انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معجون فلفل، نمک و لیمو و درمان این همه بیماری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معجون فلفل، نمک و لیمو و درمان این همه بیماری 1
خواص درمانی ترکیب لیمو، نمک و فلفل برای درمان انواع بیماری
لیمو، فلفل و نمک را به عنوان مواد تشکیل دهنده بیشتر غذاها و سالادها حتما در آشپزخانه دارید. با ترکیب کردن لیمو، فلفل و نمک می توانید یک معجون خاص و شگفت انگیز درست کنید که دارای خواص درمانی است.
ترکیب لیمو، فلفل و نمک می‌توانند به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی مفید باشد. بسیاری از آدم‌ها در سراسر دنیا واقعا از این مواد اولیه به عنوان دارو و روش درمانی برای ناراحتی‌های رایج روزمره استفاده می‌کنند. دلیل دیگری که میلیون‌ها نفر از این مواد اولیه استفاده می‌کنند، این است که مراقبت‌های پزشکی مدرن عموما گران است. مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده‌ی ترکیب لیمو، فلفل و نمک ، این درمان را به درمانی طبیعی تبدیل کرده است که هم ارزان است و هم مؤثر.
در ادامه ناراحتی‌ها یا شرایط پزشکی آمده‌است که با فلفل سیاه، لیمو، و نمک دریایی قابل درمان است:
۱. گلو درد
با مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه، نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه، و یک قاشق چای‌خوری نمک دریا در یک لیوان بزرگ آب گرم، گلو به آسانی از شر گلو درد خلاص می‌شود. تمام کاری که باید بکنید این است که هر روز چند دقیقه این ترکیب را غرغره کنید تا گلو درد آزاردهنده و سرفه‌ی پی در پی را تسکین دهید.

۲. گرفتگی بینی
شما می‌توانید با عطسه احساس گرفتگی را در بینی کیپ‌شده‌تان برطرف کنید. اگر این جواب نداد، فلفل سیاه، نمک دریا، دارچین، زیره، و دانه‌ی هل را به مقدار مساوی در یک هاون مخلوط و پودر کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که این ترکیب را به آرامی استشمام کنید و بعد بلافاصله عطسه کنید.
۳. سنگ کیسه صفرا را از بین می‌برد
به رسوب‌های سخت‌شده‌ی مایعات گوارشی که در کیسه صفرای شما انباشته می‌شود سنگ کیسه صفرا اطلاق می‌شود. این احتمال وجود دارد که این سنگ‌ها مجاری صفراوی را مسدود کند و این می‌تواند خیلی دردناک نیز باشد. معمولا از بین بردن سنگ کیسه صفرا فقط از طریق جراحی ممکن است.
درمان‌های طبیعی موثری نیز برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا وجود دارد. به سادگی ۳ سهم روغن زیتون را و با یک سهم فلفل سیاه و نصف لیمو ترکیب کنید تا فورا سنگ کیسه صفرا را از بین ببرید.
۴. دردهای دهانی
برای ترمیم غشای مخاطی در ناحیه‌ی دهان، باید یک قاشق غذاخوری نمک هیمالیا را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. بعد از هر وعده‌ی غذایی آن را غرغره کنید. این ترکیب به نابودی باکتری‌های بد کمک می‌کند و برای درمان سریع دردهای دهانی مفید است.
۵. کاهش وزن
ترکیبی متشکل از یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه، ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو، و یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب گرم بنوشید. این مخلوط کمک‌تان می‌کند سوخت و سازتان را سرعت ببخشید. محتوای پلی‌فنول موجود در لیمو از اضافه وزن جلوگیری می‌کند و حساسیت به انسولین را بالاتر می‌برد که نهایتا به سوزاندن چربی ناخواسته کمک می‌کند.
۶. حالت تهوع
با استفاده از فلفل سیاه می‌توان ناراحتی معده را تسکین داد، در حالی که آب لیموی تازه حالت تهوع را کاملا از بین می‌برد. تمام چیزی که باید مخلوط کنید، یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه با یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه در یک لیوان آب گرم است. این مخلوط را به آرامی بنوشید تا زمانی که احساس تسکین کنید.
۷. حمله آسم
اگر شما یا فردی در خانواده‌تان از آسم رنج می‌برید، باید همیشه این درمان طبیعی را در دسترس خود داشته‌باشید. برای آماده کردن این درمان، به سادگی ۱۰ دانه‌ی فلفل، ۲ حبه میخک، و ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب ترکیب کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به جوش بیاید. این مخلوط را صاف کرده، در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و درب آن را ببندید. ۲ قاشق غذاخوری عسل خام به آن اضافه کنید و بگذارید مخلوط سرد شود. شما می‌توانید این ترکیب را تا ۲ هفته در یخچال نگه‌داری کنید. به‌طور ایده‌آل باید این ترکیب را با شیر بنوشید تا آن را خوش‌طعم‌تر کنید.
۸. دندان درد
نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه را با روغن میخک مخلوط کنید تا درد دندان خود را تسکین دهید. این درمان طبیعی را روی دندان دردناک قرار دهید. برای جلوگیری از دندان درد، باید حداقل ۲ بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. مهم است که در کنار نوشیدن این درمان، از مصرف خوراکی‌های شیرین و به شدت اسیدی خودداری کنید.

۹. سرماخوردگی و آنفلونزا
برای خلاص شدن از شر سرماخوردگی و آنفلونزای ناخوشایند، آب نصف یک لیمو را بگیرید و در یک فنجان بزرگ آب جوشیده بریزید. بگذارید پالپ و پوست نصفه‌ی لیمو حدود ۱۰ دقیقه در آب بماند. لیمو را بیرون بیاورید و یک قاشق عسل خام ارگانیک به ترکیب اضافه کنید. این مخلوط را به اندازه‌ای که لازم است بنوشید تا زمانی که احساس بهبودی کنید.
۱۰. خون‌ریزی بینی
به سادگی کمی پنبه را به چند قطره آب‌لیمو آغشته کنید و آن را درون حفره‌ی بینی قرار دهید. سرتان را کمی به سمت جلو متمایل کنید تا از راه یافتن خون به گلو جلوگیری و از حالت تهوع اجتناب کنید. این درمان قطعا خون‌ریزی بینی‌تان را فورا متوقف می‌کند.
امیدواریم از ترکیب لیمو، فلفل و نمک استفاده کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره ببرید.
غرغره کدن لیمو نمک و فلفل برای درمان بیماری
منبع بازده