انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبار لو رفته از iphone13 5G
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با وجود این که آیفون 12 پرومکس همچنان سر زبان‌ها است، اخباری نیز درباره مدل بعدی آیفون، یعنی آیفون 13 5G منتشر شده و طرفداران را به وجد آورده است. شرکت اپل هنوز از این مدل به طور رسمی رونمایی نکرده ؛ بنابراین اطلاعاتی که از آیفون 13 5G در اختیار داریم، همه مبنی بر شایعات و اخباری می‌باشند که به بیرون درز پیدا نموده است.

بر اساس این اخبار، در سال 2021 شاهد مدل‌های پرو از آیفون 13 خواهیم بود که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به مدل‌های پیشین خواهند داشت. این تفاوت را می‌توان در بدنه این مدل‌ها مشاهده نمود؛ بدنه‌ای با رنگ مشکی مات و بافتی ناهموار که باعث می‌شود این گوشی هوشمند راحت‌تر در دست جای گیرد و به اصطلاح خوش‌دست گردد. صفحه نمایشگر آن نیز علاوه بر نرخ نوسازی 120 هرتز، به فناوری LTPO مجهز خواهد بود. فناوری LTPO این قابلیت را برای گوشی موبایل فراهم می‌کند که به طور خودکار نرخ نوسازی صفحه را بر اساس استفاده شما از دستگاه تنظیم کند و عمر باتری را بهبود بخشد. فناوری LTPO همچنین امکان روشن بودن مداوم صفحه نمایشگر را نیز برای دستگاه فراهم می‌کند؛ این بدان معناست که اطلاعاتی نظیر میزان شارژ باتری، ساعت، تاریخ، نوتیفیکیشن‌ها و مواردی مشابه همیشه بر روی صفحه نمایشگر قابل مشاهده هستند. این همان قابلیتی است که اپل‌ واچ های سری 6 در حال حاضر به آن مجهز می‌باشند.

هر چند که ساختار بدنه مجموعه آیفون 13 به طور کلی مشابه آیفون 12 است، اما حدس و گمان‌هایی نیز درباره افزایش ابعاد بدنه آیفون 13 به اندازه 0.26 میلی‌متر وجود دارد. گزارش‌ها نیز نشان می‌دهند که آیفون 13 از آهن رباهای قوی‌تری در فناوری مگ سیف (MagSafe) در اجزاء درونی خود استفاده می‌کند.

ویژگی حیرت انگیز گوشی هوشمند آیفون 13 5G را می‌توان دوربین منحصر بفرد آن به حساب آورد. در این دوربین از پیکسل‌های مخصوص به عکاسی نجومی استفاده شده است؛ بدان معنا که افراد می‌توانند شب هنگام با گرفتن دوربین به سمت آسمان، ماه و ستاره‌ها را از طریق دوربین مشاهده و از آن‌ها عکس‌برداری کنند. در این حالت دوربین به طور خودکار بر روی قابلیت عکاسی نجومی تنظیم می‌شود. اپل همچنین در صدد آن است که قابلیت فیلم برداری پرتره را به دوربین‌های خود اضافه نماید. بعد از فیلمبرداری، فرد قادر خواهد بود عمق میدان در ویدئو خود را نیز تنظیم کند. کیفیت لنزهای 6 تایی دوربین فوق عریض آیفون 13 5G بهبود زیادی را تجربه نموده است؛ با این حال، کیفیتی به خوبی دو دوربین دیگر نخواهد داشت. از دیگر بهبودی‌های دوربین فوق عریض آیفون 13 5G می‌توان به گشودگی دیافراگم آن اشاره نمود. این عدد در این دستگاه f1/8 می‌باشد که در مقایسه با f2/4 آیفون 12 پیشرفتی قابل توجه به حساب می‌آید. با این قابلیت و میزان گشودگی دیافراگم، کاربر می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را حتی در نور بسیار کم ثبت نماید.

شایعاتی از سوی جان پروسر به گوش می‌رسد که جزئیاتی را درباره شارژر گوشی موبایل آیفون 13 5G افشا می‌کند. بر اساس آن، 70 درصد احتمال دارد که این دستگاه بدون درگاه منتشر شده و بدون استفاده از کابل‌های برق، به صورت بی‌سیم شارژ شود. این اخبار هنوز به صورت رسمی از سمت اپل تائید نشده است، بنابراین نمی‌توان به طور صد در صد از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل نمود؛ بنابراین باید صبر کنیم تا ببینیم در سال میلادی جاری، شرکت اپل چطور آخرین مدل خود را معرفی کرده و از آن رونمایی می‌کند.