انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه مرغ برشته مراکشی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طرز تهیه مرغ برشته مراکشی 1




مواد لازم مرغ برشته مراکشی
سینه مرغ : 4 عدد
روغن زیتون : 5 ق غ
سیر :3 یا 4 حبه
گشنیز و جعفری : 100 یا 200 گرم
آبلیمو : 5 ق غ
پودر گشنیز :یک ق چ
پودر فلفل قرمز : یک ق چ
نمک :یک ق چ
پودر زیره سبز : نصف ق چ
مرغ مراکشی

طرز تهیه مرغ برشته مراکشی عالی
در مرحله اول باید به سراغ تهیه سس این مرغ جذاب و خوشمزه بروید برای این کار ابتدا روغن زیتون ، پودر گشنیز ، پودر فلفل قرمز و نمک ، سیر ، پودر زیره ، آبلیمو را داخل میکسر بریزید و و آن ها را میکس کنید تا کاملا یک سس یک دست به شما بدهد می توانید برای راحتی کارتان 2 تا 4 قاشق آب و یا سرکه درون این مواد بریزید. این کار کاملا سلیقه ای می باشد.

در ادامه گشنیز و جعفری را خرد کنید و در یک کاسه بزرگ برزید سپس مایع سسی که حاضر شده است را درون کاسه جعفری و گشنیز بریزید و ترکیب کنید.

در این مرحله باید سینه های مرغتان را خوب بشورید و تمیز کنید سپس استخوان آن ها را خارج کنید و از سمت پهنای آن مرغ را 3 برش بزنید تا لایه های نازک تری از سینه مرغ داشته باشد.

سینه های مرغی که برش زده اید را درون کاسه شمال سس بریزید و کمی برش های مرغ را تکان دهید تا مواد سس به خورد مرغ ها برود.

بعد از اینکه مرغ ها را چیدید روی کاسه و یا ظرفتان را سلفون بکشید و آن رادرون یخچال بگذارید تا حدود 4 ساعت استراحت کند و مواد به خورد مرغ ها برود میزان زمانی که مرغ ها درون یخچال می ماند بسیار مهم است شما می توانید این مواد را شب تههیه کرده و صبح آن ها را کباب کنید این باعث می شود تا مرغ شما خوشمزه تر شود.

حال مرغ ها را از کاسه خارج کرده و درون تابه چرب شده با روغن بگذارید تا سرخ و همچنین بپزدو می توانید در این مرحله از گریل نیز استفاده کنید دو طرف مرغ هایتان را سرخ کرده و یا گریل کنید.

مرغ شما حاضر است می توانید آن را با جعفری و گشنیز سرو کنیدو یا از گوجه گیلاسی استفاده کنید.