انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سورن با موتور توربوشارژ هم به بازار مي‌آيد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سورن با موتور توربوشارژ هم به بازار مي‌آيد 1

ميزان تا پنج سال بعد، به سالانه 20 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت .
به گزارش CarXR.com : جواد نجم الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت : تا کنون 11 دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ توليد شده که تا پايان سال اين تعداد به 50 دستگاه شامل 30 دستگاه براي تست و صنعتي سازي و 20 دستگاه براي پليس و مشتريان خاص افزايش مي يابد.
وي اظهارداشت : با آغاز توليد انبوه موتورef7 توربو شارژ در سال آينده اين موتور برروي سورن و دنا نصب خواهد شد . همچنين موتور توربوشارژef7 ، داراي 1700 سي سي گنجايش، 215 نيوتن متر گشتاور و 155 اسب توان است.
او موتورef7 توربوشارژ را داراي استاندارد آلايندگي يورو 4 با اي. او. بي. دي. عنوان کرد و گفت: تست هاي سخت گيرانه گوناگوني برروي موتور و سيستم هاي خاص گيربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد. نجم الدين، بهينه سازي طراحي دسته موتور ها، تغيير مسير هاي ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اينترکولر براي سيستم هواي ورودي و تعويض لوله هاي اگزوز را از جمله تغييراتي عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ايجاد شده و افزود: به اين موارد، بايد تغيير مدار خلاء ترمز و تغيير تمام سيستم ها براي سازگاري با قدرت و گشتاور بالايي موتور را نيز افزود.
به گفته وي حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزديک به 210 کيلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود 9 ثانيه است که در مقايسه با سورن فعلي با شتابي برابر 13 ثانيه چشمگير خواهد بود.
وي حفظ مشخصات عملکردي موتور در ارتفاعات را ديگر مزيت عمده اين موتور خواند و گفت: براي جلوگيري از کاهش بازدهي تنفسي موتور در اثر رقيق شدن هوا، فشار هواي تزريقي به آن به کمک کمپرسور افزايش مي يابد و در نتيجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دريا يکي است.
وي اظهار داشت: در اين موتور، علاوه بر افزودن توربو، پيستون و شاتون تقويت شده و شمع و سوپاپ هاي دود، واشر سرسيلندر و بدنه سيلندر و منيفولد اگزوز تغيير کرده است.
نجم الدين افزود: تمامي سيستم هاي خودروي مجهز به موتور توربوشارژ در يک مسافت 20 تا 160 هزار کيلومتر در شرايط اقليمي و جاده اي مختلف تست مي شود. تست هاي خنک کاري، نويز، ترمز، رايد و هندلينگ در ايران خودرو و مواردي که توان و امکانات لازم براي آن در ايران نيست، در مراکز تست خارج از کشور انجام مي شود.
وي توربوشارژ را يک فناوري جديد در ايران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغيير گيربکس براي سازگاري با توربوشارژ، پروژه تقويت گيربکس براي تحمل گشتاور بالا در موتورهاي توربوشارژ و ديزل تعريف شده است