انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودروها محبوب هیوندای در ایران را می‌شناسید؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره‌ای است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است. سهم هیوندای از بازار خودروی کره جنوبی بیش از پنجاه درصد است و عنوان سومین خودروساز بزرگ دنیا را هم از آن خود کرده است. نخستین محصول این کمپانی که به بازار عرضه شد، خودروی فورد کورتینا بود که با همکاری شرکت فورد در کره جنوبی مونتاژ می‌شد. محصولات هیوندای تا سال ۱۹۹۱ محدود به پونی بود که به کانادا هم صادر می‌شد. در سال ۱۱۹۱ این شرکت اقدام به تولید خودروهای الانترا و سوناتا و اولین محصول کوپه خود کرد و پس از خریدن شرکت کیاموتورز در سال ۱۹۹۷، توانست تا مدتی بازارهای آمریکا را هم قبضه کند. البته علت رشد فروش هیوندای، قیمت پایین آن‌ها در نتیجه کیفیت پایین ساخت بود.

سانتافه

کمپانی کره‌ای هیوندای در سال ۲۰۰۰ میلادی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا را به‌‌دست آورد، سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا این‌که در همان سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد. نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت.

سوناتا
خودروها محبوب هیوندای در ایران را می‌شناسید؟ 1
هیوندای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانه‌های هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشته‌اند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوان‌پسند باشد.

در سال ۱۹۸۵ نسل اول این خودرو در کره متولد شد و تا به امروز تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرده است. سوناتا در مدل‌های سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در ایران موجود است و در محدوده قیمتی ۳۸۰ میلیون تا ۱.۲۳  میلیارد تومان در مدل سال‌های مختلف در بازار ایران معامله می‌شود. نسل ششم این خودرو با نام YF از سال ۲۰۱۱ توسط آسان موتور و واردات غیررسمی وارد ایران شد. این خودروی محبوب تجهیزات بی‌شماری برای رفاه سرنشینان خود تعبیه کرده است و خودرویی چالاک به‌حساب می‌آید.

آزرا

هیوندای آزرا از سدان‌های لوکس و محبوب کمپانی هیوندای است که اولین نسل آن در سال ۱۹۸۶ و بر اساس یکی از سدان‌های شرکت میتسوبیشی به نام دبونیر (Debonair) شکل گرفت. از آن زمان تاکنون شش نسل مختلف از هیوندای آزرا به بازار عرضه شده است که از نسل چهارم به بعد آن در بازار کشور ما حضور دارد. نسل چهارم آزرا که با کد اتاق TG شناخته می‌شود، محصول سال ۲۰۰۶ شرکت هیوندای بوده که تا سال ۲۰۱۱ نیز بر رو خط تولید قرار داشت. این خودرو که در برخی کشورها با نام Grandeur TG شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۱ تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت که ظاهر به‌مراتب جذاب‌تری را برای این سدان خانوادگی به همراه داشت.