انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی تمام ژانر های انیمه!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی تمام ژانر های انیمه! 1


کنیــــچـــیــوا~ (こんにちは / سلام!) ^.^

اکشن (Action)
ژانر اکشن Action هرجا که بریم، همیشه جزو رایج‌ترین مورد در ژانرهاست. در این ژانر عمدتاً مخاطب شاهد انواع درگیری‌های فیزیکی، رزمی یا جنگی است. این ژانر با ترکیب شدن با ژانرهای دیگر، همچون هنرهای رزمی، قدرت فرابشری یا کمدی توانسته حسابی بین مخاطبان جا باز کند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر اکشن Action شامل موارد ذیل هستند.
Attack on Titan
Gurren Lagann
One Punch Man
Tokyo Ghoul
My Hero Academia


ماجراجویانه (Adventure)
چیزی که مخاطبان همیشه به دنبال اون هستند. اکتشاف کردن در یک جهان کاملا جدید، در کنار شخصیت‌هاست. ژانر ماجراجویانه Adventure دقیقاً برای برطرف کردن همین نیاز پا به میدان گذاشته است. تا مکان‌ها، سرزمین‌ها و مناطق جدید را با شخصیت‌ها به مخاطبان نشان دهد.‌ ترکیب ژانر ماجراجویانه عمدتاً با اکشن و فانتزی یا علمی-تخیلی همراه است.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر ماجراجویانه Adventure شامل موارد ذیل هستند.
Sword Art Online
Fullmetal Alchemist
Naruto
Bleach
Hunter X Hunter


ماشین ها (cars)
یکی از ژانرهایی که مخاطب به احتمال قوی اون رو نمی‌شناسه. ژانر Cars یا به عبارتی ماشین‌هاست. در این ژانر همین‌طور که از اسم‌ش پیداست، مخاطب قراره با کلی مسائل مربوط به ماشین، از جمله مسابقات اتومبیل رانی روبه‌رو شه. البته در نظر داشته باشید که ژانر Cars با ژانر Mecha که مربوط به رباط‌هاست. متفاوت است.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر Cars ماشین‌ها شامل موارد ذیل هستند.
Redline
Initial D
Tailenders
Wangan Midnight
Bakusou Kyoudai Let’s & Go WGP


کمدی (Comedy)
ژانر کمدی Comedy یا به عبارتی خنده‌دار، ژانری است. که هم در انیمه‌ها و هم در فیلم‌ها، حسابی برای مخاطب دل‌نشین است. در این ژانر عمدتاً شخصیت‌ها، اتفاقات و موقعیت‌ها بیشتر برای خنداندن مخاطب است. البته انیمه‌هایی مثل Gintama نیز هستند. که این فضا را گاهی با پیام‌های اخلاقی، اکشن یا داستانی ترکیب می‌کنند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر کمدی Comedy شامل موارد ذیل هستند.
Gintama
Nichijou – My Ordinary Life
Assassination Classroom
My Little Monster
Monthly Girls’ Nozaki-kun


جنون (Dementia)
ژانر جنون Dementia عمدتاً ترکیب شده با ژانر روان‌‌‌شناختی Psychological هستش. در این ژانر مخاطب شخصیت‌ها را در موقعیتی می‌بیند که به مرز دیوانگی یا خود دیوانگی می‌رسد. یا حتی تحت فشار روانی شدید قرار می‌گیرند. (به طور کلی هدف در این ژانر ترکاندن مغز است. ۰-۰)

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر جنون Dementia شامل موارد ذیل هستند.
When They Cry
Neon Genesis Evangelion
Serial Experiments Lain
FLCL
Paprika


شیاطین (Demons)
ژانر شیاطین Demons را می‌توان با نام دیوها هم نام‌گذاری کرد. در این ژانر مخاطب عمدتاً شاهد انواع شیاطین، دیوها، جن‌ها یا هرچیزی که بویی از خبیث بودن، برده است، خواهد بود. البته خون‌آشام‌ها و ارواح یا حتی غول‌های توکیو غول Tokyo Ghoul از این قاعده مستثنی هستند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر شیاطین Demons شامل موارد ذیل هستند.
Black Butler
Dororo
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
The Devil is a Part-Timer!
Blue Exorcist


درام (Drama)
احتمالاً خیلی‌ها ژانر درام Drama یا دراما رو معادل عاشقانه می‌دونن. اما درام به معنای آن است که شخصیت‌ها در چارچوب کاملاً واقع‌گرایانه با انواع مشکلات سر و کله می‌زنند. بسیاری از انیمه‌های معروف نیز که با احساسات آدم بازی می‌کنند. در ژانر درام Drama قرار می‌گیرند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر Drama درام شامل موارد ذیل هستند.
Attack on Titan
Tokyo Ghoul
Angel Beats!
Fullmetal Alchemist
Your Name


ایچی (Ecchi)
بیشتر مخاطبان انیمه‌ای با ژانر ایچی یا اچی Ecchi آشنایی کامل رو دارند. در این ژانر عمدتاً پوشش شخصیت‌ها از حد مناسب پایین‌تر بوده. حرف‌ها و شوخی‌های نامناسب به صورت محسوس یا نامحسوس وجود دارد. البته انیمه‌های ایچی Ecchi از نوع سبک که فقط کمی پوشش نامناسب دارد. شروع شده و تا نوع سنگین که بماند، ادامه دارد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر ایچی Ecchi شامل موارد ذیل، به ترتیب سبک تا سنگین هستند.
The Seven Deadly Sin’s
Highschool of the Dead
Food Wars
No Game No Life
High School DxD


فانتزی (Fantasy)
ژانر فانتزی Fantasy یا خیال‌پردازی یکی از ژانرهایی است که نویسنده در آن، از قوانین این جهان فراتر می‌رود. به عبارتی در داستان‌های فانتزی، از عناصر دنیاهای خیالی، اتفاقات خیالی، جادو یا شخصیت‌های افسانه‌ای استفاده می‌شود. در انیمه‌ها نیز به این ژانر به صورت عالی پرداخته می‌شود. همچنین ترکیب این ژانر با اکشن، کمدی و ماجراجویانه زیاد اتفاق می‌افتد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر خیال‌پردازی Fantasy شامل موارد ذیل هستند.
Overlord
Princess Mononoke
Fate/Zero
Fairy Tail
Re:ZERO -Starting Life in Another World-


(بازی Game)
از اسم ژانر بازی Game معلومه که مخاطب با چی قراره رو‌به‌رو شه. به عبارتی هرچیزی که مربوط به بازی باشد. می‌تواند در ژانر بازی Game وجود داشته باشد. حال می‌تواند، ورود به دنیای بازی‌ها باشد. می‌تواند یک جهان فانتزی باشد که بر اساس بازی کار می‌کند. یا می‌تواند یک بازی را در یا پشت دنیای واقعی به اجرا در آورد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر بازی Game شامل موارد ذیل هستند.
Accel World
Kakegurui
Death Parade
Sword Art Online
Log Horizon


حارم یا حرم سرا (Harem)
ژانر Harem در جامعه ایرانی ما، با نام حرم‌سرا هم شناخته می‌شود. این ژانر که آثار معروف کمی رو داره. در بین مخاطبان، تونسته قشر خاصی رو راضی نگه داره. در این ژانر عمدتاً مخاطب شاهد احاطه شدن شخصیت اصلی با شخصیت‌هایی از جنس مخالف (که عاشقش هم هستن ۰-۰) می‌باشد. ترکیب ژانر حرم‌سرا با کمدی ، عاشقانه و ایچی باعث جذابیت بیشتر این ژانر شده است.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر حرم‌سرا Harem شامل موارد ذیل هستند.
Date a Live
Nisekoi: False Love
The Quintessential Quintuplets
The Familiar of Zero


حارم معکوس (Reverse Harem)
حارم معکوس نوعی انیمه است که در آن نقش های جنسیتی عوض شده اند. یک شخصیت زن وجود دارد که همه مردها عاشق او شده اند. همانند حارم سنتی در این ژانر فرعی ژانرهای کمدی و عاشقانه وجود دارند.

تاریخی Historical
برخلاف باور عمومی که ژانر تاریخی Historical فقط شامل آثار تاریخی می‌باشد. ژانر تاریخی Historical در اصل شامل آثاری است. که یا بر اساس واقعیت باشن، یا یک داستان تاریخی را به تصویر بکشند، یا در یک فضای تاریخی در حال وقوع باشن. که مورد آخر، لازم نیست حتماً واقعی باشد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر تاریخی Historical شامل موارد ذیل هستند.
Kingdom
Arslan Senki
The Wind Rises
Samurai Champlo
Spice and Wolf


ترسناک (Horror)
ژانر ترسناک Horror یکی از ژانرهایی است که در دنیای انیمه، وقتی با ژانر روان‌‌‌شناختی، هیجان‌انگیز و معمایی قاطی می‌شه. حسابی مخاطب رو غافل‌گیر می‌کنه. گرچه به احتمال قوی مخاطب نمی‌ترسه. در این ژانر همون‌طور که از اسمش پیداست قراره با صحنه‌های ترسناک و خون‌آلود که گاهی در قالب کابوس به مخاطب القاء می‌شود، روبه‌رو شویم. لازم به ذکر است که طبیعتا از نظر ترس ، می‌توان گفت فیلم‌ها و بازی‌ها به انیمه‌ها برتری دارند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر ترسناک Horror شامل موارد ذیل هستند.
Elfen Lied
Another
Shiki
When They Cry
From the New World


جوسی (Josei)
ژانر جوسی Josei که به معنای زن بالغ هم می‌باشد. با اینکه طیف بینندگانی بسیاری را در خود دارد. عمدتاً زنان بین ۱۸ تا ۴۰ سال را به عنوان بیننده اصلی هدف قرار می‌دهد. این آثار، زندگی عادی یا عاشقانه را به طور بالغانه‌تر روایت می‌کنند. همچنین خبر خاصی از خیال‌پردازی، اکشن یا چیز دیگری نیست. اما لزوماً هم، به یک داستان عاشقانه نمی‌پردازد. سن شخصیت اصلی نیز ممکن است، جوان یا در دوران مدرسه باشد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر جوسی Josei شامل موارد ذیل هستند.
Honey and Clover
Bunny Drop
Hakuoki
Nodame Cantabile
Chihayafuru


کودکان (Kids)
بسیاری از مردم هنوز هم معتقد هستند. که انیمه‌ها برای کودکان هستند. اما نه‌تنها این قضیه اشتباه است. بلکه در حقیقت انیمه‌هایی که داستان‌های ساده و سبک دارند. و همزمان مستقیماً برای کودکان تولید می‌شوند، بسیار کم هستند. البته این بدان معنا نیست که گروه سنی کودکان یا همه سنین، فقط با این انیمه‌ها پر شده‌اند. بلکه ژانر کودکان، یک ژانر جدا است.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر کودکان Kids شامل موارد ذیل هستند.
Pokemon
Digimon Adventure
Doraemon
Sonic X
Brave Story


جادویی Magic
سحر و جادو رو می‌شه ژانری متغیر دونست که به همراه فانتزی‌های خود، مخاطب رو حسابی جلب می‌کنه. در این ژانر ممکن است با داستانی از هیولا‌ها، موجودات فانتزی و جادویی یا در بیشتر موارد انواع جادوها روبه‌رو شویم. حال ممکن است داستان یک انیمه Mahou Shoujo یا دختران جادویی باشد. یا یک انیمه جدی همچون Fate/Zero باشد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر جادویی Magic شامل موارد ذیل هستند.
Fate/Zero
The Seven Deadly Sin’s
Fairy Tail
Black Clover
Puella Magi Madoka Magica


هنرهای رزمی Martial Arts
ژانر هنرهای رزمی Martial Arts عمدتاً تمرکز خودش روی تکنیک‌های مبارزه گذاشته. تا هنرهای رزمی و مبارزه‌ای رو به صورت اکشن به تصویر بکشه. حالا ممکنه این هنر، یه جور بکس باشه. ممکنه نینجایی باشه. ممکنه از نوع کشتی کج یا مبارزات خیابانی باشه. حتی انیمه‌های سامورایی یا شمشیرزنی هم اگه خوب مبارزات به تصویر بکشن، می‌رن داخل این لیست.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر هنرهای رزمی Martial Arts شامل موارد ذیل هستند.
Dragon Ball
Naruto
Baki
Kengan Ashura
Basilisk: Ouka Ninpouchou

رباتیک Mecha
ژانر مکا یا رباتیک Mecha همون‌طور که در بالا گفتم، با ژانر ماشین‌ها Cars متفاوت است. در این ژانر عمدتاً مخاطب شاهد انواع ربات‌هاست. البته در حال حاضر بیشتر ربات‌‌های انسان‌نما مثل Gundam رو در ژانر مکا Mecha شاهد هستیم. ولی هر چند وقت یک‌بار انیمه‌هایی مانند Ghost in the Shell هستند. که به نوعی دیگری از رباط‌ها می‌پردازند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر مکا Mecha شامل موارد ذیل هستند.
Code Geass
Gurren Lagann
Aldnoah.Zero
Ghost in the Shell
Neon Genesis Evangelion


جنگی Military
جنگی، نظامی یا شاید استراتژی بهترین توصیف برای ژانر Military است. در این ژانر عمدتاً انیمه سعی کرده تا جنگ‌های جالب، استراتژی‌های خوف‌ناک و نبردهای حماسی رو به تصویر بکشد. لازم به ذکر است که این ژانر گاهی با ژانرهای فانتزی، تاریخی یا علمی-تخیلی و مخصوصاً اکشن همراه می‌شود.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر جنگی Military شامل موارد ذیل هستند.
Attack on Titan
Code Geass
Youjo Senki
Ginga Eiyuu Densetsu
Kingdom


موسیقی (Music)
امروزه با اینکه انیمه‌های موسیقی هم در بین ما وجود دارند. اما مخاطبان با اون‌ها کمتر آشنا هستند. به طوری که یکی دوتا انیمه موسیقی بیشتر تو عمرمون ندیدیم. برای توضیح انیمه‌های موسیقی Music نیز باید گفت. که این‌گونه انیمه‌ها عمدتاً دارای فضایی خوانندگی، موسیقی یا نوازندگی ساز هستند. همراه شدن این ژانر با بخشی از زندگی، عاشقانه یا کمدی هم زیاد اتفاق می‌افتد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر موسیقی Music شامل موارد ذیل هستند.
Nana
Your Lie in April
Carole and Tuesday
Shelter
K-On!

معمایی (Mystery)
ژانر معمایی که با نام‌های رازآلود، رمز و راز و Mystery هم شناخته می‌شود. عمدتاً علاوه بر اینکه با روان‌شناختی قاطی همراه است. در دو نوع خلاصه می‌شود. انیمه‌هایی که کلا داستان پر از رازه و گاهی نصف این رازها پرده برداری نمی‌شن. دوم انیمه‌هایی که یه سری معما وجود دارن، شخصیت‌های اصلی هم می‌رن دنبال حل کردنشون، در بیشتر موارد هم حل‌شون می‌کنند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر معمایی Mystery شامل موارد ذیل هستند.
Darker than Black
Monogatari
Monster
Mushishi
Made in Abyss


تقلیدی (Parody)
وارد ژانری شدیم که در حال حاضر عمو گینتاما درش، حسابی رکورددار هستش. این ژانر که با نام تقلیدی Parody شناخته می‌شود. عمدتاً فاز کمدی دارد. تا با تقلید کردن از انیمه‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها و … مخاطب رو به وجه بیاورد. (البته لازم به ذکره که در ژاپن حتی اگه بخوای تقلید کمدی بری، باید از صاحب اثر اجازه کسب کنی، وگرنه بای بای ۰-۰)

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر تقلیدی Parody شامل موارد ذیل هستند.
Gintama
Konosuba
Sayonara Zetsubo Sensei
The Melancholy of Haruhi Suzumiya
FLCL


پلیسی (Police)
در ژانر پلیسی Police همون‌طور که از نام‌ش پیداست. قراره با انواع پلیس‌بازی همراه بشیم. که همگی در حال تلاش برای اجرای قوانین و حفظ نظم جامعه هستند. اما همیشه شخصیت‌های اصلی، افسر پلیس نیستند. ممکن است کارآگاهان، پژوهشگران یا حتی مجرمان هم به عنوان شخصیت‌های اصلی ظاهر شوند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر پلیسی Police شامل موارد ذیل هستند.
Monster
Ghost in the Shell
Psycho-Pass
Death Note
Detective Conan


روان‌‌‌شناختی (Psychological)
به طور کلی ژانر روان‌شناسی، انیمه‌هایی را در بر می‌گیرد. که از علم روانشناسی در داستان خودشون استفاده می‌کنند. اونم به صورت علمی! اما ژانر روانشناختی فقط روی اشخاص یا بیماری‌های روانی تمرکز ندارد. بلکه بر روی احساسات افراد، جامعه، جنگ‌ها و اخلاقیات هم نظر بسیار خوبی دارد. که باعث می‌شود. مخاطب دلش بخواهد این داستان‌ها رو با جون و دل دنبال کند. حالا چه در عین واقع‌گرایانه بودن. چه در عین دور بودن از واقعیت دانسته‌های ما!

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر روان‌‌‌شناختی Psychological شامل موارد ذیل هستند.
Perfect Blue
Neon Genesis Evangelion
Parasyte -the maxim-
Tokyo Ghoul
Re:ZERO -Starting Life in Another World-


عاشقانه (Romance)
ژانر عاشقانه که تمرکز خاصی بر روی روابط شیرین عاشقانه دارد. ژانری است که هرجا بریم، بهترین‌ها ازش هست. اما عاشقانه‌های انیمه‌ای به اعتقاد بسیاری از جمله خودم، نسبت به فیلم‌ها برتری بسیاری دارد. چراکه ارتباط در انیمه‌ها به نسبت برخی فیلم‌های خارجی، سالم‌تر، ساده‌تر، زیباتر، احساسی‌تر عمل می‌شود. و گاهی طوری عمل می‌شود که مخاطب اون رو با واقعیت یکی می‌دوند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر عاشقانه Romance شامل موارد ذیل هستند.
Your Lie in April
Clanned
Toradora
Anohana
Spice and Wolf


سامورایی (Samurai)
(همون‌طور که همه اطلاع دارید ژاپن زادگاه سامورایی‌هاست ۰-۰) جنگجویان شمشیر به دستی که برای اهداف خود یا دیگران شمشیر به دست می‌گیرن. به همین علت ژانر سامورایی Samurai خیلی برای خودش شاخ هستش. معمولاً نیز ژانر سامورایی Samurai با ژانرهایی همچون اکشن، کمدی یا عاشقانه همراه می‌شود. تا داستان سامورایی‌ها رو به نوعی خاص به تصویر بکشد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر سامورایی Samurai شامل موارد ذیل هستند.
Samurai Champloo
Gintama
Basilisk
Samurai X
Drifters


مدرسه‌ای (School)
انیمه‌های بسیاری هستند. که از مدرسه به عنوان یه مکان برای برپایی داستان خود استفاده می‌کنند. این انیمه‌ها ممکن یک مدرسه عادی یا یک مدرسه غیرعادی را به تصویر بکشند. امروزه نیز ترکیب ژانر مدرسه‌ای School با ژانرهای درام، کمدی، عاشقانه و بخشی از زندگی به تعداد مکرر دیده می‌شود.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر مدرسه‌ای School شامل موارد ذیل هستند.
A Silent Voice
Kaguya-sama: Love is War
Assassination Classroom
Food Wars!
Daily Lives of High School Boys


علمی-تخیلی (Sci-Fi)
بسیاری ژانر علمی-تخیلی Sci-Fi را با ژانر خیال‌پردازی Fantasy اشتباه می‌گیرند. در جواب این دوستان باید گفت که ژانر Sci-Fi از عناصر خیالی در داستان خود کم‌تر و در حد صفر استفاده می‌کند. به جای آن، سعی شده تا یک داستان بر پایه علم نوین به تصویر کشیده شود. اما چون این گونه داستان‌ها از واقعیت فعلی ما دور هستند، نام علمی-تخیلی Sci-Fi را گرفته است.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر علمی-تخیلی Sci-Fi شامل موارد ذیل هستند.
Steins;Gate
Ginga Eiyuu Densetsu
Cowboy Bebop
Castle in the Sky
Trigun


سینن (Seinen)
انیمه‌های سینن Seinen انیمه‌هایی هستند که جمعیت هدف‌شان، مردان ( ۱۸ تا ۴۰ ۰-۰) سال است. البته سایر افراد نیز می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند. این‌گونه انیمه‌ها عمدتاً دارای محتوای بالغانه‌تر و صریح‌تر هستند. شخصیت پردازی، اتفاقات، دیالوگ‌ها و صحنه‌ها که گاهی خشن هم هستند، به همین صورت، بالغانه‌تر هستند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر سینن Seinen شامل موارد ذیل هستند.
March Comes In Like A Lion
Vinland Saga
Berserk
Monster
Rainbow


شوجو (Shoujo)
شوجو Shoujo که به معنای دختر جوان نیز می‌باشد. عمدتا جمعیت دختران (بین ده تا هجده سال ۰-۰) را هدف قرار داده. البته سایر گروه‌های مخاطبان نیز می‌توانند از این ژانر لذت ببرن. در این ژانر شخصیت اصلی معمولا دختر بوده. داستان نیز بر روی بعد عاشقانه، کمدی و درام تاکید دارد. این ژانر البته حالت دیگری هم دارد، که در آن شخصیت‌های اصیل پسر و جذاب‌تر هستند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر شوجو Shoujo شامل موارد ذیل هستند.
Natsume’s Book of Friends
Banana Fish
Kamisama Kiss
Into the Forest of Fireflies’ Light
My Little Monster


شوجو آی (Shoujo-ai)
شوجو آی در لغت به معنای “عشق دخترانه” است و شخصیت های مونث این انیمه عشق و احساسات خود را به یکدیگر ابراز می کنند. عشق نمایش داده شده در این ژانر فرعی در مقایسه با ژانر یوری خفیف تر است. انیمه های این ژانر بیشتر بر عشق تمرکز دارند تا روابط صمیمانه.

یوری (Yuri)
یوری نسخه بالغ و واضح شوجو آی است. شخصیت های زن بالغ تر بوده و روابط میان آن ها نیز جدی تر است.

شونن (Shounen)
شونن Shounen که به معنای پسر حوان نیز می‌باشد. معادل عکس ژانر شوجو Shoujo است. که مخاطبان بسیاری دارد. به طور کلی در این ژانر عمدتا مبارات، شخصیت‌های جذاب، رزمی کاری به همراه داستان شخصیتی جذاب، دیده می‌شود. اما همیشه این‌گونه نیست. نویسنده‌ها هم تمام تلاششون رو برای کسب رضایت جوان‌ترها می‌کنند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر شونن Shounen شامل موارد ذیل هستند.
Death Note
Attack on Titan
Naruto
My Hero Academia
The Future Diary


شونن آی (Shounen-ai)
شونن آی به معنای عشق پسرانه شخصیت های مذکر (معمولا پسران جوان) و رابطه میان آن ها را نشان می دهد. عشق نمایش داده شده در این ژانر فرعی در مقایسه با ژانر یوری خفیف تر است. در این انیمه ها بیشتر بر عشق شکل گرفته تمرکز می شود تا روابط حقیقی.

یائویی (Yaoi)
یائویی ژانر فرعی جنسی است که از شونن آی واضح تر می باشد. در این ژانر فرعی روابط بین مردها (معمولا پران بزرگ تر) نشان داده می شود. همچنین بیشتر بر روابط جدی تکیه خواهد شد.

بخشی از زندگی Slice of Life
وقتی بحث ژانر بخشی از زندگی پیش میاد. منظور خود زندگی واقعی است. به عبارتی داستان‌هایی که در این ژانر هستند، واقعاً در حوزه زندگی قرار می‌گیرند و بخشی از آن را به تصویر می‌کشند. کم‌تر دیده شده که ژانر بخشی از زندگی Slice of Life با ژانرهایی همچون فانتزی یا علمی-تخیلی قاطی شود. اما با ژانرهای مدرسه‌ای، کمدی و عاشقانه به همراه درام زیاد ترکیب می‌شود.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر بخشی از زندگی Slice of Life شامل موارد ذیل هستند.
Toradora!
Clannad
Violet Evergaden
Love, Chunibyo & Other Delusions!
The Pet Girl of Sakurasou


فضایی (Space)
انیمه‌های فضایی Space عمده داستان خودشون رو در فضا می‌گذرانند. به همین دلیل به عنوان یک ژانر مستقل شناخته می‌شوند. و ترکیب این ژانر با ژانرهای Sci-Fi و Mecha نیز بسیار دیده می‌شود. یکی از زیبایی‌های ژانر فضایی Space این است که مخاطب در این آثار می‌تواند بزرگی فضا و کیهان را به خوبی دریابد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر فضایی Space شامل موارد ذیل هستند.
Ginga Eiyuu Densetsu
Cowboy Bebop
Mobile Suit Gundam
Planetes
Space☆Dandy


ورزشی Sports
انیمه‌های ورزشی که این روزها انواع ورزش‌ها رو به دنیای خودشون آوردند. توانستند در میان مخاطبان جای باز کنند. چراکه انیمه‌های Sports روایت متفاوت، توصیفی، جدید و جذابی رو از ورزش‌‎های مختلف ارایه می‌دهند. به احتمال قوی هم، خیلی‌ها فوتبالیستا رو در این ژانر یادشان می‌‎آید. اما تنوع این ژانر هنوز از این اثر تازه شروع شده.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر ورزشی Sports شامل موارد ذیل هستند.
Haikyuu!!
Kuroko’s Basketball
Yuri!!! on Ice
MEGALOBOX
Free! – Eternal Summer


فرابشری (Super Power)
اگر انیمه‌ای رو دیدید که قدرتی بسی خفن ، در حد یا فراتر از قهرمان‌های Marvel داره. بدویند که این اثر در ژانر قدرت فرابشری Super Power قرار می‌گیرد. این‌گونه قدرت‌ها عمدتا از قدرت بدنی و سرعت بالا متغییر هستند. تا قدرت‌های ارواح یا حتی فضایی‌ها!

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر قدرت فرابشری Super Power شامل موارد ذیل هستند.
One Punch Man
Hunter x Hunter
Attack on Titan
Bleach
Kill la Kill


فراطبیعی (Supernatural)
فراطبیعی Supernatural یا مافوق طبیعی با قدرت فرابشری Super Power کاملا تفاوت دارد. در ژانر Supernatural عمدتا به موضوعاتی پرداخته می‌شود که خارج از درک یا واقیعیت پذیرفته شده ما هستند. این موارد می‌تواند یک موجود آدم‌خوار یا حتی دفترچه مرگ باشد.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر فراطبیعی Supernatural شامل موارد ذیل هستند.
Tokyo Ghoul
Angel Beats!
Noragami
Death Note
Soul Eater


هیجان‌انگیز (Thriller)
مهیج، دلهره‌آور یا به عبارتی ژانر هیجان‌انگیز Thriller که از به تعلیق انداختن داستان، کشش و هیجان به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می‌کند. هدفش فقط سیخ کردن موی تن مخاطب می‌باشد. این ژانر از زیرمجموع‌های معمایی و جنایی به همراه کمی فاز ترسناک هم به حساب می‌آید. به همین علت جذابیت آن بیشتر می‌شود.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر هیجان‌انگیز Thriller شامل موارد ذیل هستند.
Steins;Gate
Death Note
the Garden of sinners
Another
Terror in Resonance


خون‌آشام (Vampire)
انیمه‌های خون‌آشامی (همون‌طور که از اسمش تابلوست ۰-۰) دارای روایات مختلفی از خون‌آشام‌هاست. این‌گونه آثار که در ژانر فراطبیعی Supernatural هم طبقه‌بندی می‌شوند. ممکن است داستان یک شکارچی خون‌آشام، یک خون‌آشام یا موردی دیگر را بیان کند.

برخی از انیمه‌های معروف در ژانر خون‌آشام Vampire شامل موارد ذیل هستند.
Monogatari
Hellsing Ultimate
Shiki
Vampire Knight
Seraph of the End


ایسکای (Isekai)
ایسکای به معنای “جهان دیگر” است و شامل انیمه ای است که در آن قهرمان خود را در جهان دیگری می یابد. این دنیای جدید اغلب فانتزی بوده و از بازی های نقش آفرینی گرفته می شوند. این انیمه ها در سال های ۲۰۱۰ به اوج رسیده و در این دهه به اوج رسیدند. قسمتی از انیمه ایسکای از رمان ها گرفته می شود نه از مانگا. محبوب ترین انیمه این ژانر “هنر شمشیر زنی آنلاین” است. اگرچه دنیای این انیمه واقعیت مجازی است اما یک دنیای فانتزی هم نشان داد که می تواند در آثار دیگر تقلید شود.

این نوع انیمه آنقدر فراگیر شد که واکنشی علیه آن رخ داده است. (از اونجایی که بازار از این داستان ها اشباع شده ، داستان پردازان داستان های ایسکای را ممنوع کردن ۰-۰)

برخی از نمونه های انیمه ایسکای عبارت اند از:
Gate
Konosuba
Re:Zero
Sword Art Online

هنتای (Hentai)
هنتای (در زبان ژاپنی به معنای منحرف است۰-۰) شامل انیمه های بالای ۱۸ سال می باشد. برهنگی و مسائل جنسی از مضامین این انیمه هستند. برخلاف ایچی در اینجا بر محتوای جنسی تمرکز می شود نه روایت و خط داستان. به همین دلیل است که انیمه های این ژانر کوتاه و بی محتوا هستند.

با سپاس (: 735
گل کاشتی که D:
خسته نباشی ^^
میتونی توش از این به بعد انیمه های جدیدم معرفی کنی ._.
(02-03-2021، 19:37)-Demoniac- نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
گل کاشتی که D:
خسته نباشی ^^
میتونی توش از این به بعد انیمه های جدیدم معرفی کنی ._.

ممنون D: Heart
چشم حتما ^.^
اتفاقا تو ذهنم بود انیمه های جدید امسال یا فصل های جدید و معرفیشونو بزارم
بازم ممنونم از نظر و راهنماییت *-*
(02-03-2021، 19:19)AVA_MADI* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
به همین دلیل است که انیمه های این ژانر کوتاه و بی محتوا هستند.

هییییی یعنیییییی چییییییییی بییییییییییی محتواااااااااااااااااااا
(05-03-2021، 0:20)ʍouʞ noʎ ʻʍouʞ n ɟı نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
(02-03-2021، 19:19)AVA_MADI* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
به همین دلیل است که انیمه های این ژانر کوتاه و بی محتوا هستند.

هییییی یعنیییییی چییییییییی بییییییییییی محتواااااااااااااااااااا

منظور از بی محتوا بودنش اینه که این ژانر برای بزرگسالانه و چون به موضوعات بزرگسالانه تر میپردازه معمولا انیمه های کوتاهی هستن که کمتر کسی این ژانر رو نگاه میکنه و انیمه تو این موضوعات فلان و فلان که اسمشو نمیبرم کمتر و ضعیف تر کار میکنه و به جاش توی ژانر های پربازدید تر و اساسی تری فعالیت قوی داره که این خودش یه نکته مثبته ٠-٠
منظور من این بود اما کوتاهی از من بود که منظورمو خیلی خلاصه گفتم حتما این رو اضافه میکنم عذر میخوام .-.
با سپاس از شما(: