انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ویوو X60 پرو پلاس با دوربین قدرتمند و گیمبال جدید معرفی شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس نسخه ارتقایافته سیستم تثبیت گیمبال، سنسورهای بهتر برای دوربین و جدیدترین چیپست کوآلکام را به کاربران ارائه می‌کند. این پرچمدار قدرتمند ویژگی‌های بسیار زیادی دارد ولی تمرکز اصلی آن در بخش دوربین است. به همین خاطر ما هم ابتدا به این بخش می‌پردازیم.

دوربین اصلی ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس از سنسور ایزوسل GN1 با اندازه ۱/۱.۳ اینچی استفاده می‌کند که به جای گیمبال لرزشگیر نوری دارد. این سنسور قادر به ثبت پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری است (که با تکنیک ادغام پیکسل اندازه آن‌ها به ۲.۴ میکرومتر می‌رسد) و با دیافراگم f/1.57 می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای در محیط‌های کم‌نور داشته باشد.
ویوو X60 پرو پلاس با دوربین قدرتمند و گیمبال جدید معرفی شد 1
پرچمدار جدید ویوو دارای حالت Super Night Mode 2.0 است که می‌تواند با روشنایی ۰.۰۱ لوکس (برابر روشنایی حاصل از نور ماه) کار کند. این حالت حساسیت نوری را به ۳۸.۸ درصد می‌رساند و دقت فوکوس آن در مقایسه با نسل قبلی ۲۲ درصد بیشتر شده است.
دوربین فوق عریض ایکس ۶۰ پرو پلاس ۱۴ میلی‌متری با میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای است و از سیستم تثبیت گیمبال بهره می‌برد. این دوربین قادر به تصحیح ۳ درجه‌ای حرکات است و سه برابر بهتر از سیستم‌های لرزشگیر نوری معمولی عمل می‌کند. دوربین یادشده سنسور IMX598 سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتری است.
ویوو X60 پرو پلاس با دوربین قدرتمند و گیمبال جدید معرفی شد 1
دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری است که می‌تواند زوم دیجیتال ۶۰ برابری را فراهم کند. این گوشی یک دوربین تله‌فوتوی ثانویه هم دارد که سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری است و برای بزرگ‌نمایی‌های کمتر و تصاویر پرتره استفاده می‌شود.
روی ماژول دوربین ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس لوگوی ZEISS به همراه علامت *T را می‌بینید که نشان‌دهنده وجود پوشش ضدبازتاب در هر دو سمت تمامی لنزهاست. به‌علاوه، در این دوربین از ساختار نانو-کریستال استفاده شده که در نوع خود بی‌نظیر است.
ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند که گرافیک آن ۳۵ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبل است. ویوو در این گوشی از رم پرسرعت LPDDR5 بهره گرفته که سرعت انتقال داده آن تا ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد (۱۶ درصد سریع‌تر از ایکس ۵۰ پرو پلاس). برای حافظه داخلی هم از فناوری UFS 3.1 استفاده شده که ۱۴ درصد از نسل قبلی پرو پلاس سریع‌تر است.
ویوو X60 پرو پلاس با دوربین قدرتمند و گیمبال جدید معرفی شد 1
پرچمدار جدید ویوو نمایشگری ۶.۵۶ اینچی از نوع OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی دارد. این صفحه از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای کالیبریشن بسیار دقیقی برای رنگ‌هاست. حداکثر روشنایی نمایشگر ایکس ۶۰ پرو پلاس به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد، ولی رزولوشن آن +1080p است.
دوربین این گوشی می‌تواند تصویربرداری +4K HDR10 و 8K معمولی داشته باشد. ایکس ۶۰ پرو پلاس انرژی خود را از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، خبری از شارژ بی‌سیم نیست. این پرچمدار برخلاف ترند فعلی بازار با آداپتور شارژر و ایرفون سیمی عرضه می‌شود و حتی تبدیل USB-C به جک هدفون دارد.
ایکس ۶۰ پرو پلاس در دو نسخه ۸ + ۱۲۸ گیگی و ۱۲ + ۲۵۶ گیگی فروخته می‌شود که قیمت آن‌ها به‌ترتیب ۷۷۵ و ۹۲۰ دلار است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۱ دارد و از پوسته OriginOS 1.0 بهره می‌برد.