انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سریال ارباب حلقه ها در راه است! (زمان پخش و خلاصه داستان)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخ پخش سریال ارباب حلقه‌ها: چه زمانی این سریال کار خود را آغاز می‌کند؟
هنوز تاریخ پخش سریال ارباب حلقه‌ها به شکل رسمی اعلام نشده است. اگرچه سرپرست استودیوهای آمازون، جنیفر سالک، طی گفتگو با هالیوود ریپورتر در سال 2018 اعلام کرد هدف آن‌ها این است که این سریال را تا سال 2021 روی سرویس آمازون عرضه کنند.

طبق قرارداد 250 میلیون دلاری که این حق را به آمازون می‌داد تا سریال ارباب حلقه‌ها را تولید کند، این شرکت باید 2 سال پس از بسته شدن قرار داد (که در نوامبر سال 2017 بود) کار تولید این سریال را آغاز کند. البته هر سریال با چنان دامنه وسیعی به مدت زمان زیادی برای آماده شدن نیاز دارد؛ از این رو احتمال می‌رفت تا سال 2021 شاهد آغاز پخش این سریال باشیم.

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، روند تولید سریال ارباب حلقه‌ها نیز متوقف و با تاخیر مواجه شد؛ اما در اوایل ماه جولای بود که دولت نیوزیلند (یکی از محدود کشورهایی که از گزند ویروس کرونا در امان مانده است) به تعدادی از عوامل سریال ارباب حلقه‌ها اجازه دادند برای ادامه کار خود به این کشور سفر کنند. البته آن‌ها می‌بایست بعد از ورود به این کشور حدود دو هفته را در قرنطینه می‌گذراندند و سپس کار خود را شروع می‌کردند.

طبق گفته تالکین پژوه و مشاور ساخت این سریال، تام شیپی، فصل نخست سریال ارباب حلقه‌ها دارای 20 قسمت خواهد بود؛ البته خود آمازون هنوز به شکل رسمی تعداد قسمت‌های این سریال را اعلام نکرده است.


سریال ارباب حلقه ها در راه است! (زمان پخش و خلاصه داستان) 1

بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها

در حال حاضر اخبار مربوط به بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها کمی عجیب است. ویل پولتر قرار بود نقش کاراکتری به نام بلدور (پسر برگو) را در این سریال ایفا کند، که بنا به دلایل مختلف از آن کنار گذاشته شد.

همچنین طبق شایعات مختلف گویا بازیگر استرالیایی، مارکلا کاونا نیز قرار است در این پروژه حضور داشته باشد و نقش کاراکتری به نام تایرا را ایفا کند؛ تایرا یا نامی رمزگذاری شده برای کاراکتری خاص محسوب می‌شود و یا کاراکتری جدید به حساب می‌آید که برای این سریال ساخته شده است.

طبق گزارش‌های مختلف، گفته شده که ماکسیم بالدری در این سریال حضور خواهد داشت و جوزف ماول نیز نقش شرور اصلی داستان به نام اورن را ایفا خواهد کرد. (البته این خبر هنوز به شکل رسمی تایید نشده است) در هیچ‌کدام از آثار تالیکن کاراکتری به نام اورن وجود ندارد؛ ممکن است این اسم اشاره عجیبی به اورندیل (پدر ایزیلدور) داشته باشد.

همچنین گزارش شده که مورفید کلارک نقش نسخه جوان گالادریل را ایفا خواهد کرد. (در فیلم‌های پیتر جکسون کیت بلانشت نقش این ملکه الف قدرتمند را ایفا کرده بود.)

سرانجام در تور مطبوعاتی TCA آمازون تقریبا لیست کامل بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها را اعلام کرد که بدین شرح است: رابرت آرامایو، اوین آرتور، نازنین بنیادی، تام بادج، اسماعیل کروز کوردوا، اما هورواث، سوفیا نوموته، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت، چارلی ویکرز و دنیل ویمن.


سریال ارباب حلقه ها در راه است! (زمان پخش و خلاصه داستان) 1

داستان سریال ارباب حلقه‌ها

پیش از این، شایعه شده بود که آمازون قرار است سریال پیش‌درآمدی را بر محور نسخه جوان‌تر پادشاه انسان‌ها در فیلم ارباب حلقه‌ها یعنی آراگورن بسازد. اما بعد از مدت زمانی مشخص شد که داستان این سریال بسیار قبل‌تر از حوادث فیلم‌های ارباب حلقه‌ها خواهد بود. در 15 فوریه صفحه رسمی توییتر سریال تصویری از نقشه‌ای بدون عنوان را منتشر کرد که ما حدس می‌زدیم آن سرزمین میانه است.

طی هفته‌های بعدی این نقشه با مشخص کردن مکان‌هایی مانند موردور و موریا گسترش یافت؛ اگر از طرفداران دنیای ارباب حلقه‌ها باشید، حتما این مکان‌ها را می‌شناسید. در ماه مارس صفحه رسمی توییتر این سریال نسخه نهایی نقشه را با مشخص کردن نام برخی از مکان‌های مهم به اشتراک گذاشت و در توضیح نوشت:


 «به دوره دوم خوش آمدید.»

هم نقشه و هم توضیح داده شده، مشخص کرد که حوادث سریال ارباب حلقه‌ها بسیار پیش‌تر از زمان فرودو خواهد بود. با توجه به نام مکان‌های مشخص شده در نقشه، میناس آنور و میناس ایتیل دو مکانی هستند که قبلا در آن‌ها حضور داشتیم.

میناس آنور نام قدیمی شهر سفید میناس تیریث است که در حوادث مربوط به بازگشت پادشاه (The Return of the King) در جبهه جلویی نبرد دشت‌های پلنور قرار داشت. میناس ایتیل نیز نام اصلی میناس مورگول است که فرودو، سم و گالوم به صورت پنهانی از آن عبور کرده بودند و همچنین مکانی است که پادشاه جادوگر آنگمار، نیروهای خود را از آنجا به سمت نبرد می‌فرستاد.

این نقشه نام‌ مکان‌های خاص دیگری را نیز در بطن خود جای داده است: قلمرو روهان با نام کالناردون شناخته می‌شود؛ قبل از آمدن ارباب‌های اسب از شمال به آنجا و آباد کردن آن، این سرزمین به این نام شناخته می‌شد. قلمرو الف‌ها، یعنی لوتلورین، با عنوان لائوره‌لیندوره‌نان (نام قدیمی) نام‌گذاری شده است.

برج دیده‌بانی آمون سول که در حوادث یاران حلقه (The Fellowship of the Ring) با نام Weathertop شناخته می‌شود نیز با عنوان قدیمی خود نام‌گذاری شده است. این نام درواقع مربوط به زمانی است که این مکان بخشی از پادشاهی باستانی آرتدین بود. تمام این‌ها بدین معنی است که حوادث سریال ارباب‌ حلقه‌ها به‌احتمال‌زیاد در بازه زمانی قبل از نخستین شکست سائورون و طلوع دوره سوم رخ می‌دهد.

بزرگ‌ترین چیزی که این نقشه شامل آن می‌شود جزیره نومنور است که زمانی خانه یک تمدن گمشده افسانه‌ای از انسان‌هایی بود که بعد از عدم پذیرش پرستش خدای واحد ارو ایلوواتار و شورش علیه والار، نابود شدند. احتمالا در این سریال شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که سه یا چهار هزار سال پیش از حوادث فیلم ارباب حلقه‌ها رخ داده است.

ازجمله این حوادث می‌توان به این موارد اشاره کرد: به تباهی کشانده شدن جامعه نومنوریایی‌ها توسط سائورون، اقدامات نومنوریایی‌های برای آزار الف‌ها و همچنین مخالفت با والار و تولد ایزیلدور. (پادشاه انسان‌ها که با قطع کردن انگشت سائورون، حلقه را از او می‌گیرد)

تمام این حوادث، تاریخچه‌ای مهم از ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شوند که طبق گفته تام شیپی آمازون مستلزم است آن‌ها را به تصویر بکشد. شیپی به طور دقیق گفت:


 «نمایندگان تالکین اصرار خواهند کرد که شکل اصلی دوران دوم حفظ شود. سائورون به اریادور یورش می‌برد، نیروهای نومنوریایی در مقابلش ایستادگی می‌کنند، او را به نومنور باز می‌گردانند. او در آنجا فساد ایجاد می‌کند و فریب‌شان می‌دهد که قانون والار را بشکنند. تمام این مسائل به ترتیب وقوع باید روایت شود. اما امکان اضافه شدن شخصیت‌های جدید و مطرح کردن پرسش‌های بسیاری وجود دارد، برای مثال: سائورون در این اثنا چه کرد؟ پس از آنکه مورگوث شکست می‌خورد او کجا می‌رود؟ در حالت کلی، آمازون می‌تواند با خلق پاسخ به این پرسش‌ها پاسخ دهد، چرا که تالکین در این موارد توضیحی نداده است. اما نباید با آنچه که تالکین توضیح داده تناقض داشته باشد.آمازون باید مراقب این مسئله باشد. باید بر معیارها منطبق باشد. امکان تغییر مرزهایی که تالکین ترسیم کرده وجود ندارد.»

با وجود اینکه آمازون باید به جزئیات داستان ذکر شده توسط تالکین متعهد باشد، اما این شرکت می‌تواند در بقیه مواردی که راجع به آن‌ها چیزی گفته نشده است، خلاقیت به خرج دهند. (اما طبق گفته شیپی، نمایندگان تالکین حق وتو دارند) حتی برای طرفداران سرسخت دنیای ارباب حلقه‌ها نیز چیزهای جدیدی وجود خواهد داشت.

سریال ارباب حلقه ها در راه است! (زمان پخش و خلاصه داستان) 1


منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تایم سیتی