انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی کِیت وینسْلِت (Kate Winslet)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کِیت الیزابت وینسْلِت CBE (انگلیسی: Kate Elizabeth Winslet؛ زادهٔ ۵ اکتبر ۱۹۷۵) بازیگر انگلیسی است. او بابت بازی در درام‌های تاریخی و فیلم‌های مستقل و همچنین بابت به تصویر کشیدن زنان سرسخت و پیچیده شهرت دارد. او افتخارات گوناگونی از قبیل یک جایزهٔ اسکار، سه جایزهٔ فیلم بفتا، پنج جایزهٔ گلدن گلوب و دو جایزهٔ امی ساعات پربیننده کسب کرده‌است. مجلهٔ تایم در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۱ از وینسلت به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان یاد کرد و در سال ۲۰۱۲، به مقام فرماندهٔ والا مقام امپراتوری بریتانیا منصوب شد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی کِیت وینسْلِت  (Kate Winslet) 1


زادهٔ : ۵ اکتبر ۱۹۷۵ ‏(۴۷ سال)
تحصیلات : مدرسه تئاتر ردروفس
پیشه : بازیگر
سال‌های فعالیت : ۱۹۹۱–اکنون

همسر(ها):
جیم تریپلتون (ا. ۱۹۹۸–۲۰۰۱)
سم مندس (ا. ۲۰۰۳–۲۰۱۱)
ادوارد آبل اسمیت (ا. ۲۰۱۲)

فرزندان : ۳


وینسلت در رشتهٔ نمایش مدرسه تئاتر ردروفس به تحصیل پرداخت و نخستین حضور تلویزیونی او در ۱۵ سالگی و با ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی فصل تاریک (۱۹۹۱) بود. تجربهٔ حضور او در سینما با بازی در نقش نوجوانی قاتل در موجودات آسمانی (۱۹۹۴) آغاز شد و برای بازی در نقش ماریان داشوود در عقل و احساس (۱۹۹۵) موفق شد که جایزهٔ بفتا را کسب کند. وینسلت مدتی بعد برای بازی در نقش اصلی فیلم عاشقانهٔ تایتانیک (۱۹۹۷) به یکی از برجسته‌ترین بازیگران زن جهان تبدیل شد. تایتانیک در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد اما او این روند را با نقش‌آفرینی در درام‌های تاریخی تحسین‌شده‌ای مانند قلم‌پرها (۲۰۰۰) و آیریس (۲۰۰۱) ادامه داد و از بازی در فیلم‌های پرفروش اجتناب کرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی کِیت وینسْلِت  (Kate Winslet) 1


فیلم علمی تخیلی و عاشقانهٔ درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴) که وینسلت در آن نقشی در دورهٔ امروزی و متفاوت از سبک بازیگری خود را ایفا می‌کند، نقطهٔ عطفی در حرفهٔ او بود و سپس برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های در جستجوی ناکجاآباد (۲۰۰۴)، بچه‌های کوچک (۲۰۰۶)، جادهٔ انقلابی (۲۰۰۸) و کتاب‌خوان (۲۰۰۸) مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. او در کتاب‌خوان برای بازی در نقش نگهبان سابق اردوگاه آلمان نازی توانست جایزهٔ بفتا و جایزهٔ اسکارِ بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دهد. همچنین برای به تصویر کشیدن جوانا هافمن در فیلم زندگی‌نامه‌ای استیو جابز (۲۰۱۵) برندهٔ یک جایزهٔ بفتای دیگر شد. او برای نقش‌آفرینی در مینی‌سریال‌های میلدرد پیرس (۲۰۱۱) و میر اهل ایست‌تاون (۲۰۲۱) دو جایزهٔ امی ساعات پربیننده کسب کرده‌است.

وینسلت برای گویندگی داستانی کوتاه در کتاب صوتی به قصه‌گو گوش بده[الف] (۱۹۹۹) برندهٔ یک جایزهٔ گرمی شد. او یکی از بنیان‌گذاران موسسهٔ خیریهٔ کلاه زرین است که هدف آن ایجاد آگاهی دربارهٔ اوتیسم است و کتابی در این زمینه نوشته‌است. وینسلت پیش‌تر از کارگردانان جیم تریپلتون و سم مندس طلاق گرفته‌است و در سال ۲۰۱۲ با بازرگان ادوارد آبل اسمیت ازدواج کرده‌است. او از هر ازدواجش صاحب یک فرزند شده‌است.