انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نکاتی برای مطالعه دروس اختصاصی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نـڪـاتـے بـراے مـطـالـعـہ دروس اخـتـصـاصـے

يک دفتر یادداشت درهنگام مطالعه داشته باشيد تا سوال هايي که برايتان پيش مي آيد ،آنها را در يک کاغذ نوشته و سعي کنيد جواب آنها را پيدا کنيد و يا از معلمتان در اولين فرصت بپرسيد و هرگز منتظر نباشيد تا شب قبل از امتحان سعي در کشف آنها داشته باشيد زيرا شب قبل از امتحان زمان مناسبي براي کشف مطالب و پيدا کردن راه حل منطقي نيست. بلکه هنگام مرور و جمع بندي مطالب است .


يکي از همکلاسي هاي خود را به عنوان شريک مطالعاتي خود انتخاب کنيد. و سعي کنيد گروهي درس بخوانيد و در هفته يک زمان براي بحث بعضي مسائل اختصاص دهيد .

بعد از هر امتحان زمان مناسبي را براي مرور سؤالات امتحاني وآزمون در نظر بگيريد و به رفع اشکالات خود بپردازيد. و سعي کنيد نکات و علت اشتباهات را تشخيص داده تا در امتحانات و آزمون بعد آن را تکرار نکنيد ( بزرگترين اشتباه تکرار اشتباه قبليست )

فرمول‌هاي درس‌هاي اختصاصي بايد به صورت گام به گام فهميده و به حافظه سپرده شود. براي مثال مثلثات/حدوپيوستگي/مشتق يک سري از فرمول‌هاي پايه هستند که مابقي فرمول‌ها از آن‌ها نتيجه مي‌شوند و براي به خاطرسپاري آنها ابتدا بايد روند منطقي يافتن فرمول‌ها را بدانيم و سپس آن‌ها را به خاطر بسپاريم.