انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن 1

فلسفه ی طب سوزنی ، ممکن است از طب سوزنی بترسید و تصور کنید فروکردن سوزن در پوست می‌تواند دردناک باشد. اما باید بدانید این کار چندان دردناک نیست و ازآنجایی‌که بیش از 2500 سال مورداستفاده قرار می‌گیرد پس حتماً فوایدی دارد. بسیاری از افراد طب سوزنی را یک معجزه می‌دانند و معتقدند تمام بیماری‌ها و مشکلات از افسردگی و آلرژی گرفته تا سرماخوردگی را درمان می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که این روش درمان می‌تواند همه مشکلات را درمان کند، پس در بررسی آن با ما همراه باشید.
طب سوزنی چیست؟
در این روش درمان چینی که برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود سوزن‌ها را در نقاط خاص پوست فرومی‌کنند. بنا به گفته متخصصین این سوزن‌ها در نقاطی از پوست که عصب‌های بیشتری دارند فرو رفته و بر ارگان‌های بدن و فعالیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. هرکدام از سوزن‌ها در عین اینکه آسیب کمی ایجاد می‌کنند سیگنال‌های لازم را به قسمت‌های مختلف بدن ارسال می‌کنند. این سیگنال‌ها سیستم ایمنی را تحریک نموده، گردش خون را در آن منطقه افزایش داده، زخم‌ها را درمان کرده و درد را کاهش می‌دهد. تحقیقات معاصر درباره طب سوزنی بر همین اصل انجام می‌گیرد.

فلسفه طب سوزنی چیست؟
طب سوزنی چینی فلسفه پیچیده‌ای دارد زیرا بر پایه علم و داروسازی خلاصه نمی‌شود. آن‌ها معتقدند بدن انسان حیات درونی دارد و از نیرویی به نام چی قدرت می‌گیرد. اگر این نیرو به‌خوبی به قسمت‌های مختلف بدن ارسال شود فرد از سلامت جسمی و روحی بهره خواهد برد. درصورتی‌که چی به‌خوبی منتقل نشود موجب بیماری خواهد شد.

اگر به شیوه فعالیت درونی بدن خود فکر کنید می‌توانید مفهوم چی را درک کنید. گاهی اوقات در حین بیماری و استرس بیشتر در معرض بیماری قرار دارید. اما در شرایط سلامت روحی و جسمی بدن شما هم همان را منعکس می‌کند. به‌طورکلی، احساسات، روحیات و شرایط کلی روانی بر سلامت فیزیکی تأثیر می‌گذارد. بنابراین طب سوزنی باعث تعادل بدن یا چی شده و سلامت کلی را موجب خواهد شد.

طب سوزنی چه‌کاری انجام می‌دهد؟
شاید از دانستن موارد استفاده و تأثیر طب سوزنی شگفت‌زده شوید اما طب سوزنی در این موارد بسیار مفید و کارآمد است:

حساسیت
اضطراب و افسردگی
آرتروز
دردهای گردن، کمر، پا و سر
فشارخون
بی‌خوابی
سندرم‌های قاعدگی و پیش‌قاعدگی
میگرن
تهوع صبحگاهی
رگ به رگ شدن
سکته
حتی برخی از یافته‌ها نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند سرطان و ام‌اس را نیز درمان کند. بااین‌حال در زمینه‌ها تحقیقات محدودی انجام‌شده و باید در این زمینه بیشتر مطالعه نمود.

شواهد کم مبنی بر درمان
آکنه
درد شکمی
درد سرطان
چاقی
بی‌خوابی
عقیم بودن
دیابت
شیزوفرنی
گرفتگی گردن
اعتیاد به الکل
اگرچه نمی‌توان گفت که طب سوزنی برای درمان هر دردی یک معجزه است اما می‌توان آن را به‌عنوان یک گزینه درمان در نظر گرفت. اما بیش از 2500 سال است که طب سوزنی مورداستفاده قرارگرفته و هرچقدر تحقیقات در این زمینه افزایش می‌یابد اطلاعاتمان درباره آن افزایش خواهد یافت.

وب‌گردیYektanet: Vaccine
آموزش پرایس اکشن رایگان [21 فصل ویدیو + آپدیت جدید ۱۴۰۰]

دانش لازم برای ورود به بازارهای جهانی رو نداری؟ | حرفه‌ای آموزش ببین
ارسال فایل های درخواستی شما از ادوب استوک در کمتر از 15 دقیقه !

خرید و فروش 24 ساعته ارز دیجیتال با تسویه حساب آنی فقط در آبانتتر
استفاده از طب سوزنی در زندگی روزمره
اگر برای یک بیماری یا مشکل خاص می‌خواهید از طب سوزنی استفاده کنید باید بدانید که یک جلسه آن حدود 60 تا 90 دقیقه بوده که بیشتر این زمان برای بحث درباره بیماری و قرار دادن سوزن‌ها طرف می‌شود. درمان اصلی 30 دقیقه طول می‌کشد که البته قرار نیست همه این 30 دقیقه سوزن‌ها در پوستتان باشند. البته باید بدانید که عملکرد طب سوزنی برای همه یکسان نیست. ممکن است یک فرد از آن نتیجه بگیرد و دیگری خیر.

برخی پس از انجام طب سوزنی احساس آرامش دارند و برخی خسته می‌شوند. برخی در جلسه اول درمان می‌شوند و برخی به چندین جلسه نیاز دارند. اما بیشتر اوقات افراد شاد و راضی هستند. زیرا طب سوزنی هورمون افراد را متعادل می‌سازد و درنتیجه حالشان بهتر خواهد شد. ممکن است پس از پایان جلسه احساس خستگی کنید اما نتیجه مثبت آن را در خوردوخوراک، خواب، عادت‌ها و تجربه‌هایتان، مشاهده نمایید.

چگونه یک پزشک طب سوزنی مناسب انتخاب کنید؟
اگر در اطراف شما کسی از این روش استفاده نموده از راهنمایی او استفاده نمایید. این بهترین کار است. در انتخاب پزشک دقت کنید، زیرا پزشک طب سوزنی باید مدرک طب سوزنی و درمان شرقی (NCCAOM) را دریافت کرده باشد. بااین‌حال هر کشور مدارک و گواهی‌های خاص خود را نیاز دارد. فلسفه ی طب سوزنی

اگر در شهرتان پزشک طب سوزنی نیست باید چه‌کار کنید؟
هرگز نباید خودتان این کار را انجام دهید. زیرا با این کار نه‌تنها علائم را بدتر کرده بلکه توازن چی را برهم می‌زند. به‌جای آن می‌توانید از تای چی، یوگا و مدیتیشن یا ماساژ استفاده کنید تا انرژی بدنتان به جریان بیفتد. لیزا چان درباره ماساژ خود اطلاعاتی در اختیارمان قرار می‌دهد.

اگر از دردهای قاعدگی رنج می‌برید با انگشت شست قسمت داخلی مچ پا را کمی فشار دهید. اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید منطقه بین ابروها را در جهت عقربه‌های ساعت و به حالت مدور بمالید، سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت این کار را انجام دهید. در صورت داشتن درد ناحیه پایین کمر این کار را بر روی فضای بین بینی و لب بالایی انجام دهید.

در صورت داشتن سردرد، دندان‌درد، استرس و درد صورت و گردن، ماهیچه بین انگشت شست و اشاره را فشار دهید. در صورت بارداری این کار را انجام ندهید، مگر اینکه برای زایمان آماده باشید. زیرا باعث ایجاد انقباض خواهد شد.

نقاط طب سوزنی
اگر از دردهای قاعدگی رنج می‌برید با انگشت شست قسمت داخلی مچ پا را کمی فشار دهید.
اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید منطقه بین ابروها را در جهت عقربه‌های ساعت و به حالت مدور بمالید، سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت این کار را انجام دهید.
در صورت داشتن درد ناحیه پایین کمر فضای بین بینی و لب بالایی را فشار دهید.
در صورت داشتن سردرد، دندان‌درد، استرس و درد صورت و گردن، ماهیچه بین انگشت شست و اشاره را فشار دهید.
اگر نمی‌دانید از کجا و چگونه این کار را شروع کنید با یک متخصص انعکاس درمانی یا طب سوزنی مشورت کنید تا به شما بگویند در کدام قسمت‌ها فشار بیشتری وارد نمایید. طب سوزنی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها را درمان کند، نه همه ان ها، بنابراین باید از داروهای خود نیز استفاده نمایید. شاید نتواند علائم آن را از بین ببرد اما آن‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین شاید ارزش امتحان کردن را داشته باشد، بخصوص درباره دردهای مفصلی.

اگر هنوز شک دارید نگرانی‌های خود را با پزشکتان درمیان بگذارید. آن‌ها علائم، سابقه بیماری و سلامت عمومی‌تان را بررسی نموده و سپس تشخیص می‌دهند که آیا طب سوزنی برای شما مفید است یا خیر.