انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پشتیبانی از S Pen به دستگاه‌های دیگر سامسونگ اضافه خواهد شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پشتیبانی از S Pen به دستگاه‌های دیگر سامسونگ اضافه خواهد شد 1



سامسونگ در بیانیه‌ای رسمی از اضافه شدن پشتیبانی از اس پن به دیگر دستگاه‌هایش در آینده خبر داد. این یعنی تاشدنی‌های سامسونگ احتمالا به اس پن مجهز خواهند شد. 
سامسونگ به‌تازگی از سری گلکسی اس ۲۱ رونمایی کرده است. قوی‌ترین مدل این خانواده با نام گلکسی اس ۲۱ اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra) شناخته می‌شود که بهبودهایی در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا تجربه کرده؛ اما یکی از مهم‌ترین نکات در مورد آن،‌ پشتیبانی از اس پن (S Pen) است. بدین ترتیب گلکسی اس ۲۱ اولترا نخستین گوشی از خانواده‌ی گلکسی S به‌شمار می‌رود که با اس پن کار می‌کند.

براساس گزارش ورج به ‌نقل از بیانیه‌ای که سامسونگ در اختیار سم‌موبایل قرار داده، شرکت کره‌ای قصد دارد در آینده پشتیبانی از قلم لمسی را به دیگر دستگاه‌ها  اضافه کند. 

تی‌ام رو، مدیر بخش موبایل سامسونگ، می‌گوید سامسونگ به ایجاد تجربه‌های جدید بر بستر گوشی‌ هوشمند متعهد است تا بدین طریق زندگی مشتریانش را ساده‌تر و بهتر کند. سامسونگ پس از بررسی جوانب موضوع تصمیم گرفت پشتیبانی از اس پن را به گلکسی اس ۲۱ اولترا اضافه کند و قصد دارد تجربه‌ی اس پن را در آینده «در دسته‌های اضافه‌ی دستگاه‌ها، گسترش دهد.»

عبارت «دسته‌های اضافه‌ی دستگاه‌ها» عبارتی مبهم محسوب می‌شود؛ اما با درنظرگرفتن این حقیقت که اس پن ‌اکنون با شماری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سری Tab سامسونگ سازگاری دارد، منطقی‌ترین نامزد برای دریافت پشتیبانی از اس پن، گوشی‌های تاشدنی هستند. 

پشتیبانی از S Pen به دستگاه‌های دیگر سامسونگ اضافه خواهد شد 1

نسل جدید گوشی‌های تاشدنی سامسونگ، محتمل‌ترین گزینه برای پشتیبانی از اس پن هستند





پیش‌تر به‌صورت غیر مستقیم به اضافه شدن پشتیبانی از اس پن به دیگر دستگاه‌های سامسونگ اشاره شده بود؛ اما این نخستین باری است که شرکت کره‌ای به‌صورت رسمی این خبر را اعلام می‌‌کند. در ماه پایانی سال ۲۰۲۰، مدیر واحد موبایل سامسونگ گفته بود این شرکت مدت‌ها است به موارد مورد علاقه‌ی مردم در گوشی‌های سری گلکسی نوت توجه می‌کند و «هیجان‌زده است تا بتواند شماری از محبوب‌ترین ویژگی‌های این گوشی‌ها را به دیگر 
تی‌ام‌ رو پیش‌تر به‌صورت ضمنی به اضافه شدن پشتیبانی از اس پن به دستگاه‌های تاشدنی اشاره کرده است. در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹)، مدیر واحد موبایل سامسونگ در جلسه‌ی پرسش ‌و ‌پاسخ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی زد فولد ۲ شرکت کرد و سخنانی به ‌زبان آورد که باعث شد اید‌ه‌ی پشتیبانی گوشی‌های تاشدنی این شرکت از اس پن شکل بگیرد.

مدیر واحد موبایل سامسونگ در آن زمان گفت قلم اس پن همواره یکی از ویژگی‌های محبوب گلکسی نوت بوده و سامسونگ خوشحال است که این همه اشتیاق را ‌به اس پن می‌بیند؛ او ادامه داد: «مردم حتی خواستار اس پن در گلکسی فولد هستند.» دقایقی ‌هنگام بررسی مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۲، تی‌ام رو گفت: «ما به‌طور قطع همچنان به بازخوردهای کاربران گوش می‌دهیم. پس لطفا منتظر بمانید تا ببینیم آینده چه برای ما دارد