انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عادت هایی که باعث شکستن دندان می شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عادت هایی که باعث شکستن دندان می شود




مواردی وجود دارد که هر فردی ممکن است به آن عادت کنند و این عادت باعث از بین بردن و شکستن دندان می شود ما در این بخش می خواهیم به عادت های معمولی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند آشنا شویم و از آن ها جلوگیری نماییم که عبارتند از:




جویدن یخ


برخی افراد یخ ها را بسیار دوست دارند و فکر می کنند که برای دندان هیچ ضرری ندارد در صورتی که یخ یکی از دشمنان اصلی دندان ها می باشد و اگر آن را بجویید ممکن است بافت داخل دندان را تحریک کند و دندان هایتان آسیب جدی را برساند.




جویدن ناخن



برخی دیگر از افراد عادت دارند تا در مواقع داشتن استرس و هر مواقعی ناخن های خود را بجوند ما به آن ها می گوییم که جویدن ناخن نه تنها برای سلامتی شما مضر است بلکه برای دندان ها هم بسیار مضر بوده و ممکن است باعث ضعیف شدن دندان را شده و به شکستن آن بپردازد.




فشار دادن دندان ها روی هم



برخی دیگر از افراد هستند که در مواقع خواب دندان ها را بر روی هم فشار می دهند این افراد هم دندان های خود را به خطر می اندازند در این مواقع می توانند از محافظ دندانی شب یا Night Guard استفاده نمایند.




کشیدن سیگار

کشیدن قلیان سیگار و دیگر دخانیات باعث می شود تا لکه ای را بر روی دندان ایجاد کرده و به بافت آن آسیب رسانده و بیماری های لثه ای را ایجاد نماید.





پرهیز از خوردن شکر


خوردن و نوشیدن شکر که برای سلامتی مضر می باشد مانند نوشابه های گازدار، آبمیوه های غیر طبیعی، قهوه، و تنقلات مضر مانند آبنبات و شیرینی ها داروهایی مانند آنتی هیستامین، داروهای ضد سرفه و... می تواند بسیار بر بهداشت دهان و دندان تاثیرات بدی برجای بگذارد.




سخت مسواک زدن


یکی دیگر از عادت های بد برخی افراد این است که محکم مسواک میزنند که باعث آسیب رساندن به دندان و لثه می کنند اگر مسواکی که انتخاب می کنید برس آن مناسب نباشد و یا به صورت صحیح مسواک نزنید باعث می شد تا آسیب های جدی را بر دندان هایتان وارد سازد.




مکیدن لیمو ترش


مکیدن لیمو ترش هم به دلیل داشتن اسید زیاد باعث می شود تا مینای دندان را ضعیف کند و این اسید قاتل بزرگی برای دندان ها می باشد.



اگر رسیدگی های لازمی بر دندان ها انجام نشود می تواند آسیب هایی را به دندان ها برساند که افراد به ایمپلنت فوری نیاز پیدا کنند. که در این صورت برای انجام کارهای دندان خود نزد بهترین متخصص ایمپلنت بروند.
جاش تو انجمن پزشکیه...