انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سهمیه مناطق 1 و 2 و 3 چیست؟ _ کنکور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سهمیه مناطق 1 و 2 و 3 چیست؟

سهمیه مناطق که خود به سه دسته سهمیه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم می شود، یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری است. این سهمیه بر اساس منطقه سه سال آخر تحصیل داوطلبان مشخص می شود به طوری که بخش های مرکزی مانند تهران، اصفهان و .. منطقه یک محسوب می شود، شهر ها و شهرستان ها منطقه 2 و مناطق محروم و شهر ها منطقه 2 و مناطق محروم و شهر های کوچک، منطقه 3 هستند

از بین سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور است که همه شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجه را در خود جای می دهد. سهمیه مناطق که خود به سه دسته سهمیه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم می شود، یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری است. این سهمیه بر اساس منطقه سه سال آخر تحصیل داوطلبان مشخص می شود به طوری که بخش های مرکزی مانند تهران ، اصفهان و .. منطقه یک محسوب می شود ، شهر ها و شهرستان ها منطقه 2 و مناطق محروم و شهر های کوچک، منطقه 3 هستند.

از بین سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور است که همه شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجه را در خود جای می دهد.
هر یک از شهرهای استان های مختلف کشور بر اساس کیفیت و دسترسی به امکانات آموزشی به سه منطقه یک، دو یا سه تقسیم می شوند. اساس دسته بندی سهمیه مناطق عدالت آموزشی است و سعی شده داوطلبان سهمیه هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار گیرند.
به ترتیب هرچقدر از شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه 1 به شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه 3 حرکت می کنیم دسترسی به امکانات آموزشی کمتر می شود.