انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه سوهان کنجدی در خانه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طرز تهیه سوهان کنجدی در حانه
اکنون که با خواص بی‌شمار و کم‌نظیر سوهان کنجدی آشنا شدید، زمان آن است که طرز تهیه سوهان کنجدی در خانه را بیاموزید. این نوع شیرینی سنتی و اصیل ایرانی یک انتخاب مناسب به عنوان میان وعده، شیرینی مهمانی و خوراکی لذیذ برای کودکان خواهد بود. همچنین این شیرینی جایگزین خوبی به جای خوراکی‌های چرب و بدون خاصیت برای خانواده و کودکان است که همراه با چای، لحظاتتان را شیرین و دل‌چسب می‌کند.

۱. طرز تهیه سوهان کنجدی نازک
سوهان کنجدی نازک مناسب افرادی که می‌خواهند میان وعده کوچکی همراه با چای میل کنند. این نوع سوهان کنجدی مجلسی، ظاهری ورقه‌ای و نازک دارد که هدیه‌ای متفاوت برای دوستان و آشنایان نیز خواهد بود.

طرز تهیه سوهان کنجدی ورقه‌ای نازک بسیار ساده است.

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی نازک :
۱ لیوان شکر

۳ قاشق غذاخوری عسل

۱ لیوان کنجد

یک قاشق غذاخوری کره

۱ قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده نیاز دارید.

ابتدا یک لیوان شکر را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی آب شود. البته توجه داشته باشید که شکر گلوله نشود و یکدست باشد. سپس یک قاشق غذاخوری کره را به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً آب شود.

در مرحله بعد، نوبت به اضافه کردن کنجد و زعفران می‌رسد. از این جهت کنجد و زعفران را به دقت بریزید تا مقدار آن زیاد یا کم نشود. در صورتی که احساس کردید سوهان کنجدی آماده است، کف یک سینی را با کمی کره چرب کنید.

سوهان کنجدی را با کمک یک قاشق روی یک سینی بریزید. کمی صبر کنید، سپس یک بشقاب یا سینی دیگر روی سوهان کنجدی قرار دهید و فشارش دهید تا ضخامتش نازک و ورقه‌ای شود. این روش کمک می‌کند تا به سادگی سوهان کنجدی ورقه‌ای یا نازک تهیه کنید.

از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید، چرب کردن بشقاب یا سینی است که در برخورد با قسمت بالایی سوهان کنجدی نچسبد. سوهان به سرعت خشک و سرد می‌شود و شما می‌توانید آن را با چای یا دم‌نوش مورد علاقه خود میل کنید و دیگر قند و شکر اضافه را از میان وعده‌تان حذف نمایید.

۲. طرز تهیه سوهان کنجدی نرم
طرز تهیه سوهان کنجدی نرم
بسیاری از افراد علاقه‌ای به خوردن سوهان کنجدی ندارند، چرا که تصور می‌کنند این شیرینی کمی سفت است. اما آیا می‌دانید که چگونه می‌توان سوهان کنجدی نرم تهیه کرد؟ در واقع طرز تهیه سوهان کنجدی نرم بسیاری ساده است، اما در ترکیبات آن عسل بیشتری به کار می‌رود. از این رو هرچه میزان عسل بیشتر باشد، نه تنها خواص آن بیشتر خواهد بود، بلکه سوهان کنجدی نرم‌تر می‌شود و خوراکی یا میان وعده مغذی خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی نرم :
۲ پیمانه کنجد سفید یا طلایی

۱ پیمانه شکر

یک‌هشتم پیمانه گلاب

یک‌هشتم پیمانه آب

یک‌هشتم پیمانه روغن و ۴ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

البته میزان عسل هرچه بیشتر باشد، سوهان کنجدی نرم‌تر خواهد بود.

برای تهیه سوهان کنجدی نرم ابتدا شکر، آب، گلاب و روغن را با یکدیگر مخلوط کنید و آن‌ها را داخل یک قابلمه گود روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس عسل را به آرامی اضافه کنید و ترکیبات را به خوبی هم بزنید.

هنگامی که شکر کاملاً آب شود، سوهان به رنگ کاراملی می‌شود و ظاهری غلیظ پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم حواستان جمع ترکیبات باشد تا گلوله نشود. همچنین شما می‌توانید ترکیبات را به آرامی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.

هنگامی که احساس کردید سوهان آماده است، کنجد سفید یا طلایی را به ترکیبات اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سوهان کنجدی قوام پیدا کند. در صورتی که احساس می‌کنید سوهان کمی حالت سفت دارد، به آن عسل اضافه کنید.

یک ظرف یا تابه بردارید و آن را کاملاً با کره چرب کنید. داخل آن را سوهان کنجدی نرم بریزید و کمی صبر کنید تا به اصطلاح خودش را بگیرد و سرد شود. سپس با یک چاقو، سوهان کنجدی نرم را به تکه‌های دلخواه ببرید. پس از آن که سوهان کنجدی کاملاً سرد شد، آن را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید تا خشک نشود و تازه و نرم باقی بماند.

herang.co