انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درباره جک s5 و هیوندای توسان:
جک s5 برای نخستین بار در سال 1394 قدم به خیابان‌های ایران گذاشت. این خودرو در همان ابتدای کار به دلیل طراحی ظاهری جذاب خود و لیست بی‌انتهای امکانات رفاهی توانست به‌سرعت در فهرست کراس‌اوورهای پرفروش جای گیرد. در حال حاضر کرمان‌موتور خدمات جک s5 را ارائه می‌دهد. نسل دوم هیوندای توسان نیز از سال 2009 بر روی خط تولید هیوندای قرار گرفت. اما مدل 2011 آن موفق به حضور در بازار ایران شد. این خودرو برای تامین توان خود از یک پیشرانه 6 سیلندر استفاده می‌کند.

آیا جک s5 به قیمت آن می‌ارزد؟
حال که تا حدودی با تاریخچه این دو خودرو آشنا شدید، زمان آن فرارسیده که وارد فضای قیمتی شده و بررسی کنیم که آیا قیمت جک s5 برای این خودرو مناسب است یا نه؟ جک S5 خودرویی است که از یک پیشرانه 4 سیلندر با ظرفیت 2 لیتر برای تامین توان خود استفاده می‌کند. این پیشرانه مجهز به فناوری توربوشارژ بوده و می‌تواند قدرتی معادل 174 اسب بخار را برای این خودرو به ارمغان آورد. گیربکس جک s5 در دو نمونه دستی و اتوماتیک به بازار آمده که نمونه دستی آن می‌تواند در 10.5 ثانیه خود را از صفر به صد برساند. اما در نمونه اتوماتیک این زمان تا 11.5 ثانیه افزایش پیدا می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان جک s5 را یک خودروی خانوادگی دانست که می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی نیازهای سفرهای درون‌شهری باشد و حتی در سفرهای جاده‌ای نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

این قوای فنی مناسب وقتی در کنار ظاهر زیبا و امکانات رفاهی بیش‌ازحد جک اس 5 قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که هیچ خریداری در پرداخت قیمت جک اس 5 شک به دل خود راه ندهد. به عبارت بهتر می‌توان گفت که جک s5 در نوع خود کراس‌اووری است که ارزش خرید را برای خانواده‌های ایرانی دارد. زیرا دارای یک کابین جادار و سرشار از امکانات است که به‌خوبی از پس برآورده کردن نیازهای یک خانواده در طول سفر برمی‌آید. در کنار این‌ها ایمنی این خودرو نیز در مقایسه با سایر خودروهای چینی بالاتر است. همچنین کرمان موتور نیز خدمات پس از فروش خوبی را برای جک s5 ارائه می‌دهد. پس می‌توان گفت که قیمت جک s5 یک قیمت منطقی و معقول است.

مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر 1

آیا هیوندای توسان به قیمت آن می‌ارزد؟
هیوندای توسان نسل دوم از سال 2011 با پیشرانه‌ای 2.4 لیتری به ایران راه پیدا کرد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر 176 اسب بخار را در 6000 دور بر دقیقه برای هیوندای توسان به ارمغان آورد. برای انتقال قدرت در این خودرو از یک گیربکس 6 سرعته خودکار استفاده می‌شود. همچنین هیوندای توسان ix35 مدل LM مجهز به سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل است که قدرت تولید پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که قیمت توسان با توجه به مشخصات فنی آن منطقی است.

اما تنها مشخصات فنی خوب نیست که قیمت توسان را منطقی کرده و ارزش خرید آن را بالا برده است. این خودرو کابین جاداری دارد که برای استفاده‌های خانوادگی مناسب است. همچنین امکانات رفاهی آن نیز مانند سایر خودروهای کره‌ای در سطح بالایی قرار دارند. در کنار این‌ها شما در پشت فرمان هیوندای توسان می‌توانید یک سواری نرم و راحت را تجربه کنید. مجموع این عوامل در کنار خدمات پس از فروش خوب و راحتی دسترسی به لوازم‌یدکی باعث شده است که شما از پرداخت قیمت توسان هیچ‌گاه پشیمان نشوید.

مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر 1

هیوندای توسان کارکرده بهتر است یا جک s5 صفرکیلومتر؟
واضح است که طرفداران خودروهای صفرکیلومتر در این دوراهی به سراغ جک s5 می‌روند. بنابراین تکلیف این دسته از افراد در همان ابتدای کار مثل روز روشن است. اما اگر صفرکیلومتر بودن خودرو در اولویت‌های شما نیست، باید یک نکته را در نظر بگیرید. خودروهای کارکرده خودروهایی هستند که نیاز به خرج بیشتری دارند. از دریافت گواهی معاینه فنی به‌صورت سالیانه در این خودروها گرفته تا خرج‌هایی که ناشی از قدیمی بودن سیستم است. به همین دلیل اگر در این دوراهی به سمت خرید هیوندای توسان کارکرده پیش رفتید، باید خرج‌های ناشی از کارکرده بودن خودرو را نیز به جان بخرید.

این در حالی است که جک s5 صفرکیلومتر تا 5 سال و یا پیمایش 150 هزار کیلومتر، تحت گارانتی کامل کرمان خودرو است. بنابراین تا زمانی که 150 هزار کیلومتر با این خودرو رانندگی نکرده‌اید، نیازی به پرداخت هزینه برای تعمیر یا نگهداری نخواهید داشت. مگر در مواردی که شامل این گارانتی نمی‌شوند. همچنین لوازم جانبی جک s5 نسبت به هیوندای توسان ارزان‌تر است.

اما اگر این هزینه‌ها برایتان اهمیتی ندارد و بیشتر به ظاهر خودرو و امکانات رفاهی آن اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما به شما هیوندای توسان کارکرده است. چراکه این خودرو در کنار اسم بهتر و برند معتبرتر مانند بسیاری از خودروهای کره‌ای استهلاک کمتری داشته و برای کاربردهای آفرودی نیز بهتر است.