انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هزینه درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید در تهران چقدر است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های نشیمنگاهی شایع بین افراد در تمام سنین می باشد. همچنین این عارضه در دو دسته بواسیر یا هموروئید خارجی و داخلی قرار می گیرد که اگر هر کدام به مرحله پیشرفته هموروئید برسند، به همان نسبت نیازمند درمان جدی تری هستند. لازم به ذکر است که اگر این عارضه در مراحل ابتدایی بیماری درمان شوند، مشکلات جدی برای فرد به وجود نمی آورند. ولی متاسفانه بعضی از افراد بسیار دیر اقدام به درمان می کنند. یکی از علت هایی که بیماران دیر به کلینیک های درمانی اقدام می کنند، هزینه جراحی بواسیر با لیزر یا عمل جراحی باز هموروئید است. البته یک نکته وجود دارد که بسیاری از افراد آگاهی کامل نسبت به انتخاب روش درست درمان را ندارند و نمی دانند چه فاکتور هایی را به غیر از هزینه عمل بواسیر با جراحی یا لیزر در نظر بگیرند.

در این مطلب به بررسی کامل این موضوع پیرامون هزینه ها و نرخ قیمت درمان هموروئید می پردازیم. پس توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

هزینه جراحی بواسیر (هموروئید) با لیزر
آیا می دانید که چطور بواسیر با لیزر درمان می شود؟ لازم به یادآوری است که بواسیر سیاهرگ های متورم شده اطراف مقعد هستند که بر اثر یبوست، کم آبی بدن، کم تحرکی، رابطه جنسی مقعدی، چاقی و اضافه وزن و… به وجود می آید. این اتفاق می تواند داخل کانال مقعد یا خارج از آن بیفتد. زمانی که شما به متخصص بواسیر برای درمان مراجعه می کنید، او با استفاده از لیزر این بافت ها را برش داده و آن ها را از مقعد خارج می کند. بر خلاف تصور برخی از مراجعین عزیز؛ لیزر درمانی کاملا بدون خونریزی، درد و بی حسی کامل انجام می شود. علاوه بر تمام این ها، فرد نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و پس از عمل می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

به طور کلی هزینه عمل با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)
میزان پیشرفت بیماری
شهری که برای درمان به آنجا می روید
نرخ دستمزد پزشک یا جراح متخصص
نوع دستگاه لیزر

بنابراین برای تعیین هزینه دقیق حتما بیمار باید توسط پزشک معاینه شده و سپس هزینه مشخص شود. لازم به ذکر است که در کلینیک زارعی این امکان وجود دارد که به صورت غیر حضوری عکس بگیرید و پس از ارسال برای کارشناسان ما در واتساپ از مشاوره رایگان و قیمت آگاه شوید.

بیمه تامین اجتماعی و لیزر بواسیر !

یکی از سوالات متداولی که بیماران از ما میپرسند این است که آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های درمان بواسیر با لیزر را پوشش می دهد یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که بعضی از بیمه های تکمیلی این هزینه را تقبل می کنند ولی بیمه تامین اجتماعی خیر. ولی جالب است بدانید که با این جود باز هم هزینه لیزر بواسیر از عمل جراحی به صرفه تر است. حتما می پرسید چرا؟
به این دلیل که شما باید هزینه ها و موارد دیگر را نیز هنگام اقدام برای جراحی در نظر بگیرید. زمانی که شما برای درمان با لیزر اقدام می کنید، دیگر نیازی به در نوبت ماندن و نگرانی راجع به وخیم تر شدن وضع بیرون زدگی مقعدتان ندارید و همان روز درمان می شوید.
از طرفی دیگر احتمال بازگشت مجدد بواسیر در عمل جراحی وجود دارد و بیمارانی که جراحی انجام می دهند، مجددا برای درمان با لیزر اقدام می کنند. یعنی در اصل 2 مرتبه برای درمان بواسیر خود هزینه می کنند. پس اگر بخواهیم از هر جهت به این موضوع نگاه کنیم، مقرون به صرفه تر است.

هزینه عمل جراحی بواسیر

عمل بواسیر یا هموروئید کتومی شامل بریدن توده و برداشتن آن است که به طور طبیعی با درد، سوزش و خونریزی حتی پس از عمل همراه است. مواردی که شما باید همراه با انجام عمل جراحی بواسیر در نظر بگیرید شامل آزمایشات های مختلف، تست حساسیت به بیهوشی و غیره است.
در موارد خاص بیماران به دلیل قرار گرفتن در معرض درد و فشار بسیار زیاد؛ مجبور به استفاده از مورفین (مسکن های قوی) یا تزریق خون می باشند.
لازم است که بیمار برای درمان با عمل جراحی یک یا دو روز پیش از انجام جراحی در بیمارستان بستری شود تا علائم او تحت نظر باشند. همچنین پس از عمل لازم است حداقل به مدت دو هفته در منزل استراحت کند تا به طور کامل بهبود یابد. در نتیجه تعیین هزینه عمل جراحی بواسیر به عوامل مختلفی برای محاسبه بستگی دارد.