انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ﺗﺒﺪﯾﻞ خودرو ﮊﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ﺍﺳﺐ ﺷﺎﺥ‌ﺩﺍﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺘﺮﮐﯽ ﺑﺎ ﻻ‌ﻭﺭﺩﺍ ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﮐﻮﭼﮏ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﺩﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻤﯿﺎﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﺷﺮﮐﺖ ﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎﯾﯽ ﻻ‌ﻭﺭﺩﺍ Laverda، ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻫﻪ 70، ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﮐﻤﭙﺮ Paguro ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ. ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺳﯿﺘﺮﻭﺋﻦ ﺁﮐﺎﺩﯾﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺩﺍﯾﺎﻥ ﯾﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﮊﯾﺎﻥ ﺑﻮﺩ. ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﯿﻦ ﺳﺎﻝ‌ﻫﺎﯼ 1977 ﺗﺎ 1987، ﭼﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺯ 250 ﻫﺰﺍﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﮐﻤﭙﺮ ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﯾﮑﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺎﻓﯽ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

ﺗﺒﺪﯾﻞ خودرو ﮊﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ! 1

ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ، ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦﺧﻮﺩﺭﻭ
 ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺒﺮﻡ ﺑﻪ ﺍﺣﯿﺎ ﻭ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ 1980 ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺻﺎﺣﺒﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺻﺮﻑ ﻭﻗﺖ ﻭ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺿﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺗﺒﺪﯾﻞ خودرو ﮊﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ! 1

ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻓﻀﺎﯼ ﺑﺎﻭﺭﻧﮑﺮﺩﻧﯽ ﻭ ﺭﻧﮓ ﺁﺑﯽ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺧﺎﺹ ﻭ ﮐﻢ ﻣﺼﺮﻑ، ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺪﻧﻪ ﺁﻥ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻻ‌ﯾﻪ ﺭﻧﮓ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﺍﺻﻠﯽ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﯼ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺤﺖ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺟﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ.

ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﯾﺮﺑﻨﺎﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽ ﻭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺁﻥ ﻭﺿﻌﯿﺘﯽ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ‌ﺗﺮ ﺩﺍﺷﺖ: ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﺎﻟﺮﯼ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ، ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺩﻭ ﺍﺟﺎﻕ ﮔﺎﺯ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ ﺗﺸﮏ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

ﺗﺒﺪﯾﻞ خودرو ﮊﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ! 1

ﭘﺎﮔﻮﺭﻭ ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺠﺪﺩ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺷﺖ، ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ 13100 ﯾﻮﺭﻭ (15845 ﺩﻻ‌ﺭ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺯ ﻓﻌﻠﯽ) ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﻓﺖ. ﺍﯾﻦ ﻣﺒﻠﻎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ (ﺗﻔﺎﻕ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ) ﻣﺒﻠﻎ ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﺁﮐﺎﺩﯾﻦ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﻭ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ 602 ﺳﯽ ﺳﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ 31 ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ، ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺟﺎﺩﻩ ﺻﺎﻑ، ﺭﺍﺣﺖ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ 55 ﻣﺎﯾﻞ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ (89 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ) ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ.
ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺩﺭ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ،، ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ‌ً ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ.