انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بوگاتی با قدرت 3000 اسب بخار
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بوگاتی ویرون«این اعجوبه فرانسوی-آلمانی گنجینه ای از تکنولوژی،مهندسی موتور و البته نوآوری و هنر است.روزنامه«اکیپ»چاپ فرانسه در یادداشتی مختصر و مفید اطلاعاتی از رموز قوی ترین پیشرانه دنیا یعنی موتور بوگاتی ویرون چاپ کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
نقشه ای که برای ویرون طراحی شد،دو بلوک9سیلندر و در نتیجه تولد یک موتور18سیلندر بود ولی نهایتا برای رسیدن به1000اسب بخار حدود95درصد از ترکیبان طراحی شده برای موتور تغییرکرد و خروجی آن،یک موتورW16با4توربوشارژر و قطعات تیتانیومی بود که طول آن تنها710میلی متر یعنی حتی جمع و جورتر از موتورV12لامبورگینی است. سعی مهندسین فولکس واگن بر این بود که به موتور رژیم داده تا وزنش را کم کند!به همین خاطر بخش بالایی پیستون ها از تیتانیوم،پمپ روغن8مرحله ای از آلومینیوم بوده و جرخ دنده ها هم جمع و جور و سبک است.سیلندرها هم با پلاسما روکش شده و از استیل با مقاوت بالا در تمای بخشهای موتور سود برده شده و میل لنگ هم آلومینیومی است.نکته جالب دیگر این بوده که قدرت تولید شده توسط هر بلوک8سیلندر این موتور،1100اسب بخار است اما وقتی موتور گرم می شود،مقداری از آن کاسته شده و به1001اسب بخار میرسد.این بدان معناست که دو بلوک روی هم2002اسب بخار تولید می کنند!وقتی بوگاتی در سال2010مدل ویرون سوپراسپرت را با موتور1187اسب بخاری به بازار داد،از توربو و اینترکولر بزرگتر برای آن استفاده کرد و عنوان داشت این موتور تا1400اسبزبخار ه می تواند خروجی داشته باشد.موتور ویرون همچنین دقیقا64سوپاپ دارد و 40لیتر مایع خنک کننده برای سیستم موتور مورد استفاده قرار می گیرد که در داخل6رادیاتور در حال چرخش است و این سیستم دمای30درجه ای موتور را خنک می کند.
موضوع جالب دیگر درباره موتور بوگاتی ویرون این بوده که کل مجموعه آن3000اسب بخار تولید می کند که هزار اسب بخار برای حرکت دادن خودرو استفاده می شود،هزار اسب بخار آن برای استفاده در سیستم خنک کننده مطرف می شود و هزار تا اسب های آن هم از منبع اگزوز فرار می روند!ای هیولای گرسنه در حداکثر سرعت407کیلومتر،طی12دقیقه،83لیتر بنزین را یکجا می بلعد!
ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
واقعا بوگاتی ویرون یه شاهکار علمیه