انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 2 ماشین محبوب چینی در میان ایرانیان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جک S3

ابتدای سال ۱۳۹۰ ماشینسازی چینی جک محصولات خود را در بازار ایران عرضه کرد. می‌توان گفت سال ۹۰ آغاز آشنایی ایرانیان با ماشینهای چینی بود که این آشنایی با کمپانی جک استارت خورد. کرمان موتور نیز مونتاژ و عرضه محصولات جک را در ایران انجام می‌دهد.

ماشینسازی جک در سال ۱۳۹۶ ماشین جک S3 را به بازار ایران معرفی کرد و تا به حال تولید این ماشین در ایران ادامه دارد. با توجه به اینکه قبل از ورود جک S3 به ایران برادر بزرگ‌تر آن جک S5 وارد ایران شده و توانسته بود خریداران ایرانی را راضی نگه دارد،  جک S3 نیز هنگام ورود با استقبال خوبی مواجه شد و فروش نسبتا موفقی در ایران داشت. این شاسی بلند چینی از نظر امکانات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و رضایت مشتریان را تا حدود زیادی جلب کرده است. همچنین در زمینه ایمنی ۵ ستاره موسسه چینی تست و تصادفات را دریافت کرده است.

قیمت ماشین خارجی جک S3 مدل سال ۹۶ حدود ۴۶۰ میلیون تومان است و در مدل ۹۷ نیز با رشدی حدود ۲۰ میلیون تومان قیمت ۴۸۰ میلیون دارد. اگر خواهان خرید جک S3 در مدل ۹۸ باشید، باید به قیمت روز مبلغی معادل ۵۰۵ میلیون تومان پرداخت کنید. همچنین در مدل سال ۹۹ نیز جک S3 با قیمت ۵۵۲ میلیون در بازار معامله می‌شود.

لیفان X60

این شاسی بلند چینی با ظاهری متناسب و کابین جادار از همان ابتدای حضور در ایران مورد توجه قرار گرفت و فروش خوبی به دست آورد. البته بعد از آنکه ماشینهای چینی بهتر و مدرن مانند چانگان و جک S3 وارد بازار شدند،  لیفان X60 کمی رونق خود را از دست داد. این کراس چینی از سال ۹۱ توسط کرمان موتور مونتاژ شده است. از جمله مشخصات لیفان X60 آن است که به راحتی ۵ نفر بزرگ‌سال در آن می‌توانند مسافرتی طولانی را تجربه کنند و امکانات رفاهی به روز نیز تا حدودی سعی شده در لیفانX60  رعایت شود.

به خاطر داشته باشید نسخه اتوماتیک این ماشین در زمینه امکانات رفاهی بهتر ظاهر شده و تجهیزات بیشتری مانند سیستم صوتی با ۶ عدد اسپیکر، اتولایت، نمایشگر لمسی ۶ اینچی، سانروف دو حالته و… دارد.

مدل‌های موجود از لیفان X60 در ایران مربوط به سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ است و قیمت این ماشین در سال ۹۱ معادل ۲۳۵ میلیون تومان است. قیمت لیفان X60 مدل سال ۹۲ حدود 252 میلیون تومان، مدل سال ۹۳ قیمت ۲۶۰ میلیون تومان و مدل سال ۹۴ آن نیز قیمت ۲۷۰ میلیون تومان دارد. ماشین لیفان X60 در مدل سال ۹۵ قیمتی معادل ۲۸۰ میلیون و مدل سال ۹۶ در حدود قیمتی ۲۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اما قیمت روز ماشین لیفان X60 مدل سال ۹۷ با افزایش حدود ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به سال ۹۶ با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.