انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
13. لیل وین – Lil Wayne
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
لیل وین رپر معروف آمریکایی است که محبوبیت بسیاری در میان مردم دارد. او در تاریخ 27 سپتامبر 1982 (5 مهر 1361) در آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «دواین مایکل کارتر جونیور» است. این رپر معروف جهان نام هنری لیل وین را برای خود انتخاب کرد و در سال 1999 اولین آلبوم رسمی و مستقل خود به نام Tha Block Is Hot را با فروش بیش از 2 میلیون نسخه روانه بازار کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. لیل وین تاکنون 13 آلبوم منتشر کرده است که معروف‌ترین آنها آلبوم Tha Carter III بوده که در سال 2008 منتشر شد.
 
12. تراویس اسکات – Travis Scott
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
تراویس اسکات نیز یکی دیگر از رپر های مشهور دنیا است که طرفداران بسیاری دارد. او در تاریخ 30 آوریل 1992 (10 اردیبهشت 1371) در آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «ژاک برمن وبستر دوم» است. سبک موسیقی تراویس اسکات، ترکیبی از سه موسیقی هیپ هاپ سنتی، لوفای و امبینت است و اولین آلبوم رسمی خود به نام Mixtape را در سال 2013 منتشر کرد. وی تاکنون نامزد دریافت 6 جایزه گرمی و برنده یک جایزه موسیقی بیلبورد شده است. بیوگرافی کامل تراویس اسکات را می‌توانید در این مقاله بخوانید.
 
11. فیفتی سنت – 50 Cent
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
فیفتی سنت نیز یکی دیگر از رپرهای معروف دنیا است که هواداران بسیاری دارد. او در تاریخ 6 جولای 1975 (15 تیر 1354) در آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «کورتیس جیمز جکسون سوم» است که پس از ورود به عرصه موسیقی، نام هنری فیفتی سنت را برای خود انتخاب کرد. او اولین آلبوم رسمی خود یعنی Get Rich or Die Tryin را در سال 2003 منتشر کرد که 15 میلیون نسخه در دنیا فروش داشت. این رپر معروف دنیا برای اولین آلبوم خود، هشت مدرک پلاتینیوم دریافت کرد و توانست نام خود را در عرصه موسیقی رپ مطرح سازد و به یکی از رپرهای پرطرفدار آمریکا تبدیل شود.
 
10. توپاک – 2Pac
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
توپاک نیز یکی دیگر از بهترین رپر های جهان است که محبوبیت بسیاری در میان مردم دنیا داشت. او در تاریخ 16 جون 1971 (26 خرداد 1350) در لاس وگاس آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «توپاک آمارو شکور» بود، اما نام هنری توپاک را برای خود انتخاب کرد. او در سال 1991 با انتشار اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام 2Pacalypse Now به شهرت رسید که به عنوان سیاسی‌ترین اثر او شناخته می‌شود. رپر معروف توپاک در اولین آلبوم خود به صورت علنی مسائلی چون نژادپرستی، فقر و خشونت پلیس را بیان کرده است و به همین دلیل با استقبال خوبی از سوی جوانان مواجه شد.
توپاک در سال 1996 بر اثر شلیک 5 گلوله بسیار مجروح شد و پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان در سن 25 سالگی در گذشت. او در زمان حیات خود 6 آلبوم استودیویی مستقل منتشر کرد و پس از مرگش نیز 8 آلبوم از کارهای آرشیوی او که خودش قصد انتشار آنها را داشت، توسط مادرش منتشر شد. جالب است بدانید که او در عرصه بازیگری نیز فعالیت می‌کرد و در چندین فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود. در سال 2017 نیز فیلم All Eyez on Me (همه نگاه‌ها به من) درباره زندگی این رپر محبوب ساخته شد که فروش بسیار خوبی داشت.
 
9. ویز خلیفا – Wiz Khalifa
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
ویز خلیفا یکی دیگر از بهترین رپرهای جهان است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. نام اصلی او «کامرون جبریل توما» است که پس از ورود به عرصه موسیقی نام هنری ویز خلیفا را برای خود انتخاب کرد. وی در تاریخ 8 سپتامبر 1987 (17 شهریور 1366) در ایالت داکوتای شمالی آمریکا به دنیا آمد و اولین آلبوم رسمی خود به نام Show and Prove را در سال 2006 منتشر کرد.
ویز خلیفا پس از درخشش آلبوم اول خود در دنیا شناخته شد و به محبوبیت رسید و بعد از آن چندین آلبوم موفق دیگر نیز منتشر کرد. شاخص‌ترین آهنگ ویز خلیفا Black & Yellow نام دارد که در 100 آهنگ داغ بیلبورد آمریکا، رتبه اول را بدست آورد. وی به خاطر این آهنگ، برنده دو جایزه گرمی بهترین اجرا و بهترین موسیقی رپ شد.
 
8. نیکی میناژ – Nicki Minaj
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
نیکی میناژ نیز یکی دیگر از بهترین رپر های جهان در این فهرست محسوب می‌شود که شهرت و محبوبیت خاصی در دنیا دارد. وی در تاریخ 8 دسامبر 1982 (17 آذر 1361) در آمریکای جنوبی به دنیا آمد و در نیویورک بزرگ شد. نام اصلی او «اونیکا تانیا ماراژ» است که با نام هنری «نیکی میناژ» شناخته می‌شود. او یکی از تاثیرگذارترین رپرهای زن در دنیا است و برخی مجلات مهم آمریکا نیز به او لقب «برترین رپر زن تاریخ» را داده‌اند.
اولین آهنگ رسمی این رپر مشهور در سال 2007 منتشر شد، اما در سال 2010 با انتشار آلبوم جذاب «Pink Friday» به شهرت رسید و توانست به عنوان یک زن رپر، نام خود را در عرصه موسیقی مطرح سازد. او تاکنون 4 آلبوم موسیقی مستقل منتشر کرده است که تمام آنها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند. نیکی میناژ علاوه بر خوانندگی در عرصه بازیگری نیز فعالیت می‌کند و تاکنون در چندین فیلم سینمایی، ایفای نقش کرده است.
 
7. دریک – Drake
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
دریک نیز یکی از بهترین رپر های جهان محسوب می‌شود که علاوه بر خوانندگی در زمینه بازیگری نیز فعالیت دارد. او در تاریخ 24 اکتبر 1986 (2 آبان 1365) در تورنتو کانادا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «اوبری دریک گراهام» است، اما با نام هنری دریک وارد عرصه موسیقی شد. دریک رپر مشهور و محبوب، پیش از ورود به عرصه موسیقی به بازیگری مشغول بود و تاکنون نیز در 6 فیلم سینمایی و چندین سریال تلویزیونی حضور پیدا کرده است.
اولین آلبوم رسمی این رپر معروف کانادایی در سال 2010 و با نام «Thank Me Later» منتشر شد که در بیلبورد 200 پرفروش‌ترین آثار موسیقی آمریکا توانست رتبه اول را بدست آورد. او به عنوان بهترین رپر سیاه پوست کانادایی شناخته می‌شود و محبوبیت بسیاری در دنیا به خصوص کانادا دارد.
 
6. دکتر دره – Dr. Dre
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
دکتر دره نیز یکی از بهترین رپر های جهان است که در لیست رپرهای معروف دنیا یکی از پرطرفدارترین رپرهای آمریکایی محسوب می‌شود. او در تاریخ 18 فوریه 1965 (29 بهمن 1343) در آمریکا به دنیا آمد و نام اصلی‌اش «آندره رومله یانگ» است که با ورود به دنیای موسیقی، نام دکتر دره را برای خود انتخاب کرد. او رپ خواندن را در ابتدا با گروه NWA آغاز کرد و به شهرت نسبی رسید، اما در سال 1992 اولین آلبوم رسمی خود به نام The Chronic را منتشر کرد و یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال شد. رپرهای معروفی چون اسنوپ داگ، امینم، گیم و فیفتی سنت نیز توسط دکتر دره کشف و به عرصه موسیقی وارد شدند.
 
5. اسنوپ داگ – Snoop Dogg
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
اسنوپ داگ نیز یکی دیگر از بهترین رپر های جهان است که علاوه بر موسیقی رپ در عرصه‌های دیگری چون بازیگری، تهیه‌کنندگی و تجارت نیز فعالیت می‌کند. نام اصلی او «کلوین کوردوزار بروداس جونیور» است، اما به نام هنری‌اش اسنوپ داگ شهرت دارد. او در تاریخ 20 اکتبر 1972 (28 مهر 1351) در آمریکا به دنیا آمد و در سال 1993 اولین آلبوم حرفه‌ای خو به نام Doggystyle را منتشر کرد. این آلبوم در زمان انتشار توانست موسیقی رپ را تکانی اساسی دهد. این رپر مشهور تاکنون 4 آلبوم رپ مستقل و تعداد زیادی تک آهنگ منتشر کرده و در چندین فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخته است.
 
 4. کانیه وست – Kanye West
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
کانیه وست نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین رپر های جهان است که طرفداران بسیاری دارد. او در تاریخ 8 جون 1977 (18 خرداد 1356) در آمریکا به دنیا آمده و نام کاملش «کانیه اومری وست» است. او در اوایل دهه 2000 برای خوانندگانی مانند آلیشا کیز و جی-زی آهنگسازی کرد و از این طریق در عرصه موسیقی شناخته شد.
این رپر معروف امریکایی در سال 2004 نخستین آلبوم موسیقی خود به نام The College Dropout را منتشر کرد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و منتقدان مواجه شد و در چهل و هفتمین دوره جوایز گرمی، جایزه بهترین آلبوم رپ را دریافت کرد. وی تاکنون 9 آلبوم موسیقی مستقل و سه آلبوم با همکاری هنرمندان دیگر منتشر کرده است. جالب است بدانید که کانیه وست، همسر کیم کارداشیان مدل و بازیگر معروف آمریکایی است و برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز نامزد شده است. زندگینامه کانیه وست را می‌توانید در این مطلب بخوانید.
 
3. امینم – Eminem
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
امینم نیز یکی از برترین و بهترین رپر های جهان محسوب می‌شود که به سلطان رپ جهان معروف است. او در تاریخ 17 اکتبر 1972 (25 مهر 1351) در آمریکا متولد شد و نام اصلی‌اش «مارشال بروس مدرز سوم» است، اما با نام هنری امینم شناخته می‌شود. وی خواننده، بازیگر، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز و تهیه‌کننده موسیقی است. امینم طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.
این رپر مشهور اولین آلبوم موسیقی رسمی و حرفه‌ای خود به نام Infinite را در سال 1996 منتشر کرد و پس از آن نیز در سال 1999 دومین آلبوم خود به نام Slim Shady LP را روانه بازار کرد. امینم برای این آلبوم موفق و جذاب، جایزه گرمی بهترین آلبوم موسیقی رپ را بدست آورد و به یکی از ستارگان رپ در آمریکا تبدیل شد.
 
2. جا رول – Ja Rule
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
جا رول نیز یکی دیگر از موفق‌ترین و بهترین رپر های جهان محسوب می‌شود که محبوبیت خاصی در دنیا دارد. او در تاریخ 9 فوریه 1976 (20 بهمن 1354) در نیویورک آمریکا به دنیا آمده و نام کاملش «جفری بروس اتکینز» است، اما در عرصه موسیقی با نام هنری جا رول شناخته می‌شود. او فعالیت خود در زمینه موسیقی رپ را از سال 1993 آغاز کرد و در سال 1999 نیز اولین آلبوم رسمی خود به نام Venni Vetti Vecci را منتشر کرد.
وی از سال 1999 تا 2005 بسیار خوش درخشید و چندین آهنگ او از جمله Between Me and You، آهنگ Christina Milian و آهنگ Ain’t It Funny را با همراهی جنیفر لوپز منتشر کرد که در 100 آهنگ داغ بیلبورد آمریکا قرار گرفتند. جا رول علاوه بر خوانندگی در حوزه بازیگری نیز فعالیت می‌کند و تاکنون در فیلم‌هایی چون سریع و خشمگین (2001)، فیلم ترسناک 3 (2003)، مایل هستید برقصیم (2004) و غیره حضور موفقی داشته است.
 
1. جی زی – Jay-Z
✯ ✰تعداي بيوگرافي مختصراز رپرهاي جهاني☆✮ 1
و در نهایت جی-زی بهترین رپر جهان در این فهرست است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. او در تاریخ 4 دسامبر 1969 (13 آذر 1348) در آمریکا به دنیا آمده و نام اصلی‌اش «شان کوری کارتر» است، اما با نام هنری جی-زی به دنیای موسیقی وارد شد. جی-زی در حال حاضر مشهورترین رپر دنیا محسوب می‌شود که در کارنامه هنری خود 12 آلبوم استودیویی مستقل، 4 آلبوم مشارکتی و 46 تک آهنگ موفق را به ثبت رسانده است.
اولین آلبوم رسمی جی-زی در سال 1996 با نام «Reasonable Doubt» منتشر شد که فروش بسیار خوبی داشت و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. این رپر معروف امریکایی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین موسیقی‌دانان تاریخ موسیقی شناخته می‌شود و تاکنون 21 جایزه گرمی موسیقی دریافت کرده است. او یکی از پرافتخارترین هنرمندان فعال در عرصه موسیقی رپ است که هواداران بسیاری دارد. جالب است بدانید که جی-زی در سال 2008 با بیانسه خواننده و هنرپیشه معروف آمریکایی ازدواج کرد و اکنون 3 فرزند دارند.