04-04-2021، 3:58
ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۸۱ ﺗﺎ ۱۹۸۳ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۵۴ ﻫﺰﺍﺭﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻً ﻓﻘﻂ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺧﺎﺹ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺎﻣﭙﮑﺖ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺜﻞ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﻭ ﺗﻮﺩﯼ ﺟﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺩﺳﺘﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺗﺎﺷﻮﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺩﺭﻭﻥ ﺑﺪﻧﻪ ﭘﻼﺳﺘﯿﮑﯽ ﻣﺴﺘﻄﯿﻞ ﺷﮑﻞ ﺟﻤﻊ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﯽﺀ ﺟﻌﺒﻪﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ۴۶.۷ ﺍﯾﻨﭻ ﻃﻮﻝ، ۲۱.۳ ﺍﯾﻨﭻ ﻋﺮﺽ ﻭ ۹.۴ ﺍﯾﻨﭻ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۴۹ ﺳﯽﺳﯽ ﺗﮏ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺩﻭ-ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻥ ۲.۵ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ
ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ۴۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ. ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﮐﺎﻣﭙﮑﺖ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻓﻘﻂ ﻓﻀﺎﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﯾﮏ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺗﺎﺷﻮ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽﺩﺍﺩ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﺍﯼ ﮐﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ۱۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ، ﺍﻣﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۳ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻓﺮﻭﺧﺖ. ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻃﯽ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ، ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺩﺭ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ.
ﻫﻮﻧﺪﺍ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺟﺬﺍﺏﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺩﻫﻪ ۱۹۸۰ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۸۱ ﺗﺎ ۱۹۸۳ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺁﭘﺸﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺣﺎﻻ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺎﻧﺲ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.
ﻓﻘﻂ ۵۰۰ ﻣﺎﯾﻞ (۸۰۵ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ) ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻃﯽ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﻮ ﺑﺎﺷﺪ. ﻇﺎﻫﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭﺵ ﮐﺎﻣﻼ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺧﺎﺹ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺘﻠﻨﺪ ﺭﻧﮓﺁﻣﯿﺰﯼ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺭﻧﮓ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﻭ ﺭﻧﮓ ﺩﯾﮕﺮ ﺯﺭﺩ ﺁﻓﺘﺎﺏﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﻗﺮﻣﺰ ﮐﺎﺭﺍﺋﯿﺒﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ۴۷۰۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻠﮑﺴﯿﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺧﺎﺹ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺎﻣﭙﮑﺖ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺜﻞ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﻭ ﺗﻮﺩﯼ ﺟﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺩﺳﺘﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺗﺎﺷﻮﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺩﺭﻭﻥ ﺑﺪﻧﻪ ﭘﻼﺳﺘﯿﮑﯽ ﻣﺴﺘﻄﯿﻞ ﺷﮑﻞ ﺟﻤﻊ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﯽﺀ ﺟﻌﺒﻪﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ۴۶.۷ ﺍﯾﻨﭻ ﻃﻮﻝ، ۲۱.۳ ﺍﯾﻨﭻ ﻋﺮﺽ ﻭ ۹.۴ ﺍﯾﻨﭻ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۴۹ ﺳﯽﺳﯽ ﺗﮏ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺩﻭ-ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻥ ۲.۵ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ
ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ۴۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ. ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﮐﺎﻣﭙﮑﺖ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻓﻘﻂ ﻓﻀﺎﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﯾﮏ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺗﺎﺷﻮ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽﺩﺍﺩ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﺍﯼ ﮐﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ۱۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ، ﺍﻣﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۳ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻓﺮﻭﺧﺖ. ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻃﯽ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ، ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺩﺭ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ.
ﻫﻮﻧﺪﺍ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﺟﺬﺍﺏﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺩﻫﻪ ۱۹۸۰ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۸۱ ﺗﺎ ۱۹۸۳ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺁﭘﺸﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﺘﯽ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺣﺎﻻ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺎﻧﺲ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.
ﻓﻘﻂ ۵۰۰ ﻣﺎﯾﻞ (۸۰۵ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ) ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﮐﺎﻣﭙﻮ ﻃﯽ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﻮ ﺑﺎﺷﺪ. ﻇﺎﻫﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭﺵ ﮐﺎﻣﻼ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺧﺎﺹ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺘﻠﻨﺪ ﺭﻧﮓﺁﻣﯿﺰﯼ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺭﻧﮓ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﻭ ﺭﻧﮓ ﺩﯾﮕﺮ ﺯﺭﺩ ﺁﻓﺘﺎﺏﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﻗﺮﻣﺰ ﮐﺎﺭﺍﺋﯿﺒﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ۴۷۰۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺍﺳﮑﻮﺗﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻠﮑﺴﯿﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ.