انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: [ ســیـنما ؛ ســیـنما ]
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سینما می تواند از آن چه که ما به آن عادت کرده ایم متفاوت باشد. -دیوید بوردول(کتاب تاریخ سینما)



از سده 1870 میلادی ، اشخاصی همچو  ادوارد مایبریج و کمپانی ادیسون با عکسبرداری پشت سر هم و چسباندن آن ها به یکدیگر موفق به ساخت تصاویر متحرّک شدند. تصاویری که پیش زمینه ای بود برای ساخته شدن فیلم.

ناطق شدن فیلم
سرمایه گذاران فیلم ناطق دراواخر دهه بیست : برادران وارنر / در حالی که شرکت های بزرگ رغبت چندانی به این کار نداشتند.

رنگی شدن فیلم
ایلات متحده عجله ای برای تکنولوژی های تازه همچو رنگی کردن فیلم نداشت چرا که استقبال از سینما به قدری بالا بودکه استفاده از تکنولوژی های جدید سودِ چندانی نداشتند. فقط وقتی دهه 40 تعداد تماشاگران کم تر شد و سود آن ها کاهش یافت به این فکر افتادند.


[ ســیـنما ؛ ســیـنما ] 1

•پژوهشگران معتقدند که تاریخ های سینما وجود دارد نه تاریخِ سینما. گاه منظور آن است که وسترن تاریخ خودش را دارد و ملودرام هم تاریخ خودش را و گاه منظور آن است که شیوه ها و رویکرد های مطالعه تاریخ سینما متفاوت است.

در این تایپک به مرور به بررسی تاریخ های سینما و بـررسی و نـقد سیـنمای جهان خواهیم پرداخت.
وحشت تبلور یافته در زامبی یا برخاسته از یک فندک؟


[ ســیـنما ؛ ســیـنما ] 1
 

آلفرد هیچکاک و سینمای وحشت و دلهره ش با روزمرگی های ساده در یک شبانه روز گره خورده. آدم ها زندگی روتین خودشون رو دارند تا این که یک جا این چرخه می شکنه. با جا گذاشتن یک فندک و هم صحبتی با یک هم قطار یا تماشایِ پنجره ساختمان رو به رویی(Rear Window 1954)


دلهره و وحشت حاکی از یک موجودِ عجیب الخلقه یا یک قاتل ارّه برقی به دست نیست. و همین امتیاز بزرگی برای سینمای آلفرد هیچکاکه


 

ضمناً ، برونو فعل قتل رو بسیار پیش پا افتاده بیان می کنه و این باعث تفاوت روی دادن قتل در این فیلم(Strangers on a train) از سایز ژانر های وحشت می شه.