انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مهدی: هواداران کمک نکنند بازیها بی‌تماشاگر می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مسوول برگزاری مسابقات به بحث حضور هواداران طی هفته‌های آتی لیگ برتر و فوتبال ایران پرداخت.

مهدی: هواداران کمک نکنند بازیها بی‌تماشاگر می‌شود 1
به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی در گفتگویی که با رادیو تهران داشت درباره بحث حضور هواداران در دیدار این هفته پرسپولیس و نفت آبادان گفت: به جز این مسابقه سایر دیدارهای هفته ششم بدون تماشاگر است، دیدار پرسپولیس و نفت آبادان هم به دلیل مراحل آزمایشی که وزارت بهداشت و وزارت ورزش در خصوص نحوه حضور تماشاگران روی سکوها طی می‌کنند 5 درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی یعنی حدود 5 هزار نفر تماشاگر دارد.

وی در خصوص هدف‌ طرح آزمایشی ورود تماشاگران به ورزشگاه توضیح داد: دو سال حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را نداشتیم و برای بازگشت آنها باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ‌ شده از طرف وزارت بهداشت تغییر کند،به همین دلیل این وزارتخانه به همراه وزارت ورزش و کلی ارکان ورزش، کلیه گمانه‌زنی‌ها و شرایط را آزمایش می‌کنند تا شیوه‌نامه‌های جدید در راستای اجرای بهتر حضور تماشاگران روی سکوها به سایر شهرها و استان‌ها ابلاغ شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره دلیل انتخاب دیدارهای پرسپولیس و استقلال برای اجرای این طرح آزمایشی گفت: بحث این دو تیم نیست، بلکه بحث ما درباره زیرساخت‌های موجود در ورزشگاه آزادی است. این استادیوم ورزشگاه ملی ما است و به دلیل برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی از لحاظ بستر نرم‌افزاری، گیت‌های ورودی و مطابقت با سامانه وزارت بهداشت شرایط بهتری در آن ایجاد شده است و اکنون در آن راحت‌تر می‌توان 2 دوز واکسن زدن افراد را کنترل کرد. با توجه به بسترهای موجود در ورزشگاه آزادی دیدار این دو تیم را انتخاب کردیم و بحث استقلال و پرسپولیس در اولویت ما نبود.
مهدی درباره اینکه احساس می‌شود در بازی استقلال و نساجی بیشتر از 5 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند، گفت: قطعا آن مسابقه از نظر برگزاری و کنترل تماشاگران مشکلاتی داشت و البته نیاز است نرم‌افزارها بازبینی شوند. روش پذیرش هواداران روی سکوها و جانمایی آنها در این طرح آزمایشی است. پس از دو سال اشتیاق و استقبال بیش از حدی از طرف تماشاگران داشتیم. عوامل برگزاری، یگان انتظامی و تمام دست‌اندرکاران سعی دارند نواقص را برطرف کنند. طبیعی است که هواداران هم باید کمک کنند تا تصمیم بهتری گرفته شود.



وی ادامه داد: امیدواریم در بازی فردای پرسپولیس و صنعت نفت همکاری بیشتری از طرف ورزش‌دوستان و هواداران خوب ما انجام شود. البته شاید حضور هواداران در ورزشگاه پس از دو سال مقداری سبب فراموشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد. امیدواریم همان گونه که هواداران در شرایط کرونایی همکاری خوبی با ما داشتند و به ورزشگاه‌ها نیامدند، اکنون هم برای حضورشان در ورزشگاه این همکاری را انجام بدهند تا وزارت بهداشت با دست بازتری مجوزها را برای تماشاگران فوتبال صادر کند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد احتمال افزایش حضور تماشاگران در دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر پاسخ داد: این موضوع منوط به تصمیمی است که به ما ابلاغ می‌شود. وزارت بهداشت و وزارت ورزش باید شیوه‌نامه‌ها را ابلاغ کنند، در این مورد اطلاعی به من ندادند، شاید درصد تماشاگران و تعداد بازی‌های با تماشاگر کمتر یا بیشتر شود. هر احتمالی وجود دارد.



مهدی در مورد اینکه شنیده می‌شود برخی اعضای سازمان لیگ پیش از ابلاغ مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه در جریان این موضوع قرار نداشتند، گفت: شکی نیست که این کار خیلی سریع و تقریبا در یک روز اتفاق افتاد اما تمام عوامل سازمان لیگ مطلع بودند و تا پاسی از شب قبل از بازی ایجاد هماهنگی‌ها ادامه داشت. روز بازی هم جلسات اجرای بهتر کار انجام شد امابه دلیل فورس ماژور بودن موضوع اجرای کار سخت بود.

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد در ادامه تمام دیدارهای باقی‌مانده از نیم فصل اول لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار شود، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد.