انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: |تاریخچهـ ابر شرکتـ لاکهید مارتینـ|
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابرشرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۵ از به‌هم پیوستن شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا، در شهر بتزدا، مریلند تشکیل شد.ابرشرکت لاکهید مارتین یکی از بزرگترین پیمانکاران صنایع جنگ‌افزاری جهان محسوب می‌شود و در سال مالی ۲۰۰۹ بالغ بر ۷۴٪ از درآمدهای این ابرشرکت، از محل فروش تجهیزات نظامی، حاصل شده‌است. سالانه بیش از ۷٫۱٪ از کل بودجه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا صرف خریداری تجهیزات از لاکهید مارتین می‌گردد. هم‌اکنون شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و بخشی از سهام آن، در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.از هواگردهای تولید شده توسط این شرکت می‌توان به: اف-۱۶، اف-۲۲، اف-۱۱۷ و اف-۳۵ اشاره کرد.ابرشرکت لاکهید مارتین در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ از ادغام شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا تأسیس شد. رایزنی‌های میان تیم‌های مدیریتی دو شرکت، از ماه مارس سال ۱۹۹۴ آغاز گردید، که در نهایت به توافق ۱۰ میلیارد دلاری در ۳۰ اوت ۱۹۹۴ انجامید.
این قرارداد در ماه مارس ۱۹۹۵ زمانی که سهامداران این دو شرکت به ادغام رأی مثبت دادند، نهایی و به مرحله اجرا گذاشته شد. بخش‌هایی از دو شرکت نیز پس از سازماندهی مجدد، به صورت شرکت‌های مستقل ثبت گردیدند. در اواخر سال ۱۹۹۵ بخش تولید مصالح ساختمانی و استخراج معادن شرکت مارتین مریتا تحت نام شرکت معادن مارتین مریتا، به عنوان یک شرکت سهامی عام در شهر رالی، کارولینای شمالی تأسیس شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
|تاریخچهـ ابر شرکتـ لاکهید مارتینـ| 1
نمونه‌ای دیگر از این شرکت‌ها، ال-۳ کامیونیکیشنز می‌باشد، که بنابر توافق انجام شده میان مدیران ارشد دو شرکت، بخش صنایع دفاعی متوسط از بدنه هر دوشرکت، به صورت یک شرکت اسپین-آف، تفکیک و در سال ۱۹۹۷ به کنسرسیوم سه جانبه‌ای با حضور فرانک لانزا، رابرت لاپنتا و برادران لیمن واگذار گردید. ال-۳ برگرفته از حروف نخست نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن؛ لانزا، لاپنتا و لیمن، می‌باشد. شرکت ال-۳ کامیونیکیشنز اکنون یکی از ۱۰ پیمانکار اصلی، طرف قرارداد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و ناسا به‌شمار می‌آید.در ۲۲ آوریل سال ۱۹۹۶، لاکهید مارتین اقدام به خریداری بخش تولید تجهیزات دفاعی و سامانه‌های الکترونیکی شرکت لورال کورپوریشن به ارزش ۹٫۱ میلیارد دلار نمود. در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۹۸ مدیران شرکت لاکهید مارتین پیشنهادی به ارزش ۸٫۳ میلیارد دلار را برای خریداری شرکت نورثروپ گرومن ارائه نمودند، که در صورت تأئید این طرح، دو شرکت در یکدیگر ادغام شده و شرکت جدید، با نام لاکهید نورتروپ شکل می‌گرفت. این طرح با مخالفت دولت فدرال مواجه گشت، زیرا شرکت جدید ۲۵٪ درصد از بودجه سالیانه وزارت دفاع ایالات متحده را به خود اختصاص می‌داد، که این موضوع امکان انحصار شرکت بر بازار صنایع دفاعی و در نهایت کنترل شرکت جدید بر دولت فدرال را مطرح می‌کرد.ابرشرکت لاکهید مارتین در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ از ادغام شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا تأسیس شد. رایزنی‌های میان تیم‌های مدیریتی دو شرکت، از ماه مارس سال ۱۹۹۴ آغاز گردید، که در نهایت به توافق ۱۰ میلیارد دلاری در ۳۰ اوت ۱۹۹۴ انجامید.

این قرارداد در ماه مارس ۱۹۹۵ زمانی که سهامداران این دو شرکت به ادغام رأی مثبت دادند، نهایی و به مرحله اجرا گذاشته شد. بخش‌هایی از دو شرکت نیز پس از سازماندهی مجدد، به صورت شرکت‌های مستقل ثبت گردیدند. در اواخر سال ۱۹۹۵ بخش تولید مصالح ساختمانی و استخراج معادن شرکت مارتین مریتا تحت نام شرکت معادن مارتین مریتا، به عنوان یک شرکت سهامی عام در شهر رالی، کارولینای شمالی تأسیس شد.نمونه‌ای دیگر از این شرکت‌ها، ال-۳ کامیونیکیشنز می‌باشد، که بنابر توافق انجام شده میان مدیران ارشد دو شرکت، بخش صنایع دفاعی متوسط از بدنه هر دو شرکت، به صورت یک شرکت اسپین-آف، تفکیک و در سال ۱۹۹۷ به کنسرسیوم سه جانبه‌ای با حضور فرانک لانزا، رابرت لاپنتا و برادران لیمن واگذار گردید. ال-۳ برگرفته از حروف نخست نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن؛ لانزا، لاپنتا و لیمن، می‌باشد. شرکت ال-۳ کامیونیکیشنز اکنون یکی از ۱۰ پیمانکار اصلی، طرف قرارداد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و ناسا به‌شمار می‌آید.در ۲۲ آوریل سال ۱۹۹۶، لاکهید مارتین اقدام به خریداری بخش تولید تجهیزات دفاعی و سامانه‌های الکترونیکی شرکت لورال کورپوریشن به ارزش ۹٫۱ میلیارد دلار نمود. در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۹۸ مدیران شرکت لاکهید مارتین پیشنهادی به ارزش ۸٫۳ میلیارد دلار را برای خریداری شرکت نورثروپ گرومن ارائه نمودند، که در صورت تأئید این طرح، دو شرکت در یکدیگر ادغام شده و شرکت جدید، با نام لاکهید نورتروپ شکل می‌گرفت. این طرح با مخالفت دولت فدرال مواجه گشت، زیرا شرکت جدید ۲۵٪ درصد از بودجه سالیانه وزارت دفاع ایالات متحده را به خود اختصاص می‌داد، که این موضوع امکان انحصار شرکت بر بازار صنایع دفاعی و در نهایت کنترل شرکت جدید بر دولت فدرال را مطرح می‌کرد.مارتین مریتا، شرکت خوشه‌ای آمریکایی بود، که در حوزه‌های فناوری هوافضا، الکترونیک و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
|تاریخچهـ ابر شرکتـ لاکهید مارتینـ| 1
این شرکت که در سال ۱۹۶۱ از ادغام دو شرکت گلن ال. مارتین کمپانی و آمریکن-مریتا کورپوریشن تأسیس گردید. شرکت مارتین مریتا سال‌ها به عنوان یکی از پیشتازان صنایع شیمیایی و تولید رنگ‌های صنعتی، طراحی و ساخت هواگردها و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، همچنین تجهیزات الکترونیکی و لوازم برقی خانگی فعالیت می‌نمود.از تولیدات مارتین مریتا می‌توان به: مارتین بی-۱۰، مارتین ایکس‌بی-۱۶، مارتین پی۶ام سیمستر و مارتین مریتا ایکس-۲۴ای اشاره کرد.
گلن ال. مارتین کمپانی
نوشتار اصلی: گلن ال. مارتین کمپانی
گلن ال. مارتین کمپانی، شرکت فرآوران هوافضایی آمریکایی بود، که در زمینه طراحی و ساخت انواع هواگردها، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، شاتل‌های فضایی، فضاپیماها و تجهیزات فضانوردی فعالیت می‌نمود.شرکت گلن ال. مارتین کمپانی در سال ۱۹۱۲ توسط خلبان آمریکایی، گلن لوتر مارتین در سانتا آنا، کالیفرنیا راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۱۶ با شرکت برادران رایت، یعنی رایت کمپانی ادغام گردید و شرکت رایت-مارتین تشکیل شد. در پی عملکرد نه چندان موفق کمپانی رایت-مارتین، گلن مارتین از این شرکت جدا شد و دومین شرکت با نام گلن ال. مارتین کمپانی، را در سال ۱۹۱۷ در کلیولند، اوهایو تأسیس کرد، گرچه مارتین سپس شرکت رایت-مارتین را خریداری و در شرکت خود ادغام نمود.گلن ال. مارتین کمپانی سپس در سال ۱۹۶۱ با آمریکن-مریتا کورپوریشن ادغام شد، که در پی آن شرکت مارتین مریتا تشکیل گردید. بخش هواپیماسازی شرکت مارتین مریتا، به‌طور کامل از دارایی‌های شرکت گلن ال. مارتین به وجود آمد.کارکنان شرکت لاکهید مارتین در سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۳۰ هزار نفر اعلام گردید. درآمد این شرکت در سالِ ۲۰۰۴ حدود ۳۵ میلیارد و ۵۲۶ میلیون دلار بوده‌است. گرچه شمار کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد، ولی میزان درآمد سالیانه آن معادل ۴۵٫۳۵ میلیارد دلار بوده، که نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش داشته‌است.دفتر مرکزی شرکت لاکهید مارتین در شهر بتزدا در ایالتِ مریلند قرار دارد. لاکهید مارتین اکنون دومین تولیدکننده صنایع نظامی جهان به‌شمار می‌آید[ و قصد دارد با فناوری FORTIS وارد بازار اسکلت بیرونی نظامی شود. اسکلت بیرونی FORTIS با انتقال فشار به زمین موجب راحت‌تر شدن حمل تجهیزات و کاهش حجم کار برای پرسنل نظامی و صنعتی می‌شود.