباطی را به بازیکنان توضیح دهند و آنها را توجیه کنند.

غلامرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محرومیت عیسی آل کثیر اظهار کرد: واقعا جای تاسف است که یک محرومیت به فوتبال ایران داده شده است. هم بازیکن به بازی کردن نیاز دارد و هم باشگاه پرسپولیس نیاز دارد که از او استفاده کند. متاسفانه ما بازیکنان خودمان را قبل از تورنمنت ها توجیه نمی کنیم. یعنی قبل از اینکه به مسابقات برویم باید به آنها بگوییم که در یک بازی بر اساس موارد انضباطی چه خطراتی وجود دارد. در آئین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا همه این مسائل شمرده شده است. متاسفانه حرکتی که بازیکن پرسپولیس انجام داده رنگ و لعاب گنجانده شدن در ماده ۵۸ آئین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد. همه باشگاه های دنیا از پزشک و روانشناس استفاده می کنند اما متاسفانه برخی باشگاه ها از کارشناسان حقوقی استفاده نمی کنند که اینگونه مسائل را به بازیکنان توضیح بدهند و آنها را توجیه کنند.

وی افزود: آن چیزی که یقینا می دانم این است که AFC تا زمانی که از پرسپولیس پاسخ نگیرد رای صادر نمی کند. حال ما نمی دانیم باشگاه پرسپولیس دقیقا چه پاسخی به کمیته انضباطی AFC داده و اینکه آیا مستندات خوب با دفاعیه خوب ارائه شده است یا خیر.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود این کار آل کثیر مسبوق به سابقه بوده است، من اگر جای مدیران باشگاه بودم به او توصیه می کردم که در بازی های بین المللی چنین کاری نکند چون بخش زیادی از قاره آسیا چشم بادامی هستند. در ماده ۵۸ آئین نامه انضباطی همه این مسائل به طور کامل نوشته شده است. AFC درباره بازیکن پرسپولیس حداقل مجازات و حداقل جریمه را در نظر گرفته است.

رفیعی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می توانست به خاطر اینکه آل کثیر قبلا هم چنین خوشحالی هایی انجام داده است آن را به AFC ارائه کند یا خیر؟ گفت: اگر چنین بوده است باشگاه باید مستندات لازم را ارائه می کرد و در یک لایحه خوب توضیح می داد که حرکت آل کثیر نژادپرستانه نبوده است. البته ما نمی دانیم پرسپولیس دقیقا چه دفاعیه ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است چون کمیته انضباطی بر اساس دفاعیه باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته است. بنابراین قاعدتا دفاعیه باشگاه قانع کننده نبوده است. البته رای صادر شده قابل تجدید نظر خواهی است و باشگاه باید هر چه زودتر به آن اعتراض کند تا جریمه و محرومیت در کمیته استیناف دوباره بررسی شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر محرومیت آل کثیر پابرجا بماند او از حضور در لیگ ایران هم محروم می شود یا خیر؟ گفت: او از حضور در تمامی مسابقات از جمله مسابقات دوستانه هم محروم است و به مدت شش ماه نمی تواند فعالیت فوتبالی انجام بدهد مگر اینکه کمیته تجدید نظر این رای را بشکند. اگر هم کمیته تجدید نظر رای بدوی را تایید کرد باید به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند.


ترکیب پرسپولیس برای بازی با النصر مشخص شد


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تیمش برای دیدار برابر النصر را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یحیی گل‌محمدی ترکیب تیمش را برای دیدار برابر النصر عربستان مشخص کرد. بر همین اساس پرسپولیس امروز (شنبه) با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن،  محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، مهدی عبدی، وحید امیری، سعید آقایی و سیامک نعمتی به میدان می‌رود.

ساعتی پیش، کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر را ۶ ماه از فعالیت‌های فوتبال محروم کرد.

النصر عربستان نیز با ترکیب برد جونز، سلطان الغنام، عبدالله مادو، عبدالرزاق حمدالله، عبدالله الخبیری، مایکون پریرا، عبدالمجید الصلیهم، گونسالو مارتینس، عوض خمیس، عبدالفتاح عشیری و خالد الغنام به میدان می‌رود.

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ١٨:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد به مصاف النصر عربستان می‌رود.