انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رده بندی سنی انیمه و مانگا!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
G – All Ages همه سنین
رده بندی سنی انیمه و مانگا! 1

اولین گروه‌سنی مورد بحث ما در دنیای انیمه، رده‌سنی همه سنین G – All Ages می‌باشد. در این گروه سنی شما کم‌ترین میزان خشونت رو مشاهده خواهید کرد. یا اصلأ مشاهده نخواهید کرد. همچنین تمامی رده‌های سنی بدون استثناء می‌توانند، انیمه‌های این گروه رو تماشا کنند. تقریباً چیز خاص و مورد داری هم در این رده مشاهده نمی‌شود. بیشتر هم فاز سازندگی افراد رو در درون خودش داره. برخی هم فقط سرگرم کردن خردسالان!

گرچه رده‌بندی سنی همه سنین G – All Ages رو بدون استثناء می توان با وجود داشتن هر گروه سنی تماشا کرد. ولی این بدین معنا نیست که انیمه‌های این لیست، همه‌شون خیلی بچگونه هستند. به عنوان مثال برخی از آثار هایائو میازاکی Hayao Miyazaki که جزو بهترین‌های دنیای انیمه هستند. در این رده‌بندی سنی انیمه‌ای قرار می‌گیرند. همه هم این مسئله رو قبول دارند.
برخی از آثار موجود در رده‌سنی همه سنین G – All Ages
Porco Rosso

Okko’s Inn

My Neighbor Totoro

Into the Forest of Fireflies’ Light

Howl’s Moving Castle



PG – Children کودکان

رده بندی سنی انیمه و مانگا! 1

دومین گروه سنی دنیای انیمه، مخصوص رده کودکان PG – Children می‌باشد. شروع این رده عمدتاً از سن ۷ سالگی به بالا هستش. اما به طور کلی ما اون رو زیر ۱۳ سال در نظر می‌گیریم. این گروه سنی عمدتاً شامل انیمه‌هایی با محتوای آموزشی، کمدی و قهرمانی است. البته سایر مسائل نیز در این گروه سنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین منظور از کودکان این است که مخصوص گروه سنی کودکان است. اما سایر گروه‌های سنی بدون مانع می‌توانند از این انیمه‌ها استفاده کنند. به جز افراد پایین‌تر از گروه سنی مورد نظر که شامل خردسالان می‌شود. توصیه دارم که ظرفیت‌های این رده‌سنی انیمه‌ای مانگایی رو هم در نظر بگیرید. چون با اینکه درصد کمی از انیمه‌های خوب رو به همراه همه سنین G – All تشکیل می‌دهند. ولی بازهم همیشه آدم رو غافل‌گیر می‌کنند.

برخی از آثار موجود در رده‌سنی کودکان PG – ChildrenSpirited Away

The Girl Who Leapt Through Time

Little Witch Academia

Castle in the Sky

Wolf Children


PG-13 – Teens 13 or olderنوجوانان
رده بندی سنی انیمه و مانگا! 1

می‌رسیم به رده‌سنی نوجوانان PG-13 – Teens 13 or older که عمده پرطرفدارترین انیمه‌ها درش قرار می‌گیرد. بیشتر انیمه‌های در حال پخش امروزی هم در این گروه خضور دارند. انیمه‌هایی که دارای محتوای اکشن فراوان، صحنه‌های عاشقانه فراوان و شخصیت‌هایی که ذات قهرمانانه دارند نیز از این گروه شروع می‌شوند.

دلیل این امر این است که افراد این گروه‌سنی انیمه‌ای مانگایی، عمدتاً وارد سن نوجوانی و بلوغ شدند. لذا انیمه‌های ژاپنی با نشان دادن شخصیت‌های متعدد و جذاب و سایر مسایل، سعی در ساختن شخصیت افراد در یک راستای خوب، دارند. صدالبته بیشتر انیمه‌های عاشقانه و کمدی هم با توجه به گروه‌سنی فوق، از این رده شروع می‌شوند.

برخی از آثار موجود در رده‌سنی نوجوانان PG-13 – Teens 13 or older
Black Clover

Naruto

One Piece

Your Lie in April

Sword Art Online


R – 17+ (violence & profanity)جوانان
رده بندی سنی انیمه و مانگا! 1

گروه سنی بعدی، جوانان است که عمدتاً با نام انگلیسی (R – 17+ (violence & profanity شناخته می‌شه. رده‌سنی حوانان به طور کلی افراد بالای ۱۷ سال رو در لیست بینندگان دارد. البته اگه ۱۷ سال به بالا هم نبودید، مشکلی نیست و می‌تونید تماشاشون کنید. فقط جنبه داشته باشید. علاوه بر این، رده‌سنی جوانان اولین گروه‌سنی لیست فوق هستش که به طور عمده ژانر روانشناختی درش استفاده می‌شه. همچنین در این گروه خشونت به نسبت گروه قبلی، بالاتر رفته.

در رده‌بندی سنی جوانان به وفور به مسائل مربوط به مشکلات بزرگسالان پرداخته می‌شود. به همین دلایل، نویسندگان و سازندگان در این گروه سنی، دست بازتری برای استفاده از صحنه‌های خشن، الفاظ رکیک، مسائلی که مغز آدم رو می‌پوکونه. به همراه پرداخت به انواع مسائل جنگی، جنسی، سیاسی و روانشناختی و کلی چیز دیگه دارند. این گروه سنی بعد از رده‌بندی سنی نوجوانان PG-13 – Teens 13 or older بیشترین میزان طرفدار و محبوبیت را دارا می‌باشد. البته به نظر من بهترین انیمه‌ها در این رده هستند!


برخی از آثار موجود در رده‌سنی R – 17+ (violence & profanity)
Attack on Titan

Fate/Zero

Code Geass

Death Note

Re:ZERO -Starting Life in Another World-



R+ – Mild Nudityبزرگسالان

رده بندی سنی انیمه و مانگا! 1

آخرین رده‌بندی سنی انیمه و مانگا گروه سنی بزرگسالان است. که با نام انگلیسی R+ – Mild Nudity در سایت مای انیمه لیست Myanimelist شناخته می‌شود. این گروه سنی مدل سطح بالاتره رده‌سنی جوانان R – 17+ (violence & profanity) می‌باشد. یعنی صحنه‌هایی که خون فواره می‌زنه، روانشناختی سنگین و مسائل جنسی به مقدار بالا موجود می‌باشد. همچنین در ژاپن، رده‌سنی این گروه از ۲۳ سالگی آغاز و تا بی‌نهایت ادامه میابد.

برای دوستانی که فکر می‌کنند انیمه‌ها، برای بچه‌هاست، توصیه دارم به معروف‌ترین انیمه‌های گروه سنی بزرگسالان و جوانان مراجعه کنن. تا توی همون قسمت اول، این توهم بزرگ تبدیل به هاله‌ای از ابهام تبدیل گردد. البته انیمه‌های موجود در رده‌بندی سنی جوانان و مخصوصاً بزرگسالان صرفاً خشن نیست. گاهی ممکنه که خشونت بسیاری دیده نشه. ولی بدلیل پرداختن به مسائل سنگین روانشناختی یا سایر مسائل، سر از این رده‌های سنی انیمه‌ای و مانگایی درآوردند.

برخی از آثار موجود در رده‌سنی بزرگسالان R+ – Mild Nudity
Berserk

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion

Sankarea: Undying Love

Paprika

Apocalyptic Academy: Highschool of the Dead


منبع:varune.com

با سپاس .-. Heart