انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نمایش مهدی قایدی در دیدار برابر الاهی بار دیگر شرایط بسیار خوب تیم ملی ایران در بخش تهاجمی را به رخ کشید و کار اسکوچیچ برای انتخاب ترکیب اصلی در پست مهاجم را سخت‌تر از قبل کرد کرد.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در خردادماه 4 دیدار سرنوشت ساز در مرحله مقدماتی جام جهانی در شرایطی پیش رو دارد که دراگان اسکوچیچ نفرات بسیار خوبی برای چینش ترکیب اصلی تیمش در اختیار دارد و به خصوص در بخش تهاجمی حضور چند مهره بسیار خوب که این روزها در ترکیب تیمشان می درخشند، کار اسکوچیچ را راحت‌تر کرده و البته به طور همزمان حساسیت برای انتخاب درست در این پست را بالا برده است.
در ادامه این مطلب قصد داریم به تشریح شرایط مهاجمان تیم ملی از نظر آماری بپردازیم:

1- مهدی طارمی: فوتبال ایران طی روزهای اخیر تحت تاثیر درخشش خیره کننده مهدی طارمی در ترکیب دنیا قرار داشته و پس از گل استثنایی این بازیکن به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا بسیاری از رسانه های معتبر دنیا هم بخشی از اخبار خود را به این بازی و عملکرد مهاجم ایرانی پورتو اختصاص داده اند. طارمی پس از اینکه عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را سال گذشته با زدن 18 گل در ترکیب ریو آوه به نام خودش کرد، امسال نیز به درخشش ادامه داده و طی 18 مسابقه با زدن 10 گل و ارسال 10 پاس گل اگر نگوییم بهترین بازیکن پورتو که یکی از بهترین های این تیم پرتغالی بوده است.

او 2 بار هم در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. مهاجم سابق پرسپولیس و الغرافه در آخرین دیدار تیم ملی نیز بار دیگر در کنار آزمون در ترکیب اصلی حضور داشت و روی ریباند ضربه او بود که آزمون یکی از سه گل ایران را مقابل سوریه به ثمر رساند.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
2- سردار آزمون: یکی دیگر از آماده ترین بازیکنان تیم ملی سردار آزمون است که طی سال های اخیر عملکرد او روند تصاعدی داشته و امسال نیز آمار خیره کننده 15 گل در 18 دیدار لیگ روسیه را ثبت کرده است. احتمالا انتخاب اول اسکوچیچ برای بخش هجومی تیم ملی مهاجم تیم زنیت روسیه باشد ولی این بازیکن هم رقبای سرسختی دارد که حضورش در ترکیب اصلی را منوط به آمادگی اش در روزهای آخر اردوی تیم ملی در خردادماه می کند که قرار است در کیش برگزار شود.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
3- مهدی قایدی: یکی از دلایل پیروزی پر گل و روحیه بخش استقلال مقابل الاهلی عربستان نمایش قابل تحسین مهدی قایدی بود. مهاجم ریز نقش و پا به توپ استقلال که گل سوم تیمش را مقابل نماینده عربستان به ثبت رسانده بود، در حساس ترین دقایق بازی وقتی نماینده عربستان برای زدن گل سوم تلاش می کرد، با یک شوت تماشایی گل چهارم را وارد دروازه اویس گلر الاهلی کرد تا امیدهای این تیم برای بازگشت کم رنگ شود.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
قایدی که تکنیکی ترین و پا به توپ ترین بازیکن فوتبال ایران به شمار می رود، همان مهره ای است که می تواند گره گشای تیم ملی در دو بازی فشرده مقابل بحرین و عراق باشد؛ مهاجمی که به پیروزی در دوئل های یک در مقابل یک عادت کرده و شب گذشته بار دیگر این موضوع را به رخ کشید و نشان داد در ضربات پایانی هم تبحر ویژه ای دارد و روز به روز در حال بهتر شدن و آموختن و استفاده از تجربیاتش است. قایدی اگرچه در این فصل مانند فصل گذشته در گلزنی موفق نبوده و بیشتر از 4 گل به ثمر نرسانده ولی حالا با حضور فرهاد مجیدی و نمایش های تهاجمی تری که آبی پوشان پایتخت ارائه می کنند، احتمالا در بازی های آینده آمار خود را بهبود خواهد بخشید.
4- کریم انصاری‌فرد: انصاری فرد دیگر مهاجم در دسترس دراگان اسکوچیچ به شمار می رود؛ بازیکنی که در آخرین دیدار برابر سوریه نیز به عنوتن بازیکن تعویضی وارد زمین شد و با یک حرکت چشم نواز موفق به ثبت گل سوم ملی پوشان ایران شد. این مهاجم پس از جدایی از فوتبال یونان روزهای خوبی را در ناتینگهام فارست و السیلیه تجربه نکرد ولی حالا در 31 سالگی با بازگشت به فوتبال یونان خودش را پیدا کرده و در ترکیب آ ا ک آتن مهره بسیار مهمی به شمار می رود. او در این فصل 22 حضور ثابت و 5 حضور تعویضی در ترکیب تیمش داشته و 12 بار گلزنی کرده است. کریم در جریان پیروزی اروپایی 2 بر 1 نقابل وولفسبورگ نیز یکی از گل های تیمش را ثبت کرد تا خودش را به عنوان رقیبی جدی برای سایر مهاجمان تیم ملی تبدیل کند.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
5- اللهیار صیادمنش: هر چند روند صعودی رشد یکی از مستعدترین مهاجمان سال های اخیر فوتبال ایران پس از انتقال به فوتبال ترکیه متوقف شد ولی صیادمنش حالا پس از حضور در فوتبال اوکراین خودش را پیدا کرده و پیشنهاد 8 میلیون دلاری دیناموکیف برای جذب مهاجم ایرانی زوریا تعیین کننده همین موضوع است. او در این فصل 4 گل طی 7 مسابقه به ثمر رسانده و در لیگ اروپا نیز گلی سرنوشت ساز برای تیمش در مقابل لسترسیتی به ثمر رساند تا خودش را به تفکرات اسکوچیچ تحمیل کند و در رقابت های مقدماتی جام جهانی نیز شانس بازی داشته باشد.
این همه بازیکن خوب، فقط برای یک پستِ تیم ملی! 1
انتخاب‌های اسکوچیچ سرنوشت صعود را رقم می زند؟


سرمربی کروات تیم ملی با توجه به سیستم هایی که در تیم ملی مورد استفاده قرار داده، در بهترین حالت می تواند از دو بازیکن از 5 مهاجمی که در بالا نامشان آمده، به طور همزمان استفاده کند و علاوه بر این‌ها، بازیکنانی نظیر سامان قدوس، سجاد شهباززاده و کاوه رضایی نیز در تیررس دراگان اسکوچیچ قرار دارند و در صورتی که این مربی کروات تشخیص بدهد، می توانند به گزینه های او اضافه شوند. این موارد نشان از اهمیت تصمیم سرمربی تیم ملی برای آرایش بخش تهاجمی تیم خود در 4 دیدار حیاتی در مقدماتی جام جهانی دارد؛ انتخاب هایی که هم به دلیل کیفیت بازیکنان ایرانی می تواند راحت و شیرین باشد و هم سخت از این جهت که بهترین ها و مناسب ترین ها برای 4 بازی پیش رو با توجه به ویژگی بازیکنان و سیستم بازی حریف انتخاب شوند.