انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فوت و فن های طبخ کباب کوبیده در خانه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کباب پز تابشی به شما کمک می‌کند که به‌راحتی فرایند طبخ کباب را در منزل انجام دهید. درست کردن کباب کوبیده در منزل همیشه آداب و مراسم مخصوص به خودش را دارد. معمولاً هم بین آشپزها اختلاف پیش می‌آید که کدام یک بهتر از فوت و فن‌های درست کردن کوبیده اطلاع دارند.

آیا شما با فوت و فن‌های کباب درست کردن آشنایی دارید؟ آیا میدانید چطور کباب را ورز دهید؟ آیا می‌توانید کبابی درست کنید که از روی سیخ نریزد؟ در خصوص چکه‌های روغن روی منقل‌ها و سوختن کباب‌ها راهکاری دارید؟ می‌دانید بهترین کباب پز خانگی برای طبخ کباب کدام است؟ آیا با کباب پز تابشی آشنایی دارید؟ برای اینکه پاسخ این سؤالات را پیدا کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله ما به شما فوت و فن‌ها و رازهایی از درست کردن کباب کوبید را آموزش می‌دهیم. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای طبخ بهتر کباب کوبیده از کباب پز تابشی خانگی استفاده کنید. استفاده از کباب پز خانگی باعث می‌شود که کباب‌های شما یکدست پخته‌شده و دارای طعم و مزه بسیار عالی باشد. با استفاده از این کباب پز خانگی دیگر شاهد کباب‌های سوخته و یا نامرتب نخواهید بود.

استفاده از کباب پز تابشی خانگی | بدون دود
فوت و فن‌های طبخ کباب (طبخ کباب کوبیده در خانه)

کباب کوبیده را می‌توان یکی از 10 غذای خوشمزه ایرانی نامید. این غذا به‌راحتی در تمام نقاط ایران یافت می‌شود که گل سرسبد مجالس است. فرقی نمی‌کند پولدار باشید یا فقیر در موقع عروسی یک بخش از سفره شما باید کباب کوبیده باشد! حال این غذای خوشمزه به خانه‌ها راه پیداکرده است. با استفاده از تجهیزات نوین مانند کباب پز خانگی شما می‌توانید به‌راحتی این غذا را در منزل درست کنید.

البته درست کردن کباب در منزل همیشه کار راحتی نیست! حرفه‌ای‌ها به‌خوبی کباب را روی سیخ‌ها قرار می‌دهند و افراد مبتدی همیشه مقدار زیاد از مخلوط کباب روی زغال و منقل می‌ریزند! حتی دیده‌شده که افرادی برای اینکه کباب رو روی سیخ نگه دارند از نخ استفاده می‌کنند! کباب کوبیده حرفه‌ای درست کردن باعث می‌شود که شما در فامیل فرد مهمی به‌حساب بیایید تا جایی که افراد فامیل نیز ادعا کنند که کباب کوبیده فقط فلانی!

دراین‌بین علاوه بر فوت و فن‌ها شما باید از ابزارهای مناسب هم استفاده کنید. امروزه دیگر منقل‌های زغالی در آپارتمان‌ها پیدا نمی‌شود و بوی بد و دود نامناسب ایجادشده از این منقل‌ها باعث شده است که در آپارتمان‌ها دیگر از این نوع منقل‌ها و باربیکیو ها استفاده نشود. به همین دلیلی شما می‌توانید از کباب پز خانگی که با نام کباب پز تابشی خانگی تولید و روانه بازار شده است استفاده کنید. این کباب پز خانگی به‌راحتی می‌تواند مشکل پخت کباب بدون دود را حل کند و شما حتی می‌توانید در محیط آشپزخانه از آن استفاده کنید!


حال بهتر است قبل از طبخ کباب به سراغ فوت و فن‌های درست کردن کباب برویم! برای تهیه کباب کوبیده باید از مخلوط گوشت گوسفند و گوشت گوساله استفاده کنید. برای اینکه کباب شما ترد شود باید در هنگام چرخ کردن مقداری گوشت چربی‌دار به آن اضافه کنید اگر از درصد بیشتری گوشت گوسفند استفاده می‌کنید نیازی به‌اضافه کردن گوشت چربی‌دار نیست چراکه گوشت گوسفندی به‌اندازه کافی چربی همراه خود دارد.
اگر از چرخ‌گوشت خانه برای چرخ کردن گوشت استفاده می‌کنید حتماً مخلوط گوشت را دو بار چرخ کنید تا به‌خوبی چرخ شده و نرم و یکدست شود. هرچه گوشت بیشتر چرخ شود ورز دادن کباب راحت‌تر می‌شود. پیاز را نیز بهتر است که چرخ کنید. نسبت چرخ کردن پیاز با گوشت بسیار مهم است.
حال بهتر از به سراغ فوت و فن‌ها برویم. این فوت و فن‌ها برای طبخ کباب کوبیده استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما برای دو نفر کباب کوبیده درست می‌کنید یا برای 30 نفر باید این موارد را رعایت کنید. درصد و مقدار موارد موردنیاز برای طبخ کباب را باید از ابتدا مشخص کنید؛ مثلاً برای 5 نفر یا بیشتر یا کمتر به همین ترتیب باید درصد پیاز و ادویه را هم به مقدار مناسب محاسبه کنید.


فوت و فن های طبخ کباب کوبیده در خانه – این فرایند به ترتیب است و باید کارها به ترتیب انجام شوند

از گوشت چربی‌دار استفاده کنید ولی این چربی بیش‌ازحد نشود که کباب شما بوی دنبه می‌گیرد. رنگ گوشت چرخ‌کرده نباید به سفیدی بزند! بهترین گوشت گوشت قلوه گاه گوسفندی است.
گوشت را با نسبت مناسب مخلوط‌کنید سعی کنید که نسبت گوسفندی بیشتر از گوساله باشد.
گوشت را دو یا 3 بار چرخ کنید. این کار باعث می‌شود که گوشت شما حسابی نرم شود.
ادویه شامل نمک و فلفل را مقدار کافی و زعفران را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید.
حسابی مخلوط به‌دست‌آمده را ورز دهید. سپس آن را در یک ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید. (حداقل 1 ساعت)
بعد از یک ساعت پیازها را جداگانه چرخ کنید. بعد از چرخ کردن آب پیاز را بگیرید و دور بریزید. پیاز چرخ شده را در ظرفی جداگانه نگه‌دارید.
مخلوط کباب را از یخچال خارج کنید با پیازهای چرخ شده مخلوط‌کنید. حسابی مخلوط را ورز دهید. هرچه بیشتر این مخلوط ورز داده شود کباب شما بهتر و خوشمزه‌تر خواهد شد. حداقل 45 دقیقه مخلوط را ورز دهید.(حتماً از دست استفاده کنید و از همزن و قاشق استفاده نکنید!)
حال کباب ورز داده‌شده را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید و روی ظرف درب آن را قرار دهید یا از یک پلاستیک خوب استفاده کنید و محکم درب آن را پوشش دهید.

.......................
حال باید گوشت‌های مخلوط شده را به قسمت‌های مناسب تقسیم کنید. معمولاً یک‌مشت از گوشت را جدا رده رو روی سیخ‌ها قرار می‌دهند. در هنگام قرار دادن مخلوط کباب روی سیخ‌ها از انگشت شست و سبابه خود استفاده کنید و ابتدا و انتهای کباب رو کمی بیشتر فشار دهید تا ابتدا و انتهای کباب بسته شود. این کار باعث می‌شود در هنگام کشیدن کباب از روی سیخ کباب باز نشود.
فاصله قرار دادن انگشت‌ها روی سیخ کباب را در حدود 1.5 سانتی‌متر در نظر بگیرید.
گوشت قرار داده‌شده روی سیخ باید خیلی نازک یا خیلی کلفت باشد و باید یکدست قرار گیرد.
برای سیخ گرفتن کباب از سیخ مخصوص کباب کوبیده استفاده بهترین جنس برای این کار سیخ‌های استیل هستند.
عرض گوشت روی سیخ باید در حدود 2.5 سانتی‌متر باشد.
نکته مهم در طبخ کباب در مرحله بعد از به سیخ گرفتن کباب این است که باید مجدد آن‌ها را در یخچال قرار دهید. سیخ‌های کباب را در یخچال قرار دهید تا به‌خوبی گوشت به سیخ کباب بچسبد و از آن جدا نشود.
.......................

کباب‌ها را به‌نوبت از یخچال خارج کنید و در کباب پز خانگی خود قرار دهید. همه سیخ‌ها را باهم خارج نکنید تا دمای سیخ‌ها بالا نرود و گوش روی سیخ‌ها نرم نشود.
در هنگام قرار دادن سیخ‌ها در کباب پز تابشی در ابتدا 20 ثانیه یک‌طرف سیخ را در سمت تابش قرار دهید و سپس سیخ را چرخانده و سمت دیگر را نیز به مدت 20 ثانیه در مقابل تابش حرارت قرار دهید تا هر دو طرف سیخ کمی پخته‌شده و خود را بگیرید. این کار باعث می‌شود که کباب از روی سیخ نریزد.
به ترتیب تمام سیخ‌های قرار داده‌شده در یخچال را خارج کنید در داخل کباب پز تابشی قرار دهید تا کباب‌های کوبیده آماده شوند.
حال باید سیخ‌های گوجه را آماده کنید. گوجه‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده و آن‌ها را روی سیخ قرار دهید. مطمئن باشید که گوجه به‌خوبی روی سیخ قرارگرفته باشد چراکه گوجه در هنگام پختن نرم می‌شود و ممکن است از روی سیخ می‌افتد.


نکات مهم در هنگام استفاده از کباب پز تابشی برای طبخ کباب کوبیده در خانه

حتماً دقت کنید که سرامیک‌ها به‌صورت یکدست سرخ و گداخته شده باشند.
درصورتی‌که از کباب پزتابشی خانگی مدل 99 استفاده می‌کنید بهترین فاصله برای سیخ‌ها تا مشعل تابشی طبقه سوم است. اگر از کباب پزتابشی خانگی مدل گیربکس دار استفاده می‌کنید می‌توانید فاصله کباب تا شعله را تنظیم کنید تا کباب‌ها خیلی سریع نسوزند.
حتماً سینی آب کباب پز خانگی را پر از آب کنید و مراقب باشید که آب داخل سینی خشک نشود.
حرارت ساطع‌شده از سرامیک‌های تابشی در کباب پز تابشی خانگی بسیار بالا است و در کمتر از 10 دقیقه کباب‌های شما پخته می‌شود. مراقب باشید که کباب‌ها بیشتر در کباب پز خانگی قرار نگیرند چراکه خیلی سریع می‌سوزند.

باسلام
این تاپیک.تاپیک تبلیغاتیه خلاف قوانین و حتی در اون شمارتون رو گذاشتید
خلاف قوانین