انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آرپی‌جی-۳۰
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آر پی جی-۳۰ نوعی آرپی‌جی ساخت روسیه است که در سال ۲۰۰۸ توسط کمپانی بازالت رونمایی و از سال ۲۰۱۳ وارد خدمت نظامی شد. این سلاح برای مقابله با سیستم‌های حفاظت فعال و زره‌های واکنشی تانک‌های مدرن طراحی شده‌است. این آرپی‌جی لوله یکبار مصرف و راکت دومرحله‌ای دارد و شباهت زیادی به آرپی‌جی-۲۷ دارد با این تفاوت که بزرگتر است و کالیبر آن ۱۰۵ میلی‌متر است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آرپی‌جی-۳۰ 1
این سلاح ۲۰۰ متر برد مؤثر دارد و بعد از عبور از زره واکنشی قادر است تا ۶۰ سانتیمتر زره فولاد ورقه‌ای را بشکافد و همچنین قابلیت عبور از ۱۵۰ سانتیمتر دیوار بتونی، ۲۰۰ سانتیمتر دیوار آجری و ۳۷۰ سانتیمتر دیوار خاکی را دارد.
عملکرد
طراحی این موشک بسیار ساده است. ابتدا یک راکت کوچک از لانچر جانبی پرتاب شده و با برخورد با زره‌های واکنشی این زره را از بین برده و پس از مدت کوتاهی راکت ۱۰۵ میلیمتری اصلی به بدنه تانک برخورد کرده و آن را منهدم می‌کند این راکت انداز در حال حاضر فقط در اختیار دو کشور می‌باشد روسیه که تولیدکننده آن می‌باشد و کشور اردن که روسیه به صورت سفارشی جهت ارتش این کشور تولید نموده است .
در سال ۲۰۱۲ شرکت صنایع دفاعی اسرائیلی رافائل اعلام کرد که سیستم حفاظت فعال تروفی را برای مقابله با آرپی‌جی-۳۰ طراحی کرده‌است. این سیستم با یک رادار ۳۶۰ درجه موشک مهاجم را شناسایی کرده و با شلیک ۱۷ گلوله در جهات مختلف آن را از بین می‌برد.