انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فحش دادن و هیت دادن به کیپاپ(به ویژه BTS) از کجا شروع شد؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این تاپیک قصد دارم از دو دیدگاه جامعه شناسی و روانشناختی موضوعی رو که در عنوان مطرح کردم، پاسخ بدم،
هیت دادن به گروه ها و خوانندگان کیپاپ مختص به گروه خاصی نیست. مثلا مثل کل کل استقلال پرسپولیس نیست که هر تیم، توسط هواداران تیم رقیب هیت داده بشن!
انواع و اقسام افراد جامعه در این موضوع سهیم هستند و همین فراگیری باعث شده که این موضوع حساسیت های زیادی رو برای هواداران کیپاپ به ارمغان بیاره.
موضوع از کجا شروع شد؟
علیرغم توضیحاتی که تا اینجا دادم، باید قبول کنیم که درصد قابل توجهی از هیتر های کیپاپ، هواداران رپرها و گروه های رپی هستند.
مدت زیادی هست که هیت به کیپاپ و بحث و جدال بین هوادارن رپ و هواداران کیپاپ وجود داره اما اوج این درگیری ها زمانی اتفاق افتاد که مهراد هیدن، خواننده مطرح و قدیمی رپفارس و عضو گروه زدبازی، پیش فروش آلبوم جدید خود یعنی آلبوم (ذوزنقه) رو شروع کرد و کاور این آلبوم رو در پیج اینستاگرام خود منتشر کرد.
عکس کاور آلبوم ذوزنقه :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فحش دادن و هیت دادن به کیپاپ(به ویژه BTS) از کجا شروع شد؟! 1


همونطور که از تصویر و اسم آلبوم پیداست، شکل ذوزنقه در کاور آلبوم قرار گرفته، که این شکل در لوگوی گروه بی تی اس هم وجود داشته!!
عکس لوگوی گروه بی تی اس :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فحش دادن و هیت دادن به کیپاپ(به ویژه BTS) از کجا شروع شد؟! 1

پس از این اتفاق، هواداران بی تی اس که دل خوشی از رپ فارس نداشتند، از یک سو شروع به اعتراض به مهراد هیدن کردند و از سوی دیگر سعی کردند به بی تی اطلاع بدهند تا به علت نقض کپی رایت از مهراد هیدن شکایت کنند.
تا همینجا دعوای هواداران رپفارس و به خصوص زدبازی ومهراد هیدن، علیه هواداران بی تی اس ، به اندازه کافی بالا گرفته بود، اما مهراد هیدن کاری کرد که این آتش شعله ور تر هم شد!!

مهراد هیدن در واکنش به این حواشی، ویدیویی رکورد کرد و در این ویدیو به دو نکته مهم اشاره کرد:
"برای لوگو کپی رایت وجود نداره! اگر وجود داشت آئودی و المپیک از هم برای نقض حق کپی رایت شکایت میکردن.(آئودیو المپیک لوگو های مشابه دارن.)"
"من حاضرم با بی تی اس وارد بیف بشم!!"

نکته اول که از مهراد هیدن نقل شد کاملا قانونی و صحیحه.
اما یک بحث شایان توجه هم هست و اون اینه که بسیاری از برند ها در طول تاریخ بودند که لوگو خودشون رو با پرداخت کپی رایت استفاده کردند و جالب تر اینکه خود لوگو بی تی اس هم شامل همین دسته هست!
شاید پرداخت کپی رایت توسط مهراد هیدن باعث میشد که روند کار قانونی تر پیش بره.

اینجا باید اشاره کنم که اینستاگرام هم پست مهراد هیدن که برای آلبوم ذوزنقه بود رو بعد از ریپورت های زیاد توسط آرمی ها پاک میکنه و این موضوع باعث اتفاقی میشه که در ادامه توسط مهراد هیدن رخ میده!
اما درمورد نکته دوم که عملا هم باعث افزایش هیتر های مهراد هیدن شد(فن های بی تی اس و کیپاپ که کاری به مهراد هیدن نداشتند، تبدیل شدند به هیتر های مهراد هیدن.) هم باعث بالا گرفتن درگیری ها بین فن های کیپاپ و فن های رپ شد؛ برخلاف تصورات خیلی ها واکنشی کاملاً طبیعی بود!

اصولاً هر آرتیستی یا هر اینفلوئنسری دربرابر هواداراش یک مسئولیتی داره و اون راضی نگه داره(دقت کنید که این مورد نه به وجدان ربط داره نه مسئولیتپذیری نه چیز دیگه، یک سود و منفعت دوطرفست، آرتیست هواداراشو راضی میکنه اونا هم آرتیست رو حمایتمی کنند. عملا هرچقدر آرتیست این مسئولیت رو بهتر انجام بده خودش سود بیشتری میبره. لازم بود این مطلب رو ذکر کنم تا در حین اینکه یکسری از اتهامات مهراد هیدن رو تکذیب میکنم، مهراد رو فرشته یا رابین هود هم نبینیم!)
غیرقابل چشم پوشی بود که مهراد هیدن به هواداران بی تی اس توهین کرد و اونارو وطن فروش خطاب کرد! اما یک نکته مهم هست که جا داره بهش توجه کنیم. اونم اینه که لحن صحبت مهراد هیدن درسته برای آرمی ها توهین آمیز بود، اما در فضای رپفارس این مدل حرف زدن کاملا طبیعیه!

و به طور مثال اگر مهراد هیدن هوادارای ملتفت یا پایدار رو اینجوری مورد خطاب قرار میداد، اونا واسه لحن صحبت مهراد هیدن علیهش جبهه نمیگرفتن.
به هرحال هوادارای مهراد وارد درگیری ای شده بودن و مهراد عملا برای حمایت از اونا اعلام کرد که حاضره در بیف شرکت کنه.
یکی دیگه از دلایلی که حرف های آرمی ها به مذاقش خوش نیومد این بود که حرفه ای بودن کار مهراد هیدن رو زیر سوال برده بودند و مهراد هیدن آرتیستی هست که ادعای زیادی در پرفشنال بودن داره.

به هرحال اینکه هوادار های دو گروه یا رپر باهم به مشکل بخورن و دو رپر مربوطه وارد بیف بشن چیز جدیدی نیست و خیلی از بیف ها به همین شکل صورت گرفته.
اما به هرحال این موضوع از سطح بی تی اس و مهراد هیدن فراتر رفت و باعث شد که کل هوادارای کیپاپ و هواداران رپ به همدیگه بیش از پیش هیت بدند.
نمونه ای از هیت یک آرمی به مهراد هیدن :


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فحش دادن و هیت دادن به کیپاپ(به ویژه BTS) از کجا شروع شد؟! 1


به عنوان نکته پایانی میخوام بگم که معمولا وقتی هردو گروه به هم هیت میدن تنها موضوعی که توی این هیت دادن بهش پرداخته نمیشه کیفیت موزیکه!!
معمولا فنای رپ به نوع لباس پوشیدن و ظاهر خواننده های کیپاپ هیت میدن و فنای کیپاپ هم به طرز بیان و استفاده از لغات نامناسب!
از دیدگاه جامعه شناسی، بهتره دو گروه یا باهمدیگه تعامل نکنن یا اگر تعامل میکنن بهتره این تعامل درمورد کیفیت موزیک باشه، قاعدتا خود آرتیست ها هم متوجه این موضوع میشن و وقتی ببینن کیفیت کارشون مورد بحثه سعی میکنن کیفیت کارشونو بالا ببرن تا اینکه به حواشی بپردازن!
و این یعنی سود هردو طرف، پس لازمه در بحث و تعامل با هوادارن گروه های موسیقی دیگه از عقاید آرتیست طرف مقابل(شامل نوع لباس پوشیدن - میزان فعالیت در سوشال مدیا – ارتباط با سازمان ها – روابط شخصی - ....) صرف نظر کنیم.
قاعدتا یک نفر وقتی هوادار یک گروه میشه عقایدشم می پذیره، پس وقتی شما به عقاید اون آرتیست توهین می کنید عملا دارید به عقاید شخص مقابلتونم بدون اینکه متوجه باشید توهین می کنین!
مرسی که تا آخر موضوع رو خوندید، ممنون میشم اگر سپاس بزنید و کامنت بذارید.

#MuteMit
#BTS
#مهراد_هیدن