انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﺸﺪﻥ؛ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﻌﻀﻼ‌ﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﻗﯿﻤﺖ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﺸﺪﻥ؛ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﻌﻀﻼ‌ﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﻗﯿﻤﺖ 1

ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺑﺮﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩﯼ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ‌ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻣﯿﺦ ﺑﺮ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻧﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺩﻭﺭ، ﭼﻨﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ، ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ‌ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﭼﻨﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﺒﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﻧﯿﺰ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺑﺎﻧﺪﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ.

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻃﯽ ﯾﮑﯽ ﺩﻭﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﻋﻤﻼ‌ ﺑﻪ ﮐﺎﻻ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻔﻆ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﺷﺪﺕ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﭘﯽ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﯾﺪﮐﯽ، ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺳﻤﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﻌﻀﻼ‌ﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺩﺯﺩﯼ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﭘﺎﺷﯽ ﻭ ﺧﻂ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻭ ...ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﻋﻤﻼ‌ ﺟﺮﺍﺕ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﮐﻪ ﺣﺎﻻ‌ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﻗﯿﻤﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺎﻣﻼ‌ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻟﻮﮐﺲ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻟﻮﮐﺲ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 2014 ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺷﺪ، ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﯿﭻ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ 2.5 ﻟﯿﺘﺮ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ‌ ﻭ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻ‌ﺭ، ﻣﺠﻮﺯ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﻤﻼ‌ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ، ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺎﯾﻪ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ 40 ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻ‌ﺭ ﻭ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺿﻌﯿﻒ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺎﺯﻫﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﯾﮑﺼﺪ ﺩﺭﺻﺪﯼ ﺑﺎﻏﺚ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺣﺘﯽ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺮﺳﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻟﻮﮐﺲ، ﺣﺘﯽ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺼﻮﺏ ﺷﺪﻥ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﯿﺰ، ﺑﻪ ﺍﻧﻮﻉ ﻭ ﺍﻗﺴﺎﻡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻠﺰﻡ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻓﺮﺳﻮﺩﻩ، ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﺁﻣﺒﻮﻻ‌ﻧﺲ ﻫﺎ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻭ ...ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺩﻭﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ.

ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ‌ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ 6 ﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺯ ﻃﯽ ﺩﻭﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﮔﻮﯾﺎ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻟﻮﮐﺲ ﺳﺎﺑﻖ ﻧﯿﺰ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻟﻮﮐﺲ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻋﻤﻼ‌ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻗﯿﻤﺖ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻧﺮﺥ ﻓﻌﻠﯽ ﺍﺭﺯ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﻤﻼ‌ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 150 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ (ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ) ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺣﺎﻟﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﻋﻤﻼ‌ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺗﻮﺳﺎﻥ، ﺭﻧﻮ ﻓﻠﻮﺋﺲ، ﻣﯿﺘﺴﻮﺑﯿﺸﯽ ﻟﻨﺴﺮ
 ﻭ ...ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻟﻮﮐﺲ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻧﻤﯽ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﭘﺮ ﺗﯿﺮﺍﮊ ﺗﺮﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ (ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺳﺎﻧﺘﺎﻓﻪ) ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺭﺩﻩ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮﯼ ﺟﺎﯼ ﻣﯿﮕﯿﺮﻓﺖ.

ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺻﻒ ﭘﺮﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﭼﻪ ﻣﻌﻀﻠﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﻋﺠﯿﺐ ﻭ ﻏﺮﯾﺐ ﻭ ﻣﺘﻐﯿﯿﺮ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻧﺪ.

ﻧﮑﺘﻪ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﺁﻧﮑﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﻟﻮﮐﺲ ﻧﯿﺰ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺣﺎﻻ‌ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ ﻧﻮ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﻌﻠﯽ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻏﯿﺮ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ (ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎ ﺍﺳﺘﻮﮎ) ﻧﺼﯿﺐ ﺷﺎﻥ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ. ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﯿﺰ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺳﺎﻟﻢ ﻋﻤﻼ‌ ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﻧﺸﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﺟﺮﺍﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺑﺎﻻ‌ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺗﺼﺎﻋﺪﯼ ﺩﭼﺎﺭ ﻓﺮﺳﻮﺩﮔﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻏﯿﺮ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ، ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺟﺰ ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺑﺎﻻ‌ ﻋﻤﻼ‌ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺷﻮﺩ.