انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: درمان خونریزی بواسیر (بواسیر خونی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بیماری بواسیر خونی یا هموروئید خونی یکی از انواع جدی تر این بیماری است. این نوع هموروئید باید به سرعت درمان شود. در غیر این صورت احتمال بروز عوارض خطرناک مثل کم خونی وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در رابطه با علت و علائم و درمان هموروئید خونی داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید.
بواسیر خونی چیست؟
هموروئید رگ های خونی متورم در داخل و اطراف مقعد و راست روده هستند. بسیاری از مردم تا زمانی که هموروئید خونریزی نکند، یا درد نداشته باشد. از ابتلای خود به این بیماری آگاه نیستند.

این بیماری ارتباط مستقیمی با عروق خونی دارد، و در واقع هموروئید متورم شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های مقعد است. بنابراین خونریزی یا خونی شدن بواسیر دور از انتظار نیست! متورم شدن دیواره سیاهرگ ها باعث میشود، بسیار آسیب پذیر باشند و با عبور مدفوع و یا وارد کردن فشار شدید به مقعد، زخمی شده و خونریزی می کنند.
علت خونریزی بواسیر چیست؟
علت بواسیر چیست
علت خونریزی بواسیر وارد آمدن فشار به مقعد است. هموروئید داخلی مثلا یک زائده از دیواره رکتوم در مقعد خارج شده است. از طرفی مدفوع برای خارج شدن از بدن باید از مسیر رکتوم عبور کند. بنابراین با عبور مدفوع سطح هموروئید دچار خراش و ساییدگی میشود، و به مرور دچار خونریزی خواهد شد.

در هموروئید خارجی که سیاهرگ متورم شده بر روی دریچه مقعدی واقع شده است، می تواند در اثر عوامل مختلف دچار سایش و آسیب شده و خونریزی کند. در صورتی که در این نوع هموروئید لخته خون تجمع کند، با نام هموروئید ترومبوزه شناخته میشود. این وضعیتی اورژانسی و به شدت دردناک است.

عواملی مانند یبوست مزمن، ورزش های سنگین، برقراری رابطه جنسی مقعدی، جا به جا کردن اشیا سنگین، زور زدن برای دفع و … می توانند این وضعیت را ایجاد و یا تشدید کنند.
امنبع : کلینیک عابدیان